FruOvervejelse

Hjælp til sko

18 indlæg i dette emne

Alfred går udelukkende nu, og derfor er det ved at være en nødvendighed, at han har nogle sko, så jeg har brug for hjælp.

Jeg købte et par Bundgaard prewalkers for et par mdr siden, men de kan ikke komme på hans fødder. De passer lissom bare ikke til ham. Så købte jeg et par Nike Free, som sidder så fint på hans fod, men han HADER at have dem på. Han nægter at gå, når han har dem på, så han går stadig ofte bare på strømpesokker eller bare fødder udenfor. Jeg har altså brug for råd!

Hvad skal jeg købe til ham?

Han har en bred, buttet fod, som er "høj". Altså, ikke specielt høj vrist, men hele hans fod er lissom høj (hvis det giver mening :unsure ), så han passer ikke bare en hvilken som helst sko.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil råde dig til at tage i en skoforretning med ham.. De er gode til at rådgive og han er næsten nødt til at prøve skoene på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Pada.

Min nevø har samme slags fod, udfra din og min søsters beskrivelse. Han er endt med Ecco efter at have prøvet forskellige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, piger :) Jeg tænker også, jeg må afsted. Er skoringen gode nok?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, piger :) Jeg tænker også, jeg må afsted. Er skoringen gode nok?

 

Det tænker jeg er rigtig fint :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godesko.dk de forhandler rigtig godt fodtøj og er også gode til at vejlede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tænker jeg er rigtig fint :super

Fedt! Jeg var i tvivl om, hvorvidt de er dygtige nol.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godesko.dk de forhandler rigtig godt fodtøj og er også gode til at vejlede.

Tak, søde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, piger :) Jeg tænker også, jeg må afsted. Er skoringen gode nok?

I princippet ja, men der kan være dårlig rådgivning alle vejne. De første sko, vi købte til V var en str 20, som ekspedienten "vrikkede" på stakkels skrigende V, og som hun insisterede på passede godt. Det var faktisk i skoringen. Efter at have forsøgt hjemme, besluttede vi at tage i en anden butik, og kom hjem med nogle meget større (str 22) i et andet mærke. Men andre gange har jeg fået rigtig god vejledning i skoringen, så det er ikke for at sige noget dårligt om butikken generelt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I princippet ja, men der kan være dårlig rådgivning alle vejne. De første sko, vi købte til V var en str 20, som ekspedienten "vrikkede" på stakkels skrigende V, og som hun insisterede på passede godt. Det var faktisk i skoringen. Efter at have forsøgt hjemme, besluttede vi at tage i en anden butik, og kom hjem med nogle meget større (str 22) i et andet mærke. Men andre gange har jeg fået rigtig god vejledning i skoringen, så det er ikke for at sige noget dårligt om butikken generelt.

Åh, men det er jo bare så svært at vide, hvem der guider en ordentligt.

Jeg tænker også lidt, om det bare handler om, at han ikke kan lide at have sko på :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, men det er jo bare så svært at vide, hvem der guider en ordentligt.

Jeg tænker også lidt, om det bare handler om, at han ikke kan lide at have sko på :unsure

Jeg havde skrevet en masse men kom til at slette <_< Kort: E hader sko, selv regnfutter som bare en blød pose med regnstof udenpå. ;) V hadede det også i starten men blev hurtigt gode venner med dem der sad rigtigt. Prøv et par gange på stuegulvet og hvis det stadig føles forkert, så lyt til mavefornemmelsen og prøv nogle andre :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde skrevet en masse men kom til at slette <_< Kort: E hader sko, selv regnfutter som bare en blød pose med regnstof udenpå. ;) V hadede det også i starten men blev hurtigt gode venner med dem der sad rigtigt. Prøv et par gange på stuegulvet og hvis det stadig føles forkert, så lyt til mavefornemmelsen og prøv nogle andre :kram

Han har snart prøvet mange gange både inde og ude :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan sagtens være en stor omvæltning for barnet at vænne sig til at gå med sko. I mange tilfælde kræver det blot tid. Men ja, prøv evt at tage ham med ud i skoforretningen - måske bliver han forbløffet og interesseret over de mange farverige sko som andre børn sidder og prøver!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah fik Primigi sandaler som foerste sko, siden Kavat begyndersko, hvor mange eller koeber Angulus begyndersko. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når nu denne tråd er kommet op igen, så kunne jeg godt bruge et råd omkring sko. Clara går helt nu, så hun skal vel have nogle sko. Jeg har et par fine sølvsko til hende som hun bruger lidt nu (dem faldt jeg for for længe siden :blush), men jeg ved ikke helt om det er nok og om de er gode nok. Måske kan de gå indtil hun skal have vinterstøvler? Men der er vel alligevel også lidt tid til?

Nogle billige ok første sko? Gider ikke give en formue for så kort tid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når nu denne tråd er kommet op igen, så kunne jeg godt bruge et råd omkring sko. Clara går helt nu, så hun skal vel have nogle sko. Jeg har et par fine sølvsko til hende som hun bruger lidt nu (dem faldt jeg for for længe siden :blush), men jeg ved ikke helt om det er nok og om de er gode nok. Måske kan de gå indtil hun skal have vinterstøvler? Men der er vel alligevel også lidt tid til?

Nogle billige ok første sko? Gider ikke give en formue for så kort tid..

Der er SÅ meget forskel på de kære små fødder! A har et par Nike Free, som kostede 160 kr. Han går perfekt i dem! Han har hele tiden kun haft et par sko - og så sandaler her til sommervejret. Jeg regner ikke med, han får flere inden vinterstøvler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det optimale er støtten omkring foden! Vi brugte mange penge på sko, da vores datter lige lærte at gå, fordi foden bare voksede. Og det er da surt med alle de penge :( men omvendt så vægtede støtten omkring foden også bare højt for mig :)

Men tænker du heldigvis kan vente lidt endnu med at købe vinterstøvler :wee nu ved jeg ikke hvordan de sko hun har nu er, men ellers er et par sko jo nok lige nu (evt også sandaler - men fortsætter varmen?)

Altså min datter har altid kun haft et par sko - altså vi har aldrig haft sko til forskellige anledninger. (Jo altså naturligvis gummistøvler, sandaler, sutsko osv :D ), men til gengæld har det været god kvalitet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vaegter ogsaa foedtoej hoejt - pris er ikke afgoerende, men jeg vil have kvalitet og gaar derfor gerne efter tilbud og koeber efterhaanden forud, naar f.eks. Bundgaard har flash sale med minus 40 % paa alt i faa dage. Venter ogsaa til jeg faar en mail fra Milkywalk eller Growingfeet med tilbud og slaar saa til. Saa jeg har bestilt meget online og sendt tilbage, hvis ikke de gjorde det godt. Ogsaa hos godesko.dk. 

 

Dermed ikke sagt at billige sko ikke kan goere det godt. Noah har lige pt et par helt optimale sandaler med tynd, lavhælet sål, gooood plads til tæerne og god haelstoette. De kostede 35 euro og var ganske vist sat ned - men det er ikke en megadyr model. Og jeg fandt et par Birkenstock med haelrem, som ogsaa var sat ned(sommeren er megalang og meget varm i Italien, saa to sandaler er et must!). 

 

Nu er Noah blevet 4 og jeg har foelgende i rotation aaret rundt og det har vaeret de samme laenge: 

 

RAP vinterstoevler og Bundgaard forede gummistovler

 

Bundgaard overgangssko, ørkensko med velcro model Saag

Bundgaard gummistoevler

Evt Nike Free, hvis jeg kan finde dem paa tilbud

 

To par sandaler - tidligere RAP, men i aar Nero Giardini(italiensk) og Birkenstock.

 

Noahs foerste sko var Primigi sandaler(koebt i maj), Kavat sko(september) og saa RAP kortskaftede vinterstoevler(november) med snoerrebaand og lynlaas. De kan jo genbruges eller saelges, hvis ikke en toer faar glaede af dem, modsat de fleste sko nu, som slides op!

 

Et lille barn(og alle andre) skal have det rette paa deres foedder og efter min mening gaa mest mulig uden stoette og tyk saal med for hoej en haeldning, men udenfor skal foedderne jo beskyttes mod slag, skrammer, vind og vejr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER