Mette

Kranio sakral terapi

16 indlæg i dette emne

I morgen skal lille Bjørk til kranio sakral terapi. Er spændt på det. Hun er ked et par timer hver aften hvor vi bare ikke kan trøste hende så nu prøver vi KST. Har hørt godt om det og især ved børn der er kommet til verden ved kejsersnit som Bjørk jo er. Hun er 3,5 uge :) hvad er jeres erfaringer med KST?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg går også og overvejer det til Nova.. Hun er også begyndt at være rigtig ked om aftenen..

Er spændt på at høre om hvordan det virker for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer det også til Elias... Han er også KS-barn.

Han gider ikke træne nakke - han skriger hver gang vi prøver! Så selvom han er 5,5 mdr (knap 3 korrigeret) kan han ikke løfte sit hovede endnu...

Han har også søvnproblemer, hvilket kst hvist også kan afhjælpe.

Er spændt på at høre hvad du synes om det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kun super gode erfaringer. Specielt Marius gik fra at græde flere timer hver aften til at være en glad dreng. Han var ca 5 uger da han var afsted.

Julius var vist kun 14 dage da han var afsted. Det hjalp lidt, men synes ikke vi oplevede samme gode effekt, men det blev lige så stille bedre :)

Desuden har hun rettet Marius' baghoved så man næsten ikke kan se hans skævhed mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en baby, som græd på samme måde som bjørk. Allerede samme aften var det noget andet! Så jeg er kæmpe fan!

Håber det virker på jer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er varm fortaler for kst :) Naya skreg fra 16-22 hver aften de første 3 måneder, inden vi forsøgte med kst. Den dag hun fik sin første behandling, var første dag hun ikk græd. Vi var fuldstændig paf, da kl var blevet 23 og ungen sov, uden overhovedet at have skreget det mindste :O

Hun fik 3 behandlinger, og så var hendes spændinger helt væk, og hun blev den gladeste lille pige :) Amningen var en kamp de første 3 måneder pga de smerter hun havde i hele kroppen, så hun gik tit i flitsbue når jeg ammede hende, og det endte altid i gråd. Efter de 3 kst behandlinger kom amningen til at køre helt perfekt, og hun nød endelig at spise :)

Naya er ikke født ved kejsersnit, men var stjernekigger, så det har sandsynligvis været grunden til hendes låsninger og spændinger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen som kan anbefale en terapeut i Hillerød omegn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt prøvede jeg efterfølgende selv kst bare for at se, hvad det kunne. Og jeg har ikke haft spændingshovedpine siden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så fan af kst! Det kan slet ikke beskrives hvad det gjorde for Astrid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det med lille bjørk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik fint, behandlingen tog vel 5-10 min. Hun har ikke haft lange skrigture siden om aftenen. Men har kun haft to aftener siden så ved ikke så meget endnu. Tilgengæld sover hun så en smule dårligere om natten (sikkert fordi hun ikke er så udmattet af at skrige). Det virkede ikke som om der var så meget st komme efter under behandlingen så vi skal bare komme tilbage hvis der er behov en anden gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik fint, behandlingen tog vel 5-10 min. Hun har ikke haft lange skrigture siden om aftenen. Men har kun haft to aftener siden så ved ikke så meget endnu. Tilgengæld sover hun så en smule dårligere om natten (sikkert fordi hun ikke er så udmattet af at skrige). Det virkede ikke som om der var så meget st komme efter under behandlingen så vi skal bare komme tilbage hvis der er behov en anden gang

Det lyder lidt hårdt :kiss håber hun snart er igennem det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder lidt hårdt :kiss håber hun snart er igennem det!

Tror ikke jeg skal klage hun ville bare ammes 2 gange på en nat, i nat var vi tilbage på 5 timers stræk igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke jeg skal klage hun ville bare ammes 2 gange på en nat, i nat var vi tilbage på 5 timers stræk igen

Nej ok :) 2 amninger ville være en drømmenat her - men derfor kan man jo godt synes, det er hårdt, når man er vant til 5 timers stræk alligevel :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ok :) 2 amninger ville være en drømmenat her - men derfor kan man jo godt synes, det er hårdt, når man er vant til 5 timers stræk alligevel :)

Jeg kan som godt overleve 2 amninger men hun tog 1,5 time inden hun ville sove videre 3.30-5 og så blir man sq lidt træt når man også havde ammet kl 1 :/ men ja sådan er det jo med små babyer ;) foretrækker dog 23.30 - 4 -8 som den lød på i nat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan som godt overleve 2 amninger men hun tog 1,5 time inden hun ville sove videre 3.30-5 og så blir man sq lidt træt når man også havde ammet kl 1 :/ men ja sådan er det jo med små babyer ;) foretrækker dog 23.30 - 4 -8 som den lød på i nat.

Ja ok, det er bare ikke fedt! 

Men jeg håber, at hun er tilbage på sit gode spor ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER