GOB

Orgasme efter insemination

9 indlæg i dette emne

Hvordan forholder I jer i forhold til at få orgasme efter insemination? Og hvad har lægerne fortalt jer?

Jeg har efterhånden været igennem en lang række inseminationer (desværre uden held), og i starten tænkte jeg ikke over det, men nu er jeg begyndt at være nervøs for at få orgasme, da jeg er bange for om det kan have betydning for om ægget kan "blive rystet løs"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså, der blev ikke nævnt noget specifikt omkring orgasme, men vi blev anbefalet at have sex samme dag som/efter insemineringen. Vist mest for det psykiske i, at så kan det jo være befrugtningen rent faktisk skete da man havde sex og ikke helt kunstigt. Og ellers fik vi bare at vide, at vi skulle leve som normalt, men at jeg nok lige skulle droppe løbeturen de første par dage.

Tror ikke du kan ryste ægget løst. Det er jo allerede løst - enten lige ved at blive frigivet fra æggestokken eller også på vej ned gennem æggelederen. Det er først ca en uge efter, at det sætter sig fast i livmoderen. Men det er måske også på det tidspunkt du mener? Jeg vil stadig ikke tro det gør nogen forskel, men hvis du er i tvivl, så spørg dem på klinikken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg tænker på i det tidsrum hvor ægget sætter sig fast eller lige efter. Jeg synes ikke jeg har kunne finde noget på Google omkring det og har ikke spurgt min egen læge, så det kunne jo være at nogen herinde havde et bud. Man tænker jo så meget i sådan et forløb og det bliver ikke bedre jo flere gange det ikke lykkes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå. Hvor mange gange har i forsøgt nu? Der er ikke snak om, at i skal videre til IVF/ICSI?

Tænker umiddelbart, at hvis der var noget videnskabeligt belæg for at holde sig fra sex i den periode ægget sætter sig fast, så ville lægerne nok informere en om at man skal lade være. Men hvis du/i er nervøse omkring det, så er det nemmeste jo nok bare at afholde sig fra sex/orgasmer mellem inseminering og testdag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er indstillet til IVF på Hvidovre, men kører videre med inseminationer indtil vi kan komme til. Det kunne jo være dejligt hvis det kunne lykkes inden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man forsøger på normal vis, har man faktisk større chance for at blive gravid, hvis man får orgasme, så jeg kan ikke forestille mig andet end, at det samme er gældende ved insemination :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg ikke om der er nogle beviser for, men det var også mere i den periode hvor ægget sætter sig fast jeg mente.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg ikke om der er nogle beviser for, men det var også mere i den periode hvor ægget sætter sig fast jeg mente.

Nej jeg har heller ikke undersøgt hvad der ligger bag den udmeldelse.. har bare læst det i nogle artikler omkring fertilitet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg spørger næste gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER