Sbbergquist

håndtering af de dårlige nyheder?

13 indlæg i dette emne

Hej BK. 
Jeg har været til HSG, for nogle dage siden.. Jeg fik den dårlige nyhed at der ikke var passage i mine æggeledere.. Jeg var helt vildt ulykkelig! Da jeg (som alle nok) drømmer om at skabe og føde mine børn på naturligvis.. Desværre kommer jeg ikke til at "skabe" dem naturligt men, ville bare sådan hører jer der har fået samme nyhed om hvordan I håndterede det? og hvordan I kom oven på igen?
 

Synes det er utrolig svært at acceptere det, og bearbejde den sorg det har skabt at få svar.. 
Jeg er selvfølgelig glad for at vide det i en ung alder, men ja ville sådan ønske det var anderledes. 
Jeg føler ikke rigtigt at jeg har nogen at snakke med omkring min barnløshed.. føler ikke rigtigt der er så mange der forstår mig? er jo "kun" 21?? men det er det jeg aller helst vil! børn er det der betyder mest for mig! 
Jeg føler lidt folk ser ned på mig, for at have denne "lyst" til at få et barn nu? men hvad er der dog galt i det? 
jeg ser kun det smukke i at få lov, at skabe nyt liv! og få lov at se et lille menneske vokse op og blive sin helt egen. 

åh ja, også har C og jeg aftalt at udsætte behandling af barnløshed med 1,5 år. 
Jeg har nemlig i mine dårlige nyheder, fået mig en super lækker elevplads i en tøjbutik! Der skal jeg være i 2 år. 
Så vi har valgt at flytte hjem til mine forældre indtil jeg er færdig som elev. Så har vi også 1,5 - 2 år og spare op til vores kommende  barn og til et hus eller lejlighed (hvad der nu finder vores vej) 

 

Hov.. det blev vidst til mere end blot et emne. det må i undskylde! der har bare været ret meget på kort tid! og her føler jeg, at jeg kan komme ud med mine ting uden at blive dømt. 

 

Tusind tak I smukke BK'er.  :loveshower  :loveshower  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Sarah!

Jeg står selv til at skal have fjernet mine æggeledere, men min situation er lidt anderledes .. Jeg har fået tjekket for passage, men den var fin. Så vi blev enige med fertilitetsklinikken at jeg skulle insemineres, så jeg har været i gang med at stikke med hormoner i 10 dage og så skulle jeg komme til scanning hver 2. dag - allerede til første scanning så de noget der lignede væske på mine æggeledere, så det ville de lige holde øje med .. Det viste sig at det ikke gik væk og de sagde at nu gav vi lige insemineringen 1 forsøg, eller skulle jeg henvises til kikkertundersøgelse og næsten helt sikkert have fjernet mine æggeledere pga væskeophobning.

I dag kom min menstruation så - og jeg er hammerked af det og ville også bare ønske jeg kunne være blevet gravid naturligt og jeg kan slet ikke overskue den ventetid vi skal gå i møde nu :/

På den anden side, har vi nu endelig en forklaring og diagnose på vores barnløshed, og det letter også.

Mange knus og kram til dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Sarah!

Jeg står selv til at skal have fjernet mine æggeledere, men min situation er lidt anderledes .. Jeg har fået tjekket for passage, men den var fin. Så vi blev enige med fertilitetsklinikken at jeg skulle insemineres, så jeg har været i gang med at stikke med hormoner i 10 dage og så skulle jeg komme til scanning hver 2. dag - allerede til første scanning så de noget der lignede væske på mine æggeledere, så det ville de lige holde øje med .. Det viste sig at det ikke gik væk og de sagde at nu gav vi lige insemineringen 1 forsøg, eller skulle jeg henvises til kikkertundersøgelse og næsten helt sikkert have fjernet mine æggeledere pga væskeophobning.

I dag kom min menstruation så - og jeg er hammerked af det og ville også bare ønske jeg kunne være blevet gravid naturligt og jeg kan slet ikke overskue den ventetid vi skal gå i møde nu :/

På den anden side, har vi nu endelig en forklaring og diagnose på vores barnløshed, og det letter også.

Mange knus og kram til dig!

Hej Lisa, min kontaktperson på fertilitetsklinikken ringede også og sagde at, jeg skulle tage stilling til om mine æggeledere skulle fjerne, da hun er sikker på at de er grunden til mine mange smerter, før, under og efter mens. øv! 

- stakkels dig! op på hesten igen! 

Det er virkelig surt med den ventetid, men den giver os til gengæld et mirakel i sidste ende! 

Og ja, du har fuldstændig ret! endelig en forklaring på barnløshed, det er en lettelse uden lige! 

sender dig en masse positive tanker og kram! 

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja. Vi har også været igennem lidt forskelligt, men er dog endt med at få jordens dejligste søn! :)

 

Mit råd er - accepter og anerkend den sorg, det lige præcis er. Jeg skulle selv virkelig sige farvel til den der ide om "skæbnen". Altså, det der med - hov min mens er ikke kommet, det var da mærkeligt - guuuuuud!!! Du ved. Det kom bare aldrig til at ske for os. Og så vær forberedt på, at ens grænser for, hvad man synes er ok i hele det her spil, bliver hele tiden udfordret. Man kommer til at vide ting om medicin og cyklus og hist op og kom her ned, som man bare aldrig troede... Og som man ikke gider at vide, for man ved det jo kun fordi... tingene ikke er, som de skal være.

Og så husk - tiden læger alle sår. Du ved nu, at du skal igennem nogle ting for at blive mor. Jamen, så ved du det. Du er 21. Det bedre at vide det nu end, hvis du var 41. For du har tid og det er godt. Og du skal nok stå med dit barn i armene en dag, og så betyder alt det der pludselig nærmest ingen ting. Men indtil da - jo, så er det en sorg. Sådan var det i hvert fald for mig.

 

Og i øvrigt - stort tillykke med elevpladsen! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mistel, tak for dit råd. Det vil jeg klart tage til mig!

Jeg tror helt sikkert vi får rykket nogen grænser, men glæder mig til det sker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Sara!

Jeg er ked af din historie og selvom mit ikke var så "slemt" var jeg også ramt af min pcos som satte en stopper for mit ønske om en graviditet.

Jeg var 19 år da vi startede pb op officielt og jeg blev gravid via insemination da jeg lige akkurat blev 20 år. Det er hårdt at få afvide at det ikke kommer til at ske helt naturligt, men accept og tid gør underværker. Håber du er okay :kram

I øvrigt har jeg fået den smukkeste datter for 13 dage siden og det er det hele værd :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mistel er en klog kone (schyyy, det må du ikke fortælle hende, at jeg har sagt ;) ) :)

Jeg blev megaked af det, da vi fik besked om, at vi skulle have hjælp - meget mere end min mand kunne forstå. Jeg følte mig også enormt snydt for den måde, jeg troede, at det skulle være med naturlig undfangelse, udebleven menstruation osv.

Min mand fik travlt med at efterkomme mit ønske om en hund ( :D ), og den distraktion var sund for mig, og så lykkedes behandlingen heldigvis hurtigt. Jeg har ikke glemt, at det ikke blev, som jeg håbede engang, men jeg har dejlige børn og en dejlig hund og er videre i teksten :)

Rent praktisk tænker jeg for dit vedkommende, at du måske kan trøste dig en smule ved, at dit 'problem' som udgangspunkt er relativt enkelt at løse med IVF (som ikke er nogen fornøjelse, men dog overkommeligt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Sara!

Jeg er ked af din historie og selvom mit ikke var så "slemt" var jeg også ramt af min pcos som satte en stopper for mit ønske om en graviditet.

Jeg var 19 år da vi startede pb op officielt og jeg blev gravid via insemination da jeg lige akkurat blev 20 år. Det er hårdt at få afvide at det ikke kommer til at ske helt naturligt, men accept og tid gør underværker. Håber du er okay :kram

I øvrigt har jeg fået den smukkeste datter for 13 dage siden og det er det hele værd :kiss

Tillykke med din datter! åh du går jo en fantastisk tid i møde  :loveshower

Jeg har det okay, og er begyndt at acceptere det. Har haft en uges ferie i Ungarn med min kæreste, hvilket har hjulpet rigtig meget på det hele! ser meget mere positivt på det nu. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mistel er en klog kone (schyyy, det må du ikke fortælle hende, at jeg har sagt ;) ) :)

Jeg blev megaked af det, da vi fik besked om, at vi skulle have hjælp - meget mere end min mand kunne forstå. Jeg følte mig også enormt snydt for den måde, jeg troede, at det skulle være med naturlig undfangelse, udebleven menstruation osv.

Min mand fik travlt med at efterkomme mit ønske om en hund ( :D ), og den distraktion var sund for mig, og så lykkedes behandlingen heldigvis hurtigt. Jeg har ikke glemt, at det ikke blev, som jeg håbede engang, men jeg har dejlige børn og en dejlig hund og er videre i teksten :)

Rent praktisk tænker jeg for dit vedkommende, at du måske kan trøste dig en smule ved, at dit 'problem' som udgangspunkt er relativt enkelt at løse med IVF (som ikke er nogen fornøjelse, men dog overkommeligt :kram2

Åh ja, hunde er virkelig fantastiske til at gøre ens hverdag meget nemmere at overskue. Jeg har selv en smuk pomeranian han, dog bor han lige pt hos mine svigerforældre. Da Christian og jeg er flyttet hjem til mine forælder (som har fire piger :D ) 

Jeg glæder mig rigtig meget til at kunne starte pb. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber du klarer den og tro på det positive og husk på at vi skænker dig en positiv tanke  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber du klarer den og tro på det positive og husk på at vi skænker dig en positiv tanke  :loveshower

Mange tusind tak!  :loveshower  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey...jeg vil bare give et par tanker med på vejen. :)  Jeg har vidst siden jeg var en 14-15 år, at jeg kunne få svært ved at få børn. Men det har for alvor ramt mig, nu hvor B og jeg er i behandling. Det som jeg prøver at fokusere på, er at når alt det kolde og kliniske mht. undfangelse, ægudtagning, læger, kanyler og skanninger er overstået, så venter den varme kærlige graviditet. :gravid For mig er det dér, hvor at vores lille ønskebarn går fra at være noget der er skabt på en klinik, til at være vores skabelse. Vores barn. :wub Det er kun begyndelsen, der er "problemet", når først baby er derinde, er vi jo gravide ligesom dem der er blevet det naturligt. :blush: Det er det jeg prøver at tænke på, når det hele går for meget op i hvide kitler, prøver og så videre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Pepsimor said:

Hey...jeg vil bare give et par tanker med på vejen. :)  Jeg har vidst siden jeg var en 14-15 år, at jeg kunne få svært ved at få børn. Men det har for alvor ramt mig, nu hvor B og jeg er i behandling. Det som jeg prøver at fokusere på, er at når alt det kolde og kliniske mht. undfangelse, ægudtagning, læger, kanyler og skanninger er overstået, så venter den varme kærlige graviditet. :gravid For mig er det dér, hvor at vores lille ønskebarn går fra at være noget der er skabt på en klinik, til at være vores skabelse. Vores barn. :wub Det er kun begyndelsen, der er "problemet", når først baby er derinde, er vi jo gravide ligesom dem der er blevet det naturligt. :blush: Det er det jeg prøver at tænke på, når det hele går for meget op i hvide kitler, prøver og så videre.

Åh, det tror jeg, at jeg vil tage med mig når vi starter i behandling. Tusind tak! :wub

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER