MariaPiesen

Definitionen på hvad er en normal dag ?

14 indlæg i dette emne

Nu nærmere vi os der hvor vuggestuebarn børnehave starter op igen. Og jeg skal have fundet ud af om jeg skal sygemeldes med Eigil eller ej. Og det afhænger af hvodan man definere en normal dag.

Eigil kan som sådan alt, der skal dog holdes lidt øje med at han eller andre ikke piller hans forbinding og nitro af i lysken.

Og han må helst ikke have bukser på før september sagde de over på Rigshospitalet, så det er jo let nok at komme til hans forbinding

Men er det for krævende(i din mening) til at han kan fungere i en normal dag ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan du ikke høre vuggestuen om det når de åbner op igen? Synes den er lidt svær :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke arbejdet i vuggestue, kun børnehave, men mit indtryk er, at der er ret meget pres på, så jeg tror de vil have svært ved at holde øje med det konstant.

Men tag en snak med personalet :) det kan jo være de rent faktisk har mulighed for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal lige siges at der er rigtigt god normering i vuggestuen. 3 pædagoger til 8 børn, der er tre der flytter over i børnehaven på mandag nemlig.

Og jeg har planer om at ringe, det var bare af hensyn til arbejde også nemlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hindrer det ham i at sidde og lege i en sandkasse? Jeg tænker, at det er afgørende, at han kan komme med UD og lege og jeg kan ikke lige gennemskue om det er no go fordi der så kan komme sand i forbinding og nitro.

Men så igen, måske er det ikke et problem i en vs hvor personalet måske kan dele sig op :chin: Jeg tænker bare som dagplejer, at jeg ville være ked af at være låst inde :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hindrer det ham i at sidde og lege i en sandkasse? Jeg tænker, at det er afgørende, at han kan komme med UD og lege og jeg kan ikke lige gennemskue om det er no go fordi der så kan komme sand i forbinding og nitro.

Men så igen, måske er det ikke et problem i en vs hvor personalet måske kan dele sig op :chin: Jeg tænker bare som dagplejer, at jeg ville være ked af at være låst inde :unsure

Han må gerne komme ud. Han må dog ikke sidde i direkte sollys med transplantaterne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor stor er risikoen/problemet hvis forholdsreglerne ikke overholdes, eller hvis det glipper?

Det er jo ikke noget, der smitter, så sygemelding eller ej handler vel udelukkende om at passe på Eigil?

Min mavefornemmelse siger umiddelbart at jeg ville holde ham hjemme, hvis det er muligt :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også, at jeg ville hælde mod at holde ham

hjemme lidt endnu, for jeg ville være nervøs for, at han får lidt for hård medfart af børnene, eller at der skete noget m forbindingen. Men lyt til din mavefornemmelse og hvad vuggestuen siger :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg arbejdede i vuggestue fik vi et barn, der havde haft brandskader, og stadig havde forbinding, der skulle holdes øje med. Det var helt fint. På samme stue var der også en pige med nogle forskellige handikaps, som blandt andet krævede benskinner og særlig opmærksomhed omkring maden. Og det var stadig ikke et problem. 

 

Jeg vil sige, at du skal høre vuggestuen ad. I skal under alle omstændigheder have en snak om opstarten, så du kan lige så godt få hørt dem ad om hvordan de selv har det med det. 

 

Men hvordan vil Eigil have det med at starte i vuggestue så kort tid efter en så voldsom oplevelse? Har han brug for at være hjemme med fuld tryghed, eller er han klar på at starte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor stor er risikoen/problemet hvis forholdsreglerne ikke overholdes, eller hvis det glipper?

Det er jo ikke noget, der smitter, så sygemelding eller ej handler vel udelukkende om at passe på Eigil?

Min mavefornemmelse siger umiddelbart at jeg ville holde ham hjemme, hvis det er muligt :chin:

Jamen ryger forbindingen og nitro skal der bare noget nyt på, og såret er lidt længere om at healer helt.

Holdes transplantaterne ikke ude af direkte sollys, vil der i komme tydelig pigmentforænfringer ellers ikke rigtigt noget.

Ja sygemeldingen handler udelukkende om pasning ag Eigil.

Forbindingen er forresten "bare" et stykke nitro med gazebind ovenpå og så der udenpå en tube(et stykke af en støttestrømpe) der er 5 cm bredt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg arbejdede i vuggestue fik vi et barn, der havde haft brandskader, og stadig havde forbinding, der skulle holdes øje med. Det var helt fint. På samme stue var der også en pige med nogle forskellige handikaps, som blandt andet krævede benskinner og særlig opmærksomhed omkring maden. Og det var stadig ikke et problem.

Jeg vil sige, at du skal høre vuggestuen ad. I skal under alle omstændigheder have en snak om opstarten, så du kan lige så godt få hørt dem ad om hvordan de selv har det med det.

Men hvordan vil Eigil have det med at starte i vuggestue så kort tid efter en så voldsom oplevelse? Har han brug for at være hjemme med fuld tryghed, eller er han klar på at starte?

Han er overhovedet ikke påvirket af det, kun nær kår nitroen/forbindingen skal skiftes hver anden dag. Det er han ikke så glad for. Men ellers er han som skrevet upåvirket Fx så kravler han igen, hvilket lægerne sagde han nok først ville om 4-6 måneder igen.

Han virker til af være klar til af komme af sted igen. Han er i hvert fald svær at aktivere, selvom Ida også er hjemme til at hjælpe med at aktivere ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opdatering.

Eigil er i vuggestue idag. De kunne ikke se nogen grund til ikke have ham, når det er så lidt forbinding det drejer sig om.

Dog med det forbehold at de kan ringe efter os ved den mindste ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opdatering.

Eigil er i vuggestue idag. De kunne ikke se nogen grund til ikke have ham, når det er så lidt forbinding det drejer sig om.

Dog med det forbehold at de kan ringe efter os ved den mindste ting.

 

Det lyder godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER