Emilie

langvarige gener efter kejsersnit

11 indlæg i dette emne

Hej piger

Jeg søger lidt erfaringer fra andre, der har fået kejsersnit.

Min søn kom til verden ved AKS for snart 16 mdr. siden.. jeg havde mange smerter efterfølgende og der gik længe før de kom ned i et niveau, hvor jeg synes, det var tåleligt.

Jeg var på et tidspunkt ved vagtlægen, fordi det var ret voldsomt og der fik jeg at vide, at det godt kunne tage op til omkring et års tid...

Nu her 16 mdr. efter har jeg stadig daglige smerter. De er selvfølgelig mildere end tidligere, men stadig stærke nok til, at det virkelig generer mig.

Det gør ondt ved intimbarbering, fordi huden rundt omkring arret (faktisk fra navlen og ned) er super følsom, og det gør åndssvagt ondt, hvis min søn får sat sig på min mave eller hvis jeg får et lille puf..

Får også smerter ved vandladning,hvos blæren er godt fyldt - og så gør det ondt, når blæren bliver tømt (er blevet testet for blærebetændelse).

Har netop været en tur ved lægen til en GU og det er simpelthen en frygtelig oplevelse. Har altid været plaget af smerter ved sådanne undersøgelser, men efter fødslen er det så slemt, så jeg græder af smerte mens undersøgelsen står på..

min læges kommentar var "du er da godt nok lidt følsom, men ellers er alt normalt"..

Jeg har forsøgt at undersøge lidt på nettet og kan se, at man kan opleve langvarige smerter, hvis såret vokser lidt skævt sammen eller hvis der er sammenvoksninger..

Er der mon nogen herinde, der har prøvet noget lignende? Kan der gøres noget, eller er man bare nødt til at leve med det?

Kunne der evt. være nogle alternative behandlingsformer, der kunne være relevante for mig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Av... Det var bestemt ikke min oplevelse med kejsersnit - føleforstyrrelser på maveskindet i længere tid, men ikke smerter - og det har heller ikke været meldingen fra dem, jeg kender (der er en del), der også har fået kejsersnit :chin:

Det lyder ikke, som det skal være.. :unsure Kan du eventuelt kontakte hospitalet? De må have flest erfaringer vedrørende følger efter kejsersnit...

I forhold til gu: Ammer du stadig? (Jeg husker det som, at du gerne ville langtidsamme) Det gør jo det hele lidt ekstra sart og kan måske betyde noget :unsure

Edit: Det lyder som om, at det trods alt går i den rigtige retning - bare alt for langsomt - det er jo altid noget... Mit eneste egentlig aktions-forslag er at massere huden og arret. Helt uvidenskabeligt men jeg bilder mig ind, at øget blodgennemstrømning må gøre noget godt, og jeg masserede selv dagligt. Nu mærker jeg ikke noget og skal lige lede lidt for at finde arret med fingrene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal insistere på at blive undersøgt - især fordi det tilsyneladende hænger sammen med din blære. Så er det jo ikke "bare" føleforstyrelser i huden.

Der kan stensikkert godt være komplikationer på indersiden - særligt i form af sammenvoksninger - og det skal du altså ikke finde dig i at gå et helt liv med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av... Det var bestemt ikke min oplevelse med kejsersnit - føleforstyrrelser på maveskindet i længere tid, men ikke smerter - og det har heller ikke været meldingen fra dem, jeg kender (der er en del), der også har fået kejsersnit :chin:

Det lyder ikke, som det skal være.. :unsure Kan du eventuelt kontakte hospitalet? De må have flest erfaringer vedrørende følger efter kejsersnit...

I forhold til gu: Ammer du stadig? (Jeg husker det som, at du gerne ville langtidsamme) Det gør jo det hele lidt ekstra sart og kan måske betyde noget :unsure

Edit: Det lyder som om, at det trods alt går i den rigtige retning - bare alt for langsomt - det er jo altid noget... Mit eneste egentlig aktions-forslag er at massere huden og arret. Helt uvidenskabeligt men jeg bilder mig ind, at øget blodgennemstrømning må gøre noget godt, og jeg masserede selv dagligt. Nu mærker jeg ikke noget og skal lige lede lidt for at finde arret med fingrene.

Ved faktisk ikke, om man bare kan kontakte hospitalet. :unsure måske. Min læge er i hvert fald ikke til megen hjælp..

Ja jeg ammer stadig :) det kan selvfølgelig have en indvirkning. Det har jeg ikke tænkt på.

Jeg masserer jævnligt arret (i starten gjorde jeg det dagligt), men det er ret ubehageligt, så det bliver ikke så tit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal insistere på at blive undersøgt - især fordi det tilsyneladende hænger sammen med din blære. Så er det jo ikke "bare" føleforstyrelser i huden.

Der kan stensikkert godt være komplikationer på indersiden - særligt i form af sammenvoksninger - og det skal du altså ikke finde dig i at gå et helt liv med...

Kan godt være, jeg skal prøve.

Jeg ved, at der blev skåret nogle ligamenter til blæren over under indgrebet, så jeg tænker selv, at det er oplagt, at det hænger sammen.

kan man mon gøre noget ved de sammenvoksninger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt være, jeg skal prøve.

Jeg ved, at der blev skåret nogle ligamenter til blæren over under indgrebet, så jeg tænker selv, at det er oplagt, at det hænger sammen.

kan man mon gøre noget ved de sammenvoksninger?

Du skal bede din læge om en henvisning - enten til hospitalet eller til en gynækolog.

Jeg synes ikke det lyder som noget med arret. Jeg synes det lyder som om du har sammenvoksninger på indersiden - især i forbindelse med din blære. Det kan man operere for

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det lyder ikke rart. Jeg har fået 2 AKS. Efter det første havde jeg lidt smerter i mindst et år. Føleforstyrrelser i længere tid. Begge dele var overhovedet ikke i så slem en grad som du beskriver. Da jeg så for 4 måneder siden fik det andet akutte kejsersnit, så opdagede de at der var en del sammenvoksninger, bl.a. med blæren. De rev/skar sammenvoksningerne op under kejsersnit nr.2, og her 4 mdr efter er min mave stadig blå, og jeg har smerter indimellem. Egen læge siger jeg har en del arvæv og at det er hævet, og at jeg kan henvises til plastikkirurg hvis det ikke er bedre om et par måneder. Jeg ville gå til lægen igen, hvis jeg var dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal bede din læge om en henvisning - enten til hospitalet eller til en gynækolog.

Jeg synes ikke det lyder som noget med arret. Jeg synes det lyder som om du har sammenvoksninger på indersiden - især i forbindelse med din blære. Det kan man operere for

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det lyder ikke rart. Jeg har fået 2 AKS. Efter det første havde jeg lidt smerter i mindst et år. Føleforstyrrelser i længere tid. Begge dele var overhovedet ikke i så slem en grad som du beskriver. Da jeg så for 4 måneder siden fik det andet akutte kejsersnit, så opdagede de at der var en del sammenvoksninger, bl.a. med blæren. De rev/skar sammenvoksningerne op under kejsersnit nr.2, og her 4 mdr efter er min mave stadig blå, og jeg har smerter indimellem. Egen læge siger jeg har en del arvæv og at det er hævet, og at jeg kan henvises til plastikkirurg hvis det ikke er bedre om et par måneder. Jeg ville gå til lægen igen, hvis jeg var dig!

Av, det lyder heller ikke rart.

min mave har heldigvis aldrig været blå og arret ser fint ud..

må prøve at bede om en henvisning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og ellers skulle en osteopat være god til sådan med arvæv etc de er lidt i samme stil som fys. Jeg har netop selv bestilt en tid, men ikke været afsted endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og ellers skulle en osteopat være god til sådan med arvæv etc de er lidt i samme stil som fys. Jeg har netop selv bestilt en tid, men ikke været afsted endnu.

Okay fedt, tak :) det vil jeg lige undersøge, om vi har nogle af i området.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER