MrsMom

Apps og tablet til en pige på 21 mdr

11 indlæg i dette emne

Hvad er jeres holdning til lærerige Apps på tablet?

Bruger I det og hvis I gør hvilke?

Og andre erfaringer med dette?

Ved ikke helt hvad jeg skal synes om det, jeg er jo slet ikke vokset op med det selv og ser det ikke som en nødvendighed, men måske hun kan lære nogle andre ting...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså - vi har en tablet til Alexander ved et tilfælde og han lærte lynhurtigt at bruge den. Han var vel omkring 1,5 år, da han fik den.

Han har brugt den til forskellige former for puslespil og så at se videoer på youtube.

Det er dog MEGET sjældent han bruger den - og ofte er den ikke engang ladt op, når vi lige kommer i tanke om den. Alexander leget så dejligt selv på den gammeldags måde - så det er faktisk ikke nødvendigt.

De få gange vi har brugt den har primært været på længere bil eller flyveture, når han har været småsyg - eller når mor har været det og har haft behov for at aktivere ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en tablet til os alle, da Karla var 1 år og nogle måneder. Det har været varierende, hvor meget hun har brugt den, men fx til familiefester, har det været rart for hende at kunne trække sig lidt pg se en tegnefilm eller spille spil. Vi er ret kræsne med, hvad vi synes hun skal spille. Der findes en del bras, men også nogle gode iblandt (blandt andet lego duplos).

Jeg synes det er helt fint med de lærerige spil, så længe det ikke tager overhånd og man man tænker over, hvad det er de spiller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter har sin egen (fars aflagte) iPad. Vi har 2 timers køretur til familen, og der må hun se Netflix halvdelen af turen.

Vi har en del apps, som hun bruger: fagtesange, silke leg og lær, LEGO, snip, snap snuderne og meget mere....

Hun får i alm uger lov til at bruge den 30-45 minutter et par gange om ugen.

Til gengæld ser hun fjernsyn dagligt, men der oplever vi, at hun går "til og fra", altså hurtigere bliver "træt" af fjernsynet, hvorimod at iPaden er mere "afhængighedskabende", og svær at lægge fra sig..

Må indrømme, at nu hvor jeg er gravid og træt, får hun mere lov til at se Tv og iPad indtil far kommer hjem end tidligere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et puslespil, to fyrværkerispil (tryk her og der springer nogle farver i luften) og så kan jeg ikke lige huske andet. Er vores normale tablet som hun nogle gange kan få lov at bruge hvis vi er med :).

 

Derudover lavede min mand et spil til hende, da hun var 6 mdr men hun forstår det noget bedre nu, som hun er meget glad for selvom det er rigtig basis. Men er hvor hun trykker så kommer der sommerfugle hvor fingerene trykker, så hun kan forstå sammenhængen. Derudover flyver der så også en fugl på tværs en gang i mellem som man kan trykke på som så går i opløsning :). (Vi synes at der manglede nogle spil hvor de faktisk kunne reagerer med helt små børn, så der faktisk skete noget når de satte hele hånden på og ikke kun enkelte fingre) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følger lige med her...vi overvejer en tablet til Tobias når han bliver 2 år...men vi kan ikke helt finde ud af om det er nødvendigt eller hvad....Sys lidt det er en tids røver...men samtidig vil vi gerne have han ikke er bagud fra start når han kommer i børnehave/skole osv...hmm

Alle de spil/ apps i nævner er de gratis eller hvordan ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Junior har min aflagte iPad. Jeg har ikke tænkt i læring, men forsøger dog at begrænse både brug og bras. Youtube har vi slettet - han sad febrilsk og så skrammel. Rasmus Klump har vi til gengæld brugt virkelig meget (og brugt virkelig mange penge på tilkøb i :rolleyes ). Duplo har vi generelt også været glade for. Ramasjang og en tegneapp har også gjort god fyldest.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah har også en aflagt tablet og bruger den en del. Minimum hver anden dag vil jeg mene.

Han spiller Ramasjang, duplo, Doktor Panda, Talking ben, Rasmus Klump og Cirkeline.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

R har vores aflagte iPad, som er så gammel at vi ikke kan få lov til at købe apps i den længere - ergo har han kun gratis apps. Jeg er ikke nogen stor Apple-fan, og får noia hvis jeg skal forsøge at fikse det, så det lever vi med. Vi voksne bruger den kun til Facetime, da det er vores eneste Apple device og vi har mest kontakt med min familie via Facetime. 

 

Vi er dog ikke så "pylrede" med hvor meget tid han får lov til at bruge den, men lader ham styre det lidt selv. Altså nogle dage rører han den ikke, mens andre dage er han mere pylret og har brug for en iPad pause i løbet af dagen. Sådan har vi det også, og vi forsøger bare at gemme den væk hvis vi synes det bliver for meget. 

 

Han styrer selv hvad han har lyst til på den. Klart mest populært er Netflix (Peter Pedal, Rasmus Klump, Thomas Tog) og YouTube (bygge lego films, Peter Plys, Thomas Tog og kinderæg). Vi holder altid øje hvis han er på YouTube, men har ikke oplevet at han er kommet ind på noget skidt endnu. 

 

Af apps har vi Ramasjang, Chuggington og så en masse puslespils apps. Vi har også Troldeliv, Little Digits, Disney Junior, Fagtesange og en masse Fisher Price, men dem er det lang tid siden han har brugt. Musical Hands og Egg Heads var vi meget glade for en periode, samt Ordspillet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle Jeres input. Vi har installeret lidt fyrværkeri, duplo og fagtesange... så må vi se hvad hun siger til det...

Kan ud af øjenkrogen se at fyrværkeriet er et hit :) selv hunden skal se hvor fint det er :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Junior har min aflagte iPad. Jeg har ikke tænkt i læring, men forsøger dog at begrænse både brug og bras. Youtube har vi slettet - han sad febrilsk og så skrammel. Rasmus Klump har vi til gengæld brugt virkelig meget (og brugt virkelig mange penge på tilkøb i :rolleyes ). Duplo har vi generelt også været glade for. Ramasjang og en tegneapp har også gjort god fyldest.

Hvilken tegne app bruger i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER