Mirakelnr2?

Dilemma

11 indlæg i dette emne

Nu da NF er veloverstået, skal vi så småt igang med at dele den gode nyhed med resten af omverden :)

 

Det betyder også, at min chef skal informeres. Jeg er egentlig ikke bekymret for hans reaktion, for det har aldrig været en hemmelighed, at vi gerne ville have et barn mere, og desuden har han selv en datter på 3, og hans kone har termin med nummer to til oktober. Så jeg har helt ro på over at skulle fortælle ham det, men det er praktikken i det, der giver mig dilemmaet.

 

Han gik på ferie i fredags og er tilbage mandag i uge 32. Jeg går på ferie onsdag i uge 31 og er tilbage mandag i uge 34. Situationen i vores afdeling er den, at vi i starten af juni igangsatte et stort projekt, der skal gå i luften til 1/10. Min kollega var ansvarlig for projektet, men hun sagde sin stilling op i midten af juni og stoppede i starten af juli. Vi har en ekstern samarbejdspartner på projektet, og der er ansat en projektmedarbejder fra nu til 1/10. Planen var, at vi efter min sommerferie skal begynde at lede efter en erstatning for kollegaen, der sagde op. Det passer med, at jeg skal gå fra til juleferien, så vi skal altså også have en vikar ind. Jeg synes, det er mest fair, at min chef bliver informeret om min graviditet før mine kollegaer, men jeg er i tvivl om hvor længe, jeg skal blive ved med at skjule det.

 

Så dilemmaet er, om jeg skal forstyrre min chef i hans ferie og sende ham en sms nu? Skal jeg ringe til ham mandag i uge 32, når han er tilbage, og jeg er gået på ferie? Eller skal jeg fortælle ham det face to face i uge 34, når jeg er tilbage fra ferie?

 

Hvad ville I have gjort? :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmm hvis du har tid og overskud til at droppe forbi i uge 32 og fortælle ham det, ville jeg ha gjort det, hvis du vurderer at det er vigtigt for projektets planlægning....

Ellers skrive en mail, som han kan læse når han kommer tilbage fra ferie. Jeg ville ikke forstyrre ham i ferien med en sms. Men det kommer også lidt an på jeres forhold, og om I er vandt til at sms'e og sådan.

Jeg skal fortælle mig chef det d 1. August, og ham blir sur. Det glæder jeg mig ikke til :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm hvis du har tid og overskud til at droppe forbi i uge 32 og fortælle ham det, ville jeg ha gjort det, hvis du vurderer at det er vigtigt for projektets planlægning....

Ellers skrive en mail, som han kan læse når han kommer tilbage fra ferie. Jeg ville ikke forstyrre ham i ferien med en sms. Men det kommer også lidt an på jeres forhold, og om I er vandt til at sms'e og sådan.

Jeg skal fortælle mig chef det d 1. August, og ham blir sur. Det glæder jeg mig ikke til :/

Jeg var også taget forbi i min ferie og fortalt ham det ansigt til ansigt...

Synes ligesom dig slet ikke det er fair hvis han skal høre det ad omveje. Derfor har min chef alle gangene vidst det forholdsvist tidligt. Både for at forklare min adfærd men også for at give ham mest mulig tid til at planlægge og forberede "de rigtige folder i ansigtet" når folk har spurgt ind til det efterfølgende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hælder også mest til løsningen med at vente, til han er tilbage fra ferie. Det vil dog så blive per telefon og ikke personligt fremmøde - jeg kommer af princip ikke på min arbejdsplads, når jeg har ferie :)

 

AarhusLouise - jeg håber, det glider nemmere med din chef end frygtet  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min "søde" chef startede ud med et "ØV!" Og et træt fnys. Derefter sagde manden sgu, "jamen det må vi få fjernet" (!) Jeg tror han prøvede at være sjov, det lod jeg i hvert fald som om at det var, så sagde at det var sgu for sent. Derefter prøver han at være seriøs og siger "tak fordi du fortæller mig det, det må jeg tage til efterretning". En kollega kommer over til os, og han bliver vildt glad på mine vegne og siger tillykke og spørger hvor langt jeg er henne osv. Imens lusker min chef væk.

Det gik lige præcis som jeg havde forventet. Og idioten har kun ansat min på midlertid kontrakt, som løber ud 14 dage før terminsdato, så kan skal jo ikke engang betale barsel :(. Øv øv, vi ku godt ha brugt de penge :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er han da for et menneske?! Rystende mangel på pli og social begavelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv det gør mig ondt. Sikke en idiot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja han er skøn :D Tog det ikke så tungt, var bare mega lettet over at få det overstået.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke da en idiot Louise  :klap

 

Her gik det som forventet nemt og smertefrit at få nyheden fortalt. Jeg valgte at sende en mail til min chef med en forlænget ferieanmodning, da han havde været tilbage på job i et par dage. Skrev at jeg fortalte ham det nu, så han kunne panikke, mens jeg var på ferie, og at hvis han ville ringe og skælde ud, var han velkommen. Han ringede kort efter kun med glæde og stort tillykke :)

 

Da jeg mødte ind efter ferie i går, havde vi et kort møde, hvor han med et smil startede ud med at spørge, om jeg nu stadig mente det der med graviditeten. Vi fik en fin snak mest omkring hvordan jeg har det, og han spurgte om jeg allerede nu ved hvor lang barsel, jeg vil have (mest aht vikar). Han satte pris på, at jeg havde givet ham besked efter hans ferie men i min egen ferie, så han havde et par uger mere til at finde ud af hvordan og hvorledes. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke da en idiot Louise  :klap

 

Her gik det som forventet nemt og smertefrit at få nyheden fortalt. Jeg valgte at sende en mail til min chef med en forlænget ferieanmodning, da han havde været tilbage på job i et par dage. Skrev at jeg fortalte ham det nu, så han kunne panikke, mens jeg var på ferie, og at hvis han ville ringe og skælde ud, var han velkommen. Han ringede kort efter kun med glæde og stort tillykke :)

 

Da jeg mødte ind efter ferie i går, havde vi et kort møde, hvor han med et smil startede ud med at spørge, om jeg nu stadig mente det der med graviditeten. Vi fik en fin snak mest omkring hvordan jeg har det, og han spurgte om jeg allerede nu ved hvor lang barsel, jeg vil have (mest aht vikar). Han satte pris på, at jeg havde givet ham besked efter hans ferie men i min egen ferie, så han havde et par uger mere til at finde ud af hvordan og hvorledes. 

Lyder altså som en super chef. (på det her punkt i hvert fald)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder altså som en super chef. (på det her punkt i hvert fald)

 

Han er også en rigtig god chef på langt de fleste punkter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER