Ikra

Det der uden alt det "giftige"

16 indlæg i dette emne

Kan I lige hjælpe lidt - I Ohh vise kloge kvinder.. ;)

Jeg har siden vi startede projekt baby skiftet rigtig meget ud af alle mine produkter og simpelthen stoppet med at bruge alt muligt som i bund og grund ikke var nødvendigt..

Derfor er jeg endt med at bruge naturcreme med aloe Vera og propolis til ansigtet..

En lignende med aloe Vera og olivenmælk til hænder osv som er lidt mere fugtig...

Og til kroppen de der natur fra Matas uden noget som helst i...

Min makeup eller den smule jeg bruger en gang om måneden er nilens jord.. Bruger aldrig makeup til dagligt..

Fandt også en deo fra aloe Vera med noget citron eller lignende men det er Roll on og ikk særlig effektiv så er siden gået over til almindelige Go Fresh deo'er...

De er jo spray men kan næsten ikk holde ud at tage den på mere... Bliver simpelthen dårlig af det der pulver der kommer med ud...

Så kunne I komme med en substitut for deo som er uden gift i men som stadig er lidt frisk og holder hele dagen..

Det eneste jeg mangler derudover en en ny sæbe at vaske mig i..? Bruger pt palmeolie med oliven - er den god nok eller er der noget der er bedre..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mht deodorant, så har matas en stribet, der er spray men af den der slags, hvor du trykker hver gang noget skal ud og ikke bare kan holde knappen nede (giver det mening? :rolleyes ) Jeg mener at den type spray typisk er mindre skadelig end de andre. Den er også uden parfume men jeg tror ikke, den er svanemærket, så måske ikke heeeeelt ok. Men til gengæld synes jeg den er effektiv, og den er trods alt parfumefri som sagt, så jeg har besluttet at for mig, må det være et ok kompromis.

Ellers er der også nogle, der sværger til kokosolie eller de der DO2 krystal-sten. Begge dele skulle være ret ufarlige men personligt synes jeg bare ikke, de er særligt effektive.

Til kroppen bruger jeg Remas showergel, som er AA og svanemærket. Den føles hverken luksuriøs eller lækker, men den holder mig ren og er billig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Änglamark shower gel (og også håndsæbe)...

Husk at alt det "grønne" ikke nødvendigvis er uden alt muligt gøgl... Brug evt app'en Kemiluppen... Så kan du scanne stregkoden i butikken og forhåbentlig få svar på om der er problematiske stoffer i... Jeg har sågar li brugt den til at finde solcreme i Spanien... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Änglamark shower gel (og også håndsæbe)...

Husk at alt det "grønne" ikke nødvendigvis er uden alt muligt gøgl... Brug evt app'en Kemiluppen... Så kan du scanne stregkoden i butikken og forhåbentlig få svar på om der er problematiske stoffer i... Jeg har sågar li brugt den til at finde solcreme i Spanien... :D

 

:ditto

 

Alt det der aloe vera kan i hvert fald godt indeholde en del problematiske ting.. 

 

Jeg bruger matas natur parfumefri og derudover neutral deo..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht deodorant, så har matas en stribet, der er spray men af den der slags, hvor du trykker hver gang noget skal ud og ikke bare kan holde knappen nede (giver det mening? :rolleyes ) Jeg mener at den type spray typisk er mindre skadelig end de andre. Den er også uden parfume men jeg tror ikke, den er svanemærket, så måske ikke heeeeelt ok. Men til gengæld synes jeg den er effektiv, og den er trods alt parfumefri som sagt, så jeg har besluttet at for mig, må det være et ok kompromis.

Ellers er der også nogle, der sværger til kokosolie eller de der DO2 krystal-sten. Begge dele skulle være ret ufarlige men personligt synes jeg bare ikke, de er særligt effektive.

Til kroppen bruger jeg Remas showergel, som er AA og svanemærket. Den føles hverken luksuriøs eller lækker, men den holder mig ren og er billig :D

Nej jeg tror ikk helt jeg forstår men jeg vil prøve den fra Matas..

Jeg har bare ikk Rema i nærheden hvor jeg bor..

Skal temmelig langt..

Der er kiwi, Brugsen, og fakta.. :chin:

Må lige på udkig her på ferien om jeg er heldig.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Änglamark shower gel (og også håndsæbe)...

Husk at alt det "grønne" ikke nødvendigvis er uden alt muligt gøgl... Brug evt app'en Kemiluppen... Så kan du scanne stregkoden i butikken og forhåbentlig få svar på om der er problematiske stoffer i... Jeg har sågar li brugt den til at finde solcreme i Spanien... :D

Hvor er det man køber det der Änglamark..?

Jeg har haft den, men syns virkelig ikk den fungerede særligt godt.. :chin:

Måske jeg skulle prøve igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hoppede på den der hjemmelavede deo med kokosolie og natron. Det er helt utroligt effektivt og ganske naturligt - men jeg kunne så ikke tåle natronen i længden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Alt det der aloe vera kan i hvert fald godt indeholde en del problematiske ting..

Jeg bruger matas natur parfumefri og derudover neutral deo..

Okay det må jeg lige tjekke op på... :unsure

Hvor køber du neutral deo..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hoppede på den der hjemmelavede deo med kokosolie og natron. Det er helt utroligt effektivt og ganske naturligt - men jeg kunne så ikke tåle natronen i længden...

Hjemmelavet OG effektiv... Det lyder godt... :D

Har du en opskrift..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay det må jeg lige tjekke op på... :unsure

Hvor køber du neutral deo..?

 

øhh.. Fisk.. Kvickly måske? Nogle gange har jeg også brugt andre - men det er roll-on. Jeg kan ikke så godt tåle det der spray halløj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det man køber det der Änglamark..?

Jeg har haft den, men syns virkelig ikk den fungerede særligt godt.. :chin:

Måske jeg skulle prøve igen..

Jeg køber det i Kvickly, men SuperBrugsen må også føre Änglamark... Ellers har Fakta en tilsvarende serie der hedder 365 Øko (eller noget i den stil)... Minirisk er også i samme dur... Og Neutral... Alle mærker er til en rimelig pris..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øhh.. Fisk.. Kvickly måske? Nogle gange har jeg også brugt andre - men det er roll-on. Jeg kan ikke så godt tåle det der spray halløj.

Ja, Kvickly sælger Neutral deo... Igen, sikkert også SuperBrugsen...

Alt spray halløj frarådes til gravide pga de partikler der kommer ud i luften og derefter indåndes... Så roll-on er en god ide...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemmelavet OG effektiv... Det lyder godt... :D

Har du en opskrift..?

2 spkf kokosolie, 1 spkf natron. Røre røre - done! Ift lugt af armsved er den uden sammenligning den mest effektive deo jeg nogensinde har prøvet. Men efter nogle mdr var natronen ikke god for min hud. Det er individuelt men hvis din hud begynder at rødme må du stoppe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Remas roll on uden skrammel. KWh er über sart under armene, og det er den eneste der duer og ikke klistrer. Neutral og alt muligt andet dyrt kan for mig ikke hamle på med remas billige :)

Jeg bruger også shower gel fra rema :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hoppede på den der hjemmelavede deo med kokosolie og natron. Det er helt utroligt effektivt og ganske naturligt - men jeg kunne så ikke tåle natronen i længden...

Der er ikke noget at sige til, at du ikke kan tåle natron - det er ret basisk, og slet ikke lavet til at komme på huden. Naturligt ville jeg heller ikke kalde det, det er kemisk fremstillet, og bliver blandt andet brugt til brandslukning og rengøring.

Lige det der med at bruge natron i hjemmelavet kosmetik har jeg aldrig fattet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger f.eks hårvoks og sørger hele tiden for at bruge noget uden parfume og parabener. Generelt i forhold til plejeprodukter, så sørger jeg også for ikke at bruge nogle uden parfume og parabener.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER