Little Miss

Babys rutiner

20 indlæg i dette emne

Hvordan er jeres rutiner med baby efterhånden. Ved ikke om der er noget jeg kan gøre for at få Mathilde til at sove længere lure. Bliver sindsyg af de her 30 min. lure :(

Vores dag ser nogenlunde sådan her ud:

Står op ca mellem kl 6-7

(Der har jeg givet hende bryst i sengen for at se om hun vil sove mere)

Hvis jeg tager udgangspunkt i hun står op kl 7 ser dagen ca sådan ud:

Morgengrød ca kl 8 hvis vi stod op kl 7

Lege/hygge til ca kl 9.30

Bryst

Sove ca mellem kl 10

Vågner efter 30-40 min

Leg/hygge indtil bryst ca kl 12.30

Sove kl 13.00

Vågner efter 30-40 min

Leg/hygge indtil bryst ca kl 16 hvor hun somregel virker træt.

Herefter er det altid lidt svært for hun virker træt men nogle gange sover hun først kl 18. Andre gange kl 16.30. Men giver hende bryst et par gange der hvis hun virker træt. Igen kort lur.

Er hun vågen kl ca 18 hvor vi spiser aftensmad får hun grød eller mos.

Vågen til ca 20-21 hvor hun får bryst og bliver puttet til natten. De sidste par nætter har hun først ville sove kl 22 :(

Hun vågner somregel efter 1 time og vil have lidt bryst men sover så videre.

Vågner omkring kl 2 og kl 4-5 stykker hvor hun igen får bryst.

Og vågner så helt kl 6-7 stykker.

Er der noget jeg kan/bør gøre anderledes?

Og hvad med mad?

Hun er snart 6 mdr. Hvad er næste skridt?

Hun er glad for grød og mos og tror også hun er klar til andet. Hvad kunne være godt som det næste at give? Måske noget hun selv kan sidde med (men som ikke skræmmer livet af mor her som er bange for hun bliver kvalt :unsure )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Søvnmæssigt ligner det Nohr ret meget, bortset fra at Nohrs er forskubbet et par timer. Han sover nat 19:30-5:30. Og så tager han 3*40 minutter i løbet af dagen. Nogengange 1,5 time, men det er ikke til at spå hvorfor han nogengange sover lidt længere.

Nohr for mad 3-4 gange om dagen. Han spiser når vi andre spiser, hvis han er vågen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søvnmæssigt ligner det Nohr ret meget, bortset fra at Nohrs er forskubbet et par timer. Han sover nat 19:30-5:30. Og så tager han 3*40 minutter i løbet af dagen. Nogengange 1,5 time, men det er ikke til at spå hvorfor han nogengange sover lidt længere.

Nohr for mad 3-4 gange om dagen. Han spiser når vi andre spiser, hvis han er vågen ;)

Hvad giver du ham af mad? Jeg tænker at til formiddag vil jeg måske prøve med noget hun selv kan sidde og fedte med. Hvad tænker du jeg kan prøve?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os vågner vi ved 06-07 tiden som oftest... Så får han grød til morgenmad. 08.30 bliver han lagt til lur, og sover som regel til lige omkring kl 10. Så får han bryst og så leger vi til kl 12 ca hvor han får grød, mellem 12.30 og 13, bliver han puttet til lur igen, og så sover han sådan ca til kl 15. Hvor han får bryst igen, så leger vi igen eller hvad vi nu lige finder på, omkring kl 17.30 spiser vi aftensmad og der får han så mos. Så bliver han gjort klar til nat, og bliver evt. Badet og omkring kl 19 bliver han puttet til nat. Så våger han som regel mellem 03 og 04 til en amning.

Stinus tog også de der smålure, men så holdt han pludselig op og begyndte at tage længere lure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker hun har meget lange vågenstræk?

Arthur er 5 måneder og holder max 1,5 time, især om morgenen er han nærmest kun lige oppe at vende inden han skal puttes igen. Har du prøvet at putte ved første træthedstegn eller inden? Sover hun i bv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad giver du ham af mad? Jeg tænker at til formiddag vil jeg måske prøve med noget hun selv kan sidde og fedte med. Hvad tænker du jeg kan prøve?

Nohr spiser frugt og noget brød (rugbrød, bolle, skorpe) med smør/smøreost til morgenmad.

Rugbrød med smørepålæg, grøntsager rå eller kogte, gnave tilbehør (torskerogn, kogte kartofler, lige hvad vi har) til frokost.

Hvad vi spiser (selvfølgelig med modifikationer) til aftensmad.

Mellemmåltider er meget svingende og det er ikke altid han får, men det kan være: gnavegrøntsager, frugt, skorper, bolle, figenstang, dadler, skvis (du ved dem der med frugt i).

Ud over det drikker han vand, grøntsagsvand (kogevandet fra grøntsager uden salt), en sjælden gang juice. Og så bliver han ammet i hvert fald 1 gang mellem hver lur, nogle gange mere han styrer det selv. Og fra han bliver puttet klokken 19 og frem til 22/23 ca ammer jeg ham 3-5 gange, han tanker åbenbart op der og han kan IKKE afledes med andet. Resten af natten ammer jeg nogle gange, men jeg ser aldrig på klokken ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har i øvrigt slet ikke rutiner. Han styrer showet herhjemme og det passer ps alle fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os vågner vi ved 06-07 tiden som oftest... Så får han grød til morgenmad. 08.30 bliver han lagt til lur, og sover som regel til lige omkring kl 10. Så får han bryst og så leger vi til kl 12 ca hvor han får grød, mellem 12.30 og 13, bliver han puttet til lur igen, og så sover han sådan ca til kl 15. Hvor han får bryst igen, så leger vi igen eller hvad vi nu lige finder på, omkring kl 17.30 spiser vi aftensmad og der får han så mos. Så bliver han gjort klar til nat, og bliver evt. Badet og omkring kl 19 bliver han puttet til nat. Så våger han som regel mellem 03 og 04 til en amning.

Stinus tog også de der smålure, men så holdt han pludselig op og begyndte at tage længere lure

Håber det så også ændre sig her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker hun har meget lange vågenstræk?

Arthur er 5 måneder og holder max 1,5 time, især om morgenen er han nærmest kun lige oppe at vende inden han skal puttes igen. Har du prøvet at putte ved første træthedstegn eller inden? Sover hun i bv?

Kan da godt være det er det. Vil da helt klart prøve at ligge hende før. Idag skriver jeg ned præcise tider for at se hvordan det præcist ser ud :)

Hun sover som oftes i sin seng når vinder hjemme men kan sagtens sove i bv. Hun sover ikke længere i bv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nohr spiser frugt og noget brød (rugbrød, bolle, skorpe) med smør/smøreost til morgenmad.

Rugbrød med smørepålæg, grøntsager rå eller kogte, gnave tilbehør (torskerogn, kogte kartofler, lige hvad vi har) til frokost.

Hvad vi spiser (selvfølgelig med modifikationer) til aftensmad.

Mellemmåltider er meget svingende og det er ikke altid han får, men det kan være: gnavegrøntsager, frugt, skorper, bolle, figenstang, dadler, skvis (du ved dem der med frugt i).

Ud over det drikker han vand, grøntsagsvand (kogevandet fra grøntsager uden salt), en sjælden gang juice. Og så bliver han ammet i hvert fald 1 gang mellem hver lur, nogle gange mere han styrer det selv. Og fra han bliver puttet klokken 19 og frem til 22/23 ca ammer jeg ham 3-5 gange, han tanker åbenbart op der og han kan IKKE afledes med andet. Resten af natten ammer jeg nogle gange, men jeg ser aldrig på klokken ;)

Hvordan går jeg fra grød til mere fast føde? Giver jeg hende bare en stang agurk og håber på det bedste? Eller en blød pære? Hvad hvis hun får tygget et stykke af :unsure

Lyder hårdt med "optankningen" men når jeg tænker efter er Mathilde faktisk også sådan op til hun skal puttes i øjeblikket...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har i øvrigt slet ikke rutiner. Han styrer showet herhjemme og det passer ps alle fint :)

Det er måske også lidt hårdt stillet op at kalde det rutiner for føler også blot efter hvad hun har brug for. Men det er næsten ens hver dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan da godt være det er det. Vil da helt klart prøve at ligge hende før. Idag skriver jeg ned præcise tider for at se hvordan det præcist ser ud :)

Hun sover som oftes i sin seng når vinder hjemme men kan sagtens sove i bv. Hun sover ikke længere i bv

Jeg tænker bare at det passer rigtig godt med at hun skal videre i næste søvnfase, og så kommer til at vågne. Så hvis hun sover i bv kan du prøve at gå ud 5 min før hun plejer at vågne, og forsigtigt vugge vognen lidt. Det hjælper for nogle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker bare at det passer rigtig godt med at hun skal videre i næste søvnfase, og så kommer til at vågne. Så hvis hun sover i bv kan du prøve at gå ud 5 min før hun plejer at vågne, og forsigtigt vugge vognen lidt. Det hjælper for nogle :)

Prøvede jeg faktisk med CE (hvor det slet ikke virkede :( Måske virker det med mathilde :) Alt må prøves

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Niklas 6 mdr.

Vågner kl 5 får en flaske

Sover en halv måske en hel time...

Mellem 7.30 og 9 får han grød...kiks.

Havrefras...ostehaps..forskelligt brød gerne med smøre ost på...det svinger meget...nogle dage undlader han så sin formiddags flaske andre dage får han en flaske inden han puttes til lur..den varer så gerne 1 til 2 1/2 time...

Så får han forskellig brød igen og noget frugt...gerne melon eller banan...evt grød alt efter humør.

Og nogle gange flaske andre gange ikke...inden den næste lur som så gerne er på 1 times tid som regel....

Til aften smager han stort set al vores mad bare uden salt...og der hitter kartoffel både med sovs eller små stykker pølse....vi har prøvet mos men det holder vi pt pause med da han ikke gider det...

Til nat får han pt en flaske vælling og mme...vi forsøger at få mere mad i ham i dagens løb så han ikke skal have så meget lige inden nat...

Han sover mellem 20 og 20.30 for det meste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode ting de selv kan sidde med der Sys jeg niklas allerede er kanon god til kiks og Havrefras....majs..agurk..melon..tomat...det øver han sig meget på pt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode ting de selv kan sidde med der Sys jeg niklas allerede er kanon god til kiks og Havrefras....majs..agurk..melon..tomat...det øver han sig meget på pt...

Men hvad med at få det galt i halsen. Giver du bare et stk agurk han gnasker på og majs han selv piller op?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første tanke var også, at hun er vågen meget længe ad gangen. Sofie er vågen 2,5-3,5 time ad gangen og er næsten 9 måneder.

Når hun sover så korte lure, ville jeg helt sikkert prøve at putte efter 1,5-2 timer.

Mht mad, var en franskbrødsskorpe en god starter her. Evt med smør i den ene ende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første tanke var også, at hun er vågen meget længe ad gangen. Sofie er vågen 2,5-3,5 time ad gangen og er næsten 9 måneder.

Når hun sover så korte lure, ville jeg helt sikkert prøve at putte efter 1,5-2 timer.

Mht mad, var en franskbrødsskorpe en god starter her. Evt med smør i den ene ende :)

Jeg prøver med før til lur. Indtil videre har eet ikke givet længere lure men vil klart fortsætte.

Må prøve med noget skorpe. Taler du toastbrød eller den lidt hårdere franskbrødsskorpe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver med før til lur. Indtil videre har eet ikke givet længere lure men vil klart fortsætte.

Må prøve med noget skorpe. Taler du toastbrød eller den lidt hårdere franskbrødsskorpe?

Vi brugte fuldkornsskorper med smør og skorpen af et frisk groft franskbrød :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvad med at få det galt i halsen. Giver du bare et stk agurk han gnasker på og majs han selv piller op?

Niklas får agurk uden skræl i små stykker og det går fint. Og majs de er så små han sagtens kan få dem ned ;-)

Prøver mig lidt frem med små hapser og holder øje om han kløjes i det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER