Forunderligt

Pokemon GO

1,175 indlæg i dette emne

Det er sjovt I siger der ikke er så mange på landet. Granted, det er mest Pidgeys, Weedles og Rattatas herude, men jeg er på besøg hos mine forældre i en lille flække på Mors og jeg har fanget masser indtil videre. Der er 2 Pokéstops i byen som jeg går mellem, og så er der primært to steder der kommer Pokémon frem, men jeg har set dem på 6 forskellige steder. Jo mere jeg har gået, jo flere Pokémon har der været i byen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er sjovt I siger der ikke er så mange på landet. Granted, det er mest Pidgeys, Weedles og Rattatas herude, men jeg er på besøg hos mine forældre i en lille flække på Mors og jeg har fanget masser indtil videre. Der er 2 Pokéstops i byen som jeg går mellem, og så er der primært to steder der kommer Pokémon frem, men jeg har set dem på 6 forskellige steder. Jo mere jeg har gået, jo flere Pokémon har der været i byen :)

Der vrimler heller ikke med pokemons her hvor jeg bor...vi har 4 stops og 2 gyms..men trods det fanger jeg af og til noget jeg ikke har I forvejen til og fra dagplejen med den store...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sjovt I siger der ikke er så mange på landet. Granted, det er mest Pidgeys, Weedles og Rattatas herude, men jeg er på besøg hos mine forældre i en lille flække på Mors og jeg har fanget masser indtil videre. Der er 2 Pokéstops i byen som jeg går mellem, og så er der primært to steder der kommer Pokémon frem, men jeg har set dem på 6 forskellige steder. Jo mere jeg har gået, jo flere Pokémon har der været i byen :)

Nærmeste stop er 21 kilometer væk herfra hvor jeg bor

Og er heldig hvis der kommer en på min gåtur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nærmeste stop er 21 kilometer væk herfra hvor jeg bor

Og er heldig hvis der kommer en på min gåtur.

Ok, jeg havde heller ikke troet at der var noget helt herude, men da der så var hele to stops her, så tænkte jeg at der måtte være flere af dem end jeg havde forventet - men det er åbenbart ikke alle steder kan jeg så forstå :p Men øv, det var da et stykke vej at skulle. Så kan det da sikkert være svært at holde motivationen oppe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, jeg havde heller ikke troet at der var noget helt herude, men da der så var hele to stops her, så tænkte jeg at der måtte være flere af dem end jeg havde forventet - men det er åbenbart ikke alle steder kan jeg så forstå :p Men øv, det var da et stykke vej at skulle. Så kan det da sikkert være svært at holde motivationen oppe?

ja lidt svært, men så har jeg en undskyldning for at komme ind fil storbyen oftere :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil nogen forklare mig, hvordan teams og gyms foregår? :) Kan man miste sine pokemoner? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil nogen forklare mig, hvordan teams og gyms foregår? :) Kan man miste sine pokemoner? :unsure

Du mister ikke pokemoner, men du kan optjene pokecoins og stardust på gyms.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du mister ikke pokemoner, men du kan optjene pokecoins og stardust på gyms.

Cool :) Jeg er dog kun level 2 så har ikke adgang endnu :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cool :) Jeg er dog kun level 2 så har ikke adgang endnu :blush

Jeg er heller ikke så meget inde i der endnu. Da jeg kun er level 8. Og har cirka 20 kilometer til det nærmeste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 2 stops i vores lille by og man kan da sagtens fange nogle pokemoner. Men hvis man så ser hvordan det er inde i Aalborg fx, så der ingenting herude :D Min stakkels mand har ingen chance for at følge med sine venner der bor inde i byen (og de er altså sådan nogle der går vildt meget op i det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil nogen forklare mig, hvordan teams og gyms foregår? :) Kan man miste sine pokemoner? :unsure

Teams er bare en holdinddeling, så der er noget konkurrence om gyms.

Gyms fungerer sådan, at hvis det er dit eget hold, der har det, kan du gå derind og træne og dermed booste det, så der kan komme flere pokemoner ind og derved blive sværere for et andet hold at overtage.

Hvis det er et andet hold, der har det, skal du slås mod deres pokemoner. Alt efter hvilket level gym'et er på, kan du risikere at skulle ind og kæmpe en del gang . Men det er god xp :)

Du mister ikke dine pokemoner, men de mister hp (health points) i kamp. Her skal du bruge dine forskellige potions for at få dem op i fuld hp igen. Ellers kan du ikke bruge dem til at kæmpe med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er forresten level 18 og team mystic :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt fornemme at det er team mystic man skal være :D (jeg har heller ikke helt forstået det med hold osv endnu)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i Århus N er de fleste gyms ejet af team instinct. (team mystic er vist for tøser? :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er laaaaangt væk hjemmefra og jeg har lige fået Pokemon GO, men på Katterød Mark er der maaange pokémons :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Si'r det bare.. ;)

post-5094-0-33615200-1469825575_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Si'r det bare.. ;)

:LOL :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, hvor glæder det mit mystic hjerte, at se så mange hold-kammerater :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slet ingen på team rød ? ;-)

Hvis jeg nu møder er rødt gym er det så lige meget hvad level og hvilke pokemons der er derinde, hvis jeg vil træne mine pokemons ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er på - jeg er i lever 9 og manden 8

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal man scanne alting for at finde de pokemons? Altså se "verden" igennem skærmen? Jeg ser i hvert fald folk gå lidt mærkeligt rundt med deres mobiler, her hvor vi bor. Forleden en familie som tydeligvis ikke lavede anden end at gå en runde omkring vores legeplads med deres smartphones.

Jeg er ikke helt afklaret om, hvad jeg synes endnu, og lidt bange for at blive fanget af det, hvis jeg henter spillet  :D men det er måske ikke så meget spillet, men mere at nogle spillere render rundt i fremmedes haver og arbejdspladser, og det der er værre. "Komme ud at gå tur"-aspektet er tilgengæld rigtigt godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal man scanne alting for at finde de pokemons? Altså se "verden" igennem skærmen? Jeg ser i hvert fald folk gå lidt mærkeligt rundt med deres mobiler, her hvor vi bor. Forleden en familie som tydeligvis ikke lavede anden end at gå en runde omkring vores legeplads med deres smartphones.

Jeg er ikke helt afklaret om, hvad jeg synes endnu, og lidt bange for at blive fanget af det, hvis jeg henter spiller :D men det er måske ikke så meget spillet, men mere at nogle spillere render rundt i fremmedes haver og arbejdspladser, og det der er værre. "Komme ud at gå tur"-aspektet er tilgengæld rigtigt godt.

Man behøver slet ikke bruge kameraet, faktisk tværdigmod for det sluger strøm på din mobil.

Men den bruger gps, så du får et kort over det område du befinder dig i og du skal jo så bevæge dig rundt for at finde pokemons.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man behøver slet ikke bruge kameraet, faktisk tværdigmod for det sluger strøm på din mobil.

Men den bruger gps, så du får et kort over det område du befinder dig i og du skal jo så bevæge dig rundt for at finde pokemons.

 

Aha, kommer de så op på skærmen, når man går rundt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slet ingen på team rød ? ;-)

Hvis jeg nu møder er rødt gym er det så lige meget hvad level og hvilke pokemons der er derinde, hvis jeg vil træne mine pokemons ?

Jeg er og min søn er ;) Team Valor er bare lidt coolere

 

Jeg har ikke prøvet at træne med et rødt gym. Men min søn vandt et af de lokale i aftes og så fik jeg lov at sætte en af mine pokemons der ind på 2. pladsen :D i ca 5 min til et andet hold tog det igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aha, kommer de så op på skærmen, når man går rundt?

Pokemons popper op i nærheden af din avatar, så kan du klikke på dem og fange dem. De popper endda op når du kører i bil/bus/cykler, det er bare at skynde sig at tappe dem så man kan få dem :D Hvis du ikke er et sted med mange pokemons er der ikke grund til at nedstirre din skærm konstant. Nede i højre hjørne kan du klikke et panel frem som viser hvilke pokemons som er i nærheden af dig. Nærheden er dog relativt, og for mig virker de her 3 poter ikke, det er vist meningen man skal ha flere poter på skærmen jo nærmere man er på den pågældende pokemons... men min skærm viser altid 3. Sikkert noget som blir rettet engang, det er jo en meget ny og relativt ufærdig app.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER