Betty87

Baby afviser brystet - av :(

15 indlæg i dette emne

Min lille Louie på 9 dage - nægter pt at spise ved venstre bryst - selvom der ingen problemer har været siden fødslen.. Jeg har nu efter denne amning, hvor han igen ikke ville tage brystet været nødt til at malke ud (100 ml og det er stadigt spændt!)

Jeg har ondt ude i siden af brystet og det er varmt, samt ømt.. Men ikke deform, rød eller lignende!

Jeg har haft samme problem tirsdag og onsdag, hvor jeg havde hovedpine og en smule feber :( men der ville han stadigt gerne amme på brystet og hele torsdag var brystet blødt, normal temperatur..

Han er super god til at sutte og vi varierer mellem liggende, almindelig og tvillinge ammestillinger.. Jeg har også masseret under bruseren, før og under amning, brugt varmepuder..

Har i nogle fif? Er jeg ved at få bryst betændelse?

Det skal lige siges, at hvis jeg er heldig at han tager fat, så slipper han med det samme der kommer mælk!

Har endnu ikke sovet, fordi det gør så ondt :(

Hjælp kære BK-panel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes du skal prøve at kontakte en ammevejleder, der kan give dig kvalificeret hjælp :kram2

Tillykke med baby :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første tanke er, at han er låst i nakken og/eller ryggen, så det gør ondt at ligge i din venstre arm. Jeg ville hurtigst muligt kontakte en kiropraktor med kendskab til spædbørn og sige, at han ikke vil spise af det ene bryst - så plejer de at finde en hurtig tid :Kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første tanke er, at han er låst i nakken og/eller ryggen, så det gør ondt at lægge i din venstre arm. Jeg ville hurtigst muligt kontakte en kiropraktor med kendskab til spædbørn og sige, at han ikke vil spise af det ene bryst - så plejer de at finde en hurtig tid :Kiss

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første tanke er, at han er låst i nakken og/eller ryggen, så det gør ondt at ligge i din venstre arm. Jeg ville hurtigst muligt kontakte en kiropraktor med kendskab til spædbørn og sige, at han ikke vil spise af det ene bryst - så plejer de at finde en hurtig tid :Kiss

:ditto

Og indtil da ville jeg amme i tvillingestillingen på det bryst, for så ligger han ikke og trykker på den side der måske gør ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med kiropraktor! Og så prøv at amme fra det bryst mens han er halv/sovende hvis muligt, så det bliver tømt lidt.

Held og lykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kiropraktor og ammevejleder ville også være mine råd. Ammevejleder kan du finde via la leche league, ammenet eller forældre og fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar! Kiropraktor vil jeg ikke udsætte min baby for, men han har heller ikke problemer uanset, hvordan jeg lægger ham og sove eller amme!!

Han har heldigvis ville tage lidt fra brystet i dag, men det er stadigt ømt og varmt! Ammer kun liggende, hvor han vender modsat mig og i tvillingestilling og det hjælper lidt på ømheden og at få tømt det rigtige sted! En varmepude og et varmt bad har også gjort underværker..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du ikke vil bruge kiropraktor kan jeg anbefale kraniosekral-terapi - det er mildere hos baby men fuldt ud lige så godt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen gange vil Sigrid ikke tage højre bryst, når jeg ligger til venstre for hende, som jeg plejer - men hvis jeg så skifter til højre side og læner mig lidt ned med det, så spiser hun fint igen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor vil du ikke udsætte din baby for kiropraktor? :unsure

De knækker og vrider ikke på spædbørn, som de nogengange gør på voksne. De masserer og strækker lidt og det er slet ikke voldsomt. Bare så du ikke fravælger det på grund af noget der ikke er virkeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå endte med at tage til vagtlægen i går og har nu fået penicilin mod brystbetændelse :(

Heldigvis er lillemanden begyndt at spise ved brystet igen - fik snydt ham ;)

Min holdning til kiropraktor er nok præget af min familie - det er fint til voksne, men min mor som arbejder på spædbørns afdelingen siger at det ikke er anbefalelsesværdigt før end babys knogler og blevet til ben - de er jo ret bløde her i starten :)

Men tror så heller ikke at det ville være aktuelt for min Louie uanset hvad, da han ikke virker låst..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen gange vil Sigrid ikke tage højre bryst, når jeg ligger til venstre for hende, som jeg plejer - men hvis jeg så skifter til højre side og læner mig lidt ned med det, så spiser hun fint igen :rolleyes

Haha ja de er sq lidt skøre de unger :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille tip, hvis du vil slippe for penicillinen næste gang, er at malke brystet helt tomt, når det begynder at blive ømt, og du får sygedomsfølelse.

Der er nogen der siger, at man får overproduktion, men det er dog ikke noget jeg har oplevet.

Grunden til det virker er, at bakterierne vokser i den stillestående mælk, hvilket giver brustbetændelse. Det er derfor, at det er så vigtigt, at det bliver tømt.

Man kan godt amme sig fra det, men jeg synes det er sværere og langsommere, end hvis man pumper 2-3 gange, og så er det væk (men er nok en smagssag, som så meget andet ;) ).

Jeg havde samme problem som du beskriver i øvrigt, da han var omkring en måned. Løsningen var at lægge ham til i tvillinge-/indianerstilling og at amme liggende. Det gik væk efter en måneds tid eller to, hvor jeg ammede på den måde. Vi var ikke til kiropraktor, kst, eller noget lignende, men det gik alligevel væk helt af sig selv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille tip, hvis du vil slippe for penicillinen næste gang, er at malke brystet helt tomt, når det begynder at blive ømt, og du får sygedomsfølelse.

Der er nogen der siger, at man får overproduktion, men det er dog ikke noget jeg har oplevet.

Grunden til det virker er, at bakterierne vokser i den stillestående mælk, hvilket giver brustbetændelse. Det er derfor, at det er så vigtigt, at det bliver tømt.

Man kan godt amme sig fra det, men jeg synes det er sværere og langsommere, end hvis man pumper 2-3 gange, og så er det væk (men er nok en smagssag, som så meget andet ;) ).

Jeg havde samme problem som du beskriver i øvrigt, da han var omkring en måned. Løsningen var at lægge ham til i tvillinge-/indianerstilling og at amme liggende. Det gik væk efter en måneds tid eller to, hvor jeg ammede på den måde. Vi var ikke til kiropraktor, kst, eller noget lignende, men det gik alligevel væk helt af sig selv ;)

Jeg har også fået rigtig gode erfaringer med både liggende og tvillinge stilling og jeg malker også ud på brystet med betændelse efter amning - dog har han nu formået at tømme brystet helt 2 gange i dag, så det gør arbejdet en del lettere ;)

Jeg har det allerede nu meget bedre: ømheden i brystet er reduceret, det samme er det varme område :glad Min feber er også væk nu og hovedpinen er tålelig :)

Overskuddet er på vej retur, nu må hedebølgen bare gerne forsvinde, så min lille mus kan slippe af med sine varmeknopper og sove lidt længere lure ;)

Dog er det godt med hyppig amning til betændelsen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER