MrsMom

Fjernelse af visdomstand

11 indlæg i dette emne

Jeg fik hevet en visdomstand i undermunden ud i mandags, den havde gjort meget ondt hele weekenden og derfor ingen tvivl om at den skulle ud.

Det gik ret nemt, den var ude på ca. halvandet minut, dejligt...

... men nu her ca 5 dage efter har jeg stadig meget ondt i min kind/kæbe/manglende tand eller hvad det nu lige er der gør ondt derinde. Ikke så meget som tidligere på ugen.

Jeg havde nok forventet at det havde aftaget noget mere nu, men måske jeg tager fejl?

Jeg er ikke vild med at tage alt det smertestillende, men er nødt til det hvis jeg skal have noget ud af dagene her i min ferie.

Så andre der har fået hevet visdomstand ud, er det normalt - hvor lang tid skal jeg forvente at der går?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde smerter i ca 3 uger, men det var ikke helt så let at fjerne hos mig... Og jeg spiste kun smertestillende mod smerterne den første uge ca..

Jeg vil måske lige få det tjekket på mandag, bare for at være sikker på alt er som det skal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik fjernet en, og fik det der hed dry socket.

Ingen smertestillende hjalp, og det var såååååå smertefuldt.

Jeg ville helt sikkert smutte forbi tandlægen. Mit tog vist omkring 14 dage..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået fjernet to visdomstænder. Den i overmunden gik næsten smertefrit men den i undermunden havde jeg stærke smerter i en uge. Smertestillende hjalp ikke men fik i stedet nellikeolie i et lille stykke gadebander lagt i såret og det tog al smerten i et lille døgns tid af gangen. At alt så smagte af jul er en anden ting...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået fjernet to visdomstænder. Den i overmunden gik næsten smertefrit men den i undermunden havde jeg stærke smerter i en uge. Smertestillende hjalp ikke men fik i stedet nellikeolie i et lille stykke gadebander lagt i såret og det tog al smerten i et lille døgns tid af gangen. At alt så smagte af jul er en anden ting...

Det var også det jeg fik, var til tandlæge 7-8 gange på 14 dage!!

Det var til gengæld gratis :) smagte virkelig ringe, men tog alt smerte!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle Jeres svar. Smerterne forsvinder aldrig helt ved smertestillende. Er nu ret sikker på at med mindre der sker et mirakel inden mandag, skal jeg have fat i tandlægen igen.

Det er bare så træls her i min ferie, synes det ødelægger en hel del og vi får slet ikke det ud af den som vi havde håbet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle Jeres svar. Smerterne forsvinder aldrig helt ved smertestillende. Er nu ret sikker på at med mindre der sker et mirakel inden mandag, skal jeg have fat i tandlægen igen.

Det er bare så træls her i min ferie, synes det ødelægger en hel del og vi får slet ikke det ud af den som vi havde håbet.

Øv hvor jeg kender det.. Selv på Panodil, 600mg ibuprofen og en morfinpille kunne jeg ingen steder være pga smerterne.

Ved mig hjalp det en smule at tage vand i munden, og ligesom "dække" ved hullet..

Du SKAL afsted mandag. Problemet er at knoglen er blottet, og de smerter kan ikke dækkes af smertestillende :/

Jeg er blevet PANISK angst for at gå til tandlægen efter denne oplevelse - det var SÅ smertefuldt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er dry socket, tager nellikeolien smerterne ret hurtigt så snart tandlægen har lagt det i på mandag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja der er vist ingen tvivl om det at jeg skal til tandlægen og oveni givet det bare hovedpine...

Men jo det med vand hjælper faktisk lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg havde faktisk ikke været ved tandlægen i 9 år før det her pga tandlægeskræk... så jo jo...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER