NSEllekilde

App til baby?

24 indlæg i dette emne

Med alt det smarte man kan få idag så må man da kunne få en app hvor man kan indtaste søvn, bleer, mad, om det var højre eller venstre bryst sidst, babys humør og lignende.. Eller hvad?

Hvilke apps bruger i som en hjælp til baby? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde en i starten... Og hvor var det dog fantastisk da jeg slettede den! Det gjorde absolut intet godt at have den app. Jeg kigger sjældent på klokken! Jeg ammer når baby vil, putter når han er træt osv. Mærker på mine babser inden jeg ammer, tager tingene som det er. Det sparer virkelig mange frustrationer at kigge på baby, i stedet for at få den umulige unge til at passe ind i en app og blive ked når det ikke lykkes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en i starten... Og hvor var det dog fantastisk da jeg slettede den! Det gjorde absolut intet godt at have den app. Jeg kigger sjældent på klokken! Jeg ammer når baby vil, putter når han er træt osv. Mærker på mine babser inden jeg ammer, tager tingene som det er. Det sparer virkelig mange frustrationer at kigge på baby, i stedet for at få den umulige unge til at passe ind i en app og blive ked når det ikke lykkes.

Det var nu ikke for at få baby til at passe ind i en app, men for at få et overblik over hvor mange bleer hun normalt har - til hvis der bliver brug for at ringe til lægen f eks, en hjælp til mig ift hvilket bryst jeg skal til, og hvis hun græder uden jeg ved hvorfor kunne det være en hjælp hvis jeg vidste hvor meget søvn hun havde fået (om det var meget eller lidt) og sådan noget.

Jeg lider selv af meget træthed lige nu og og derfor ville det hjælpe at jeg ikke selv skal tænke på alle de ting.

Må jeg høre hvad app'en hedder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers er der babykalenderen. Det er jo old fashion med papir og blyant. Min veninde brugte den og var glad for den. Jeg købte den ig har vidst udfyldt 2 dage - hov.

Men jeg vil sige at med tiden får man en fornemmelse for om det er inden for babys normal, eller ej. Uden man behøver et bestemt antal på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte babykalenderen, altså en faktisk papir kalender. Og så havde jeg en julemandsbroche ( :rolleyes ) som jeg satte fast i bh stroppen på den side jeg ammede ;)

Ikke så fancy men det virker!

Edit: og det var altså første gang. Denne gang gør jeg mig ikke i det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers er der babykalenderen. Det er jo old fashion med papir og blyant. Min veninde brugte den og var glad for den. Jeg købte den ig har vidst udfyldt 2 dage - hov.

Men jeg vil sige at med tiden får man en fornemmelse for om det er inden for babys normal, eller ej. Uden man behøver et bestemt antal på.

Jeg er begyndt idag at skrive ned på papir, men mobilen er bare lettere når den altid er i nærheden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte babykalenderen, altså en faktisk papir kalender. Og så havde jeg en julemandsbroche ( :rolleyes ) som jeg satte fast i bh stroppen på den side jeg ammede ;)

Ikke så fancy men det virker!

Edit: og det var altså første gang. Denne gang gør jeg mig ikke i det ;)

Det var da smart med den broche!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har noteret ammetider (siden ham var ca 1 måned) og sovetider (siden han var 4 måneder) ned i en note på min iPhone. Det er efterhånden verdens største note, og jeg ville ønske, at jeg havde haft en god app i stedet :P Det har til gengæld været et helt fantastisk redskab for mig, da jeg åbentbart ingenting kan huske :D og jeg har lært bedre at forstå mit barns rytme og behov.

Så jeg forstår godt dit behov! Jeg kan dog ikke anbefale dig en god app, men jeg ville ønske, jeg ikke selv havde været for nærig til at betale de 30 eller 50 kr, som nogle af de app'er kostede den gang jeg kiggede lidt på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har noteret ammetider (siden ham var ca 1 måned) og sovetider (siden han var 4 måneder) ned i en note på min iPhone. Det er efterhånden verdens største note, og jeg ville ønske, at jeg havde haft en god app i stedet :P Det har til gengæld været et helt fantastisk redskab for mig, da jeg åbentbart ingenting kan huske :D og jeg har lært bedre at forstå mit barns rytme og behov.

Så jeg forstår godt dit behov! Jeg kan dog ikke anbefale dig en god app, men jeg ville ønske, jeg ikke selv havde været for nærig til at betale de 30 eller 50 kr, som nogle af de app'er kostede den gang jeg kiggede lidt på det.

Tak :kram rart at jeg ikke er den eneste som ikke husker så godt :D

Jeg var begyndt at føle at jeg var helt forkert fordi jeg ønskede en app :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kram rart at jeg ikke er den eneste som ikke husker så godt :D

Jeg var begyndt at føle at jeg var helt forkert fordi jeg ønskede en app :unsure

Jeg brugte en der vist nok hed noget med 'baby tracker' eller sådan noget :chin: det er dog et par år siden og var på en Android-telefon, ved ikke om den findes stadig :) jeg var glad for den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte babytracker. For os fungerede det super godt, fordi A var flaskebarn efter seks uger, så det var rigtig rart at kunne notere flaskerne og tælle samlet mængde sammen.

De første seks uger var den god, fordi der skulle rigtig meget styring på måltiderne, fordi han var præmatur og amning ikke bare ville virke.

Jeg har hørt gode ting om at markere brystet. Feks bare med en elastik om bhstroppen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss Jeg har lige prøvet at downloade den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige det med hvilket bryst man har ammet på, synes jeg det absolut nemmeste er et hårelastik om håndledet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger BabyNursing og den kan holde styr på det hele (og jeg elsker den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I den korte periode jeg ammede, brugte jeg også den med en hårelastik om den side, der sidst blev ammet på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har indtil for et par uger siden brugt Babycare - pga flasker, og fordi J ikke har været flittig med lortebleer. ;) Og man kan altså ikke huske om det nu var to eller tre dage siden han sked, når alle dage flyder ud i et. ;)

Nu hvor han er begyndt på mad, maven er blevet regelmæssig - yay! - og jeg er blevet bedre til at aflæse ham, så har jeg droppet den. Men var super glad for den der første fire måneder. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D ikke føle sig forkert - det er der ingen grund til. Jeg hentede et eller andet og slettede igen - jeg kunne slet ikke administrere at få registreret noget. Jeg kunne ikke engang finde ud at huske elastikken om håndleddet :blush Jeg klarede og klarer mig med at mærke på brystet :rolleyes Resten fik vist lov at sejle :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke mærke hvilket bryst, jeg skal amme fra, så jeg sætter denne lille dims på den strop, hvor jeg næste gang skal amme. Brugte det også med Aksel den gang

24136579-7E07-461B-8E41-E0A63C746787_zps

Jeg har aldrig brugt en app. Med Aksel noterede jeg på et papir i starten indtil jeg gennemskuede hans rytme. Denne gang har jeg ikke rigtig gjort noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha alle 2. gangs mødre 'ej de overlever sku nok' :lolhit

Men du må ikke føle dig forkert! Som sagt så noterede jeg i den kalender og jeg elskede det og ville ikke undvære det. Men da jeg så undværede det (for min hukommelse ødelagde ligesom den trend) så elskede jeg at undvære det! At ikke få stress over at jeg kom til at amme på det forkerte bryst, at han havde en pølleble mindre eller mere og mest af alt var det fantastisk ikke at ligge om natten og tænke 'hvorfor vågner du nu' og i stedet bare stikke den babs i munden på ham og sove videre!

Jeg kan ikke fortælle dig hvor mange gange Nohr vågnede i nat, jeg aner det ikke. Jeg kan heller ikke fortælle dig hvor mange bleer jeg har skidtet. Hvor meget han har spist. Hvor længe han egentligt sov til hans 3 lure. Han gør med garanti noget andet i morgen og det er bare helt perfekt :)

Find du dig en god app og vær glad for at brug den :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg er 2. gangs mor :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også andengangsmor og har ønsket mig en app til at holde styr på baby :) Ikke fordi jeg var usikker på om jeg læste baby korrekt, men mere for min egen nysgerrighed og ikke mindst for at kunne svare andre, når de spørger "hvor ofte spiser hun?" "hvor langt et stræk sover hun om natten" "har hun en rytme?"

 

For jeg aner virkelig ikke hvor ofte min baby spiser, hvor mange timer hun sover i døgnet om om den lange lur oftest er den første eller den anden (og jeg aner heller ikke hvor mange lure hun normalt tager på en dag :blush) 

 

Jeg er dog ikke nået til at downloade noget, og får det vist heller ikke gjort. Men jeg forstår til fulde dit behov :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg noterede flasker og bonus bleer ned på papir med nr 1 da han var plaget af forstoppelse....med nr 2 gjorde jeg det også lige i starten...men han har ikke været forstoppet så det var lidt spildt arbejde ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger BabyNursing og den kan holde styr på det hele (og jeg elsker den )

 

:ditto

 

Den er fantastisk!

 

Jeg kan aldrig huske hvilket bryst, jeg ammede fra sidst - og jeg kan ikke mærke det på brysterne, så den er en stor hjælp der. Og så bruger jeg den til at monitorere Elias' søvnmønster, hvilket også hjælper, for jeg får ikke altid kigget på klokken, når han falder i søvn - og husker sjældent tiden, hvis jeg får kigget :blush 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har noteret helt vildt i babykalenderen med begge børn. Jeg synes det er mega hyggeligt :kuller Men det der med hvilket bryst, der står for tur, det opgav jeg til sidst. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER