Little Miss

Færge eller bro - tur til Nordjylland

23 indlæg i dette emne

Skal en tur til Nordjylland fra Kbh i uge 32 :) skal alene afsted og have begge unger med på henholdsvis 6 mdr. og 4 år. Normalt tager vi færgen når jeg har M med men tager som sagt alene afsted. Kan derfor ikke finde ud af om det at skulle op og sidde på en færge er en god ting. (Og hvis den gynger er jeg fucked for bliver meget let søsyg).

Turen hvis jeg tager færge hedder 1,5 time bil, færge ca 1 time og 15 min, bil ca 1,5 time.

Her vil jeg ikke have behov for pause til Mathilde undervejs da hun jo kommer op af autostolen på færgen.

Hvis jeg kørte hele vejen vil det ca være 4,5 time mener jeg det er. Der vil jeg skulle stoppe undervejs og tage Mathilde ud af stolen. Men hvor ofte og er det smartere jeg selv kan styre det?

Carl Emil er jeg ikke nervøs for. Han sover lidt undervejs og ellers kan han spille eller se lidt iPad.

Hvad ville i gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Færge, uden tvivl :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Færge, uden tvivl :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor tænker i færge? Hvad hvis Mathilde sover lige når vi sejler. Hvad kan jeg gøre for at gøre turen på færgen lettere? Carl Emil er ludt af en rod i øjeblikket :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke vælge færge. Vi tager tit turen fra den ene af landet til den anden og vælger aldrig færge. vi kærer slid om aftenen efter aftensmad så vi kærer når der blir sovet. en færge ville ødelægge luren. Jeg blir desuden søsyg som dig så ville slet ikke være sjovt - og slet ikke hvis jeg skulle holde styr på to unger alene!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville sq nok køre :chin: Færge KAN være den gode løsning, men det er også der, hvor worst case scenario er værst - vi har gjort det, men da havde jeg junior i vikle (han var tre måneder), og min mand bar vores ting, og vi havde ikke en fire-årlig at holde styr på. Noget af tiden spilder man i øvrigt med at holde og vente på færgen, hvis man som os gerne vil være sikker på at nå den bestilte afgang.

Vi har nogen gange været heldig, at baby har sovet stort set fra afgang og tre timer frem- det er ærgerligt at forstyrre md færge.

I bilen kan du selv styre. Hvis hun ikke sover så godt, så kunne færgen være et fint break - men alene og så med storebror med, så ville det ikke være mit førstevalg.

Men det er jo svært, for det er dælme også en lang køretur alene :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi kørte hjem fra riget var vi med færge hjem. Netop for at få eigil op af autostolen, så vi kunne kører den direkte vej hjem fra Århus.

Og du må endelig sige til, jeg har kaffe på kanden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke vælge færgen. Du sparer ingen tid, og man skal stresse for at nå en afgang.

Jeg ville smøre et par madder, også holde ind og spise frokost et sted, evt hvor der er en legeplads.

Med bil kan du nemt få det til at passe med en lur, og det er meget mere flexibelt.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til enhver tid færge. Det er en LANG køretur.

Molslinjen vipper nærmest ikke, synes jeg. Selv hvis vejret er hårdt, mærker man det nærmest ikke, hvis man sidder ned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til enhver tid færge. Det er en LANG køretur.

Molslinjen vipper nærmest ikke, synes jeg. Selv hvis vejret er hårdt, mærker man det nærmest ikke, hvis man sidder ned.

Det kommer vist an på, hvor søstærk man er. Jeg har været søsyg på Mols linjen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar.

Hælder mest til at køre turen lige nu (hvis ikke jeg aflyser :( ) Har meget svært ved at overskue det lige nu med alt hvad der sker herhjemme.

Men tænker som flere skriver kn jwg selv styre det hvis jeg køre hele vejen. Hvor med færgen er jwg meget tidsafhængig. Og jeg har også præsteret at blive søsyg på molslinjen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg vælger færgen fordi jeg har et barn der noget nær aldrig sover i bilen, ligegyldigt om det er lur tid, længden af turen eller anden. Jeg synes at det er godt for den lille at komme ud af stolen. Det giver for mig en god pause. Der er gode legeområder til den større. Og ja for mig hyggeligere. Og jo den kan vippe meget - har jeg også oplevet.

Min søster tværtimod bor i Ålborg og arbejder i Kbh. Flere gange af måneden. Og de pakker 5 årig, knap 1 årig og kører hver gang. Fordi deres børn sover begge når de ser autostolen og vågner sultne på Fyn, får mad og pause på 1-1,5 Time og sover ofte igen når de kører videre. Så for dem fungere det. Plus min søster er virkelig ikke søstærk (er jeg nu heller ikke, men mere end hende trods alt).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også det umulige valg herhjemme, for Nohr er ikke god til at køre i bil!

Sidst vi var i Århus valgte vi at tage færgen den ene vej. Og det var en rigtig dum beslutning! William var bange for dækket, trapperne og nærmest alting ved færgen. Nohr var overtræt og sulten og skreg så meget at en fremmed mand kom og sagde til mig, at han så en strålende operasanger i Nohr ( <_< ).

Det var en dum tur.

Vælger du færge, så husk for alt i verden en bæredims til lillepigen og nogle ganske overbevisende snacks til storebror!

Men biltur er også noget juks for os. Og længere ture lykkes kun når jeg sidder på bagsædet mellem begge unger. Det kan du jo bare ikke når du kører alene.

Er toget en mulighed? Eller er det endnu mere ondsvagt? Jeg tænker bare at der har du jo barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi kørte hjem fra riget var vi med færge hjem. Netop for at få eigil op af autostolen, så vi kunne kører den direkte vej hjem fra Århus.

Og du må endelig sige til, jeg har kaffe på kanden ;)

Kunne være hyggeligt med en kaffedate :kram2 Måske hvis min familie tager CE på en længere tur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også det umulige valg herhjemme, for Nohr er ikke god til at køre i bil!

Sidst vi var i Århus valgte vi at tage færgen den ene vej. Og det var en rigtig dum beslutning! William var bange for dækket, trapperne og nærmest alting ved færgen. Nohr var overtræt og sulten og skreg så meget at en fremmed mand kom og sagde til mig, at han så en strålende operasanger i Nohr ( <_< ).

Det var en dum tur.

Vælger du færge, så husk for alt i verden en bæredims til lillepigen og nogle ganske overbevisende snacks til storebror!

Men biltur er også noget juks for os. Og længere ture lykkes kun når jeg sidder på bagsædet mellem begge unger. Det kan du jo bare ikke når du kører alene.

Er toget en mulighed? Eller er det endnu mere ondsvagt? Jeg tænker bare at der har du jo barnevognen.

Jeg har nok også bare lidt frygt omkring færgen. Kan lige se ustyrlig CE og skrigeballon Mathilde :( men CE er meget glad for sin iPad så den kunne klart hjælpe. Skal helt klart have bæresele til Mathilde men hun gider den bare ikke særlig længe. Er der et sted på færgen CE kan lege og hun kan ligge og kravle/dreje lidt rundt om sig selv.

Hvor lang en pause skal jeg egentlig holde undervejs hvis jeg kører hele vejen? I bilen vil CE også kunne underholde sig selv hvis han ikke sover. Tænker at køre så det passer med lur. Mathilde kan godt tage 1 times lir i bilen og er egentlig blevet ok med at køre efterhånden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nok også bare lidt frygt omkring færgen. Kan lige se ustyrlig CE og skrigeballon Mathilde :( men CE er meget glad for sin iPad så den kunne klart hjælpe. Skal helt klart have bæresele til Mathilde men hun gider den bare ikke særlig længe. Er der et sted på færgen CE kan lege og hun kan ligge og kravle/dreje lidt rundt om sig selv.

Hvor lang en pause skal jeg egentlig holde undervejs hvis jeg kører hele vejen? I bilen vil CE også kunne underholde sig selv hvis han ikke sover. Tænker at køre så det passer med lur. Mathilde kan godt tage 1 times lir i bilen og er egentlig blevet ok med at køre efterhånden.

Jeg ville tage pauser efter behov.

Vi kører fra Odense til Århus i et stræk uden problemer :) det er cirka 80-90 min.

Jeg ville køre så det passede med 30-45 min i bil, så frokost også køre i 2 timer, hvor jeg forventede de sov/slappede af. Også passer det med en pause med eftermiddagsfrugt :) også sidste stræk :)

Jeg ville tage det lidt som det kom - køre mens/hvis de sov. Også pause når de blev urolige :)

Jeg ville slet ikke kunne overskue færgen.. At skulle ind og ud, to børn osv.

Dog er der et nogenlunde okay legeområde på færgen, så vidt jeg husker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille er VILD med at komme med færgen - hun synes det er SÅ spændende og sjovt. Men ville ikke turde alene med begge børn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er et lege område på færgen, hvor der også er mulighed for at hun kan kravle rundt. Eigil sad på gulvet der.

Og på den færge vi var med hjem af, blev der også vidst film på storskærm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjaeh. I teorien ville jeg nok tage færgen for pausernes og oplevelsen skyld. Men hvis du let bliver søsyg, så ville jeg ikke turde. Og i praksis kørte vi selv fra Aalborg til Næstved i maj og det gik ganske fint, synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aldrig færge! Stop hvor man vil og har behov og ingen tidspres :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog turen for nylig med Emil, det passer ca med, at han var 6 1/2 måned. Vi kørte fra Roskilde kl 14 og var i Aalborg kl ca 19. Vi stoppede i Odense, ved rosengårdscenteret, og holdt ca 45 min pause. Hvis vi ikke havde været to, så var vi blevet nødt til at holde en pause lidt nord for Århus, da han vågnede igen der.

Vi overvejede færgen, af samme årsager som dig, men endte med at vælge den fra, fordi jeg synes det var dyrt :blush

Jeg kan jo af gode grunde ikke give mit bud på, hvordan det er med to børn ;) Men jeg ville nok også være tilbøjelig til at køre.

Som nogen skriver, så evt køre til sengetid, og se stort på, at hun egentlig burde op af stolen (jaja, jeg er en dårlig mor ;) jeg ved det :P ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville tage bilen så kan man selv styre turen efter hvordan børnene tager at sidde i bilen.

Vil mene 2 stop kan gøre det hvis ungerne er med på den ;-)

Vi tog fra Taulov til Sæby i et stræk med vores to børn og det gik fint :-)

Turen derop havde vi et stop :-) og det er en tur på omkring 3 timer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER