Mette1987

Når barnet bider

5 indlæg i dette emne

Jeg fået et problem, Henry er begyndt at bide, heldigvis er det vidst primært i mig, men frygter lidt at han begynder at bide nede i vuggestuen. Han er 17måneder i dag, og det er startet med at han begyndte at bide i tøjet og nu er det en bonus for ham hvis han får fat i huden. Er der nogen som har noget erfaring med hvordan man kan få det stoppet? Jeg plejer at sige det vil jeg ikke have eller noget i den dur. Skal man bare forsætte med dette, eller er der noget der er mere effektivt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvorfor bider han? Er det for sjov, savner han opmærksomhed eller er han vred eller? Jeg tænker, at det er fint, at du markerer din grænse ("Det vil jeg ikke have") og rigtig godt, hvis du samtidig kan vise ham noget, han kan istedet. Altså hvis det fx er vrede, så opfordre ham til at begynde at bruge sine ord (måske bare "nej") eller måske trampe vredt i jorden istedet, og hvis det er for sjov, så henled opmærksomheden på noget sjovere. Og hvis det er for opmærksomhed så prøv at aflure om du kan nå at give ham den opmærksomhed inden han når at bide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er for sjov for han er et kæmpe smil når han giver slip.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ville jeg prøve at give det så lidt opmærksomhed som muligt og hjælpe ham med at finde noget sjovere at lave :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freja gjorde det i en periode og Mikkel gør det faktisk nu. Han bliver et år om en uge og tror det var nogen lunde samme alder med Freja. Freja gjorde det i to forskellige situationer, som en del af at putte sig ind til os og så i DP når hun ikke fik sin vilje.

I begge situationer fik hun venligt Men bestemt at vide at man må ikke bide og så skulle der krammes undskyld.

Mikkel har (7 9 13) kun gjort det i putte situationen endnu, men vi bruger samme fremgangsmåde.

Om Det virker, tja Freja bider da i hvert fald ikke mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER