Guest

Hvad skal vi se i Berlin?

11 indlæg i dette emne

Min mand og jeg har besluttet os for at tage 3,5 dag til Berlin i forbindelse med vores 5-års bryllupsdag i september.

Men hvad skal vi se når vi er der?

Vi har været der før (i 2010) men der var det mest shopping, så det blev hurtigt Brandenburger Tor, Under den Linden, Kurfürstendam (og kadewe), berliner dom og berlin zoo.

Min liste indtil videre er:

Det jødiske mindes mærke

Check point charlie

Tv-tårnet (kun min mand var oppe sidst)

Berlin foodmarket (?)

Museumsøen (hvad er værd at se der?)

Vi skal bo i nærheden af Hackescher Markt, så tips deromkring til mad er også velkommen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Check point Charlie er ikke noget at råbe hurra for (det var det i hvert fald ikke i 2009). En masse plancher med alt for meget tekst og enkelte genstande udstillet.

DDR-museet er lille og ret hyggeligt, hvis man alligevel er i nærheden. Jeg ville ikke planlægge en dag ud fra det, men hvis turen alligevel gik forbi, så ville jeg tage derind.

Det jødiske museum overraskede mig positivt. Meget interaktivt og lærerigt, ikke kun om den jødiske historie (hvor holocaust kun lige flygtigt blev nævnt), men også om hvordan en typisk jødisk hverdag ser ud.

Hvis I er til det, så er Sachsenhausen (kz-lejer) bestemt interessant (og skræmmende) at se. Den ligger 35 km fra Berlin, men det er kun 1 tog, man skal med. Vi fandt en guidet tur med med en ung studerende, som kunne fortælle virkelig meget om stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne komme med nogle tips til både aktiviteter og spisesteder. Jeg har boet der i ti år og nu er vi afsted 2-3 gange om året. Mht. aktiviteter/seværdigheder så kommer det i høj grad også an på jeres interesser.

Jeg synes f.eks. Checkpoint Charlie er en rigtig god idé, men måske jeg er farvet af at have venner fra både øst og vest, som er vokset op under den kolde krig.

Skellet er stort den dag i dag.

Sig til hvis du ønsker info om noget bestemt, og så kan jeg sende dig en pm med specifikke spisesteder i Mitte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes til gengæld check point Charlie museet er mega godt. Der er meget tekst men jeg synes det er spændene. Men er også opvokset i Tyskland :)

Lige ved siden af hackescher markt ligger der en mega lækker chokolade butik med tilhørende café ovenpå. Sådan lidt old School

https://www.rausch.de

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for ideerne - vi tager checkpoint Charlie, vi er begge interesserede i den del af historien og kan begge flydende tysk, så plancherne er ikke et problem :)

Kom gerne med flere forslag.

:tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edit: det er gendarmen markt den chokoladebutik ligger ved. Sorry hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se der er nogen der har flere idéer end jeg kan komme med ;) Der er nu gode shoppe muligheder dernede hvis det er :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg synes, det var en fed oplevelse at se Berliner Philharmonikaen...Men ellers kender jeg ikke noget til Berlin ud over at det var spændende bare at gå rundt og tage den med ro. Spise godt, drikker godt og nyde at det er en gæstfri by.

 

God tur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem var set der snakkede om et sted man kunne lave sin egen rittersport?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER