SigneA

Forkert montering af autostol fra svigermor.......

12 indlæg i dette emne

Hej...

Jeg ser sikkerheder i biler som stort!  Jeg vil hellere undlade at kører med på en tur, hvis sikkerheden mangler lidt...

Derfor er det ret så sukkende at min svigermor er SÅ loose med det!.... 

Jeg har flere gange vist og sagt hvordan den SKAL sidde og monteres... Min store pige er snart 3år og sidder i selestol...

Den er så nem, men hun er bare ret så ligeglad... De er vokset op lidt specielt i den familie, så er bange for at jeg ALDRIG kommer igennem. Jeg køber en ny til begge piger, og så må hun da snart forstå min alvor... Har I oplevet det samme, og hvad gør jeg nu?

Er ikke den "hårde" type, og synes virkelig at jeg har trådt i jorden...

Skal jeg tage ENDNU en snak og sige at min datter ikke må komme med ud at kører hvis ikke hun huske den montering??

Når jeg har opdaget det, når de har været på tur og er kommet hjem, så har jeg jo PEGET DET UD, og for et svar som " den er svær at forstå, så hun har lige siddet sådan.." Eller " det var en kort tur, og hun gider bare ikke den sele"..

 

 Helt ærligt...

Håber nogle kan give et råd, også på en god måde..

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh det er da også en besværlig konflikt - det lyder bare lidt som om svigermor ikke gider bøvle med autostol, men den går altså ikke! Det er både ulovligt og farligt, der sker også ulykker på korte ture og der er faktisk ingen undskyldning for ikke at passe på børn i bilen. At pigen ikke gider syns jeg bare lyder som en tam undskyldning - så er det jo bare at sige at bilen ikke kan køre hvis man ikke har sele på. 

 

Jeg kan godt høre det ikke er let men jeg ville altså ikke gå på kompromis her, det er dig som har ret og det er dit barn. Jeg ved ikke om du kan skrive en monteringsforklaring ned og evt tage fotos og sætte ind i, så det ikke skal være en undskyldning at hun ikke kan huske hvordan, og måske også sige hun må ringe hvis hun står med stolen og det er svært? Og så insitere på at det ikke er lovligt og sikkert hvis hun ikke sidder i autostolen, ellers kan de ikke køre med hende. Kan du ikke få din mand til at bakke dig op og evt være ham der tager den snak, så du ikke behøver at være "den onde svigerdatter" lige her?

 

Held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De skal bare sidde ordentligt fastspændt, vores forældre har begge en fastmonteret autostol i bilen, så de ikke skal bøvle med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nemlig! Og hun er selvfølgelig ALTID fastspændt ordentligt når de kører herfra. Og selv når farmand siger noget bliver det ikke hørt. Jeg tror det er en god idé at lave en liste med billedet af montering, som du nævner, for så har hun en hel vejledning med i bilen :D. Og så kan det være hun begynder at se hvor dumt det er , og se hvad hun egentlig byder hendes barnebarn...Og ellers er der bare ingen ture længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo overhovedet ikke en diskussion!

Kan mit barn ikke spændes ordentligt fast, så skal han ikke køre. Basta!

William (3 år) er begyndt at tage selen ned under armen nogle gange når vi kører. Og så holder vi ind og retter den og siger at vi ikke kan køre med selen forkert på.

Måske er det en tur på 5 minutter, men et dødbringende uheld tager få sekunder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo overhovedet ikke en diskussion!

Kan mit barn ikke spændes ordentligt fast, så skal han ikke køre. Basta!

William (3 år) er begyndt at tage selen ned under armen nogle gange når vi kører. Og så holder vi ind og retter den og siger at vi ikke kan køre med selen forkert på.

Måske er det en tur på 5 minutter, men et dødbringende uheld tager få sekunder.

Enig!!! :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo overhovedet ikke en diskussion!

Kan mit barn ikke spændes ordentligt fast, så skal han ikke køre. Basta!

William (3 år) er begyndt at tage selen ned under armen nogle gange når vi kører. Og så holder vi ind og retter den og siger at vi ikke kan køre med selen forkert på.

Måske er det en tur på 5 minutter, men et dødbringende uheld tager få sekunder.

Det samme her.

Sikkerheden er vigtig!

Jeg fik en knude i maven, da Leah fik lov at sidde på forsædet og "styre" og det var endda bare i hendes farmor og farfars gårdsplads...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja lige præcis, det er kvalmende at tænke på og man for det fysisk dårligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beklager også lige mine stavefejl i teksten !:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft et temmelig hysterisk anfald over for min svigermor fordi hun ikke havde lukket selerne i autostolen fordi de ik ku være ud over flyverdragten!!!! Tror og håber at hun fattede mit budskab. Sikkerheden skal bare være i orden. Basta!!! Og det er hendes ansvar når hun køre alene med mine børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sådan ret large, når og hvis andre passer Vitus. Jeg blander mig ikke i antallet af småkager og tiden på computeren eller hvad det nu ellers kunne være, hvor jeg selv måske ville være lidt mere skrap. Den der har barnet bestemmer. Men når det kommer til lige præcis det, er der INGEN kompromiser her fra. Jeg er fuldstændig smækhamrende hysterisk og jeg ville under INGEN omstændigheder acceptere, at barnet ikke var ordentligt og korrekt spændt fast. Så kommer de bare ingen steder, Basta! Hvis barnet siger nej. Nå men så holder bilen stille. Bare ærgerligt! Derudover kan du jo så minde din svigermor om, at hun rent faktisk står til et klip i kørekortet, hvis hun bliver stoppet af politiet.

 

Jeg ville ikke råbe, skælde ud. Men jeg ville sige: Nu siger jeg det for sidste gang. Det er et fuldstændigt ufravigeligt krav, at mit barn er spændt korrekt fast, når I skal ud at køre. Kan I ikke det, eller kan I ikke huske hvordan man gør, så kører hun ikke med. Det er ikke til diskussion. Det er sådan her. Der er ingen undtagelse. Nogensinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal vælge sine kampe - selvfølgelig skæl man det. MEN lige den der kamp den havde jeg altså til alle tider taget!!

Jeg blev splitter sindssyg arrig, da jeg for år tilbage fandt ud af at mandens bror på en fælles ferie havde kørt mine bonustøser hjem fra stranden med 4 børn i bilen og kun seler til tre. Og jeg hader ellers scener og drama!

Sikkerhed for ungerne - herunder i trafikken og frihed for rygning og des lige. De kampe tager jeg altså!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER