Carcassonne

16 mdr slår og griner

2 indlæg i dette emne

Vores Lea som er 16 måneder gammel er begyndt at slå og så dø af grin, og det bliver værre og værre.

Hun startede med bare at slå mig, men nu også begyndt at slå en pige i dagplejen (Er jo ikke decideret hårdt men gør da let ondt og skal hun jo ikke, men den anden pige er da begyndt at slå igen nu så hun er ikke helt forsvarsløs) og nu er hun så også begyndt at slå sin far og morfar, men ved ikke hvilken strategi vi skal bruge.

Når hun slå mig og jeg siger strengt nej så kigger hun ikke forsigt og prøver så at slå igen og griner over hele hoved. Hvis jeg holder hendes arm fat så hun ikke slår igen bliver hun sur.

Hvis jeg siger " nej, må du ikke Lea det gør av av på mor" eller "nej må du ikke, mor bliver ked af det, du skal ae ae" Så kigger hun lidt på mig som om at hun forstår og siger så aee aee hvor hun aer stedet hun slog, og man måske får nogle kram. Men et øjeblik efter har hun sit skæve smil og drilske øjne tilbage og slår igen.

Hun synes jo bare at det er rigtig sjovt at jeg reagerer på det, og nu er jeg begyndt at være helt anspændt hvis hun sidder hos mig da jeg bare venter på at hun slår. :-s

Hvad ville i gøre?:s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har haft samme problem og her har det virket bedst med så lidt reaktion, som muligt. Det må ikke blive sjovt.

jeg siger stille "av, mor bliver ked af det, når du slår, så er det ikke hyggeligt" og så sætter jeg ham på gulvet eller sofaen og giver ham noget at lege med sammen med et "her, den her kan du lege med i stedet for"..

Gentager stille og roligt det samme for hver gang, og det er begyndt at virke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER