girly1988

Menstruation efter fødsel

17 indlæg i dette emne

Ja piger hvornår fik i mens efter fødsel og hvornår fik i en cyklus ?

Og så det jeg egentlig vil høre om...har i oplevet kraftig mens efterfølgende eller anderledes end hvad i har været vant til ?

Jeg har pt mens 2. Gang efter min fødsel for 6 mdr siden og plejer at bløde meget et par dage og resten af tiden ikke så slemt men nu har jeg blødt meget i snart 5 dage hvilket ikke er normalt for mig....er det normalt at kroppen lige skal finde ud af det igen eller hvad tror i ?

Den første mens havde jeg for 3 mdr siden og den var ikke så slem eller noget nemlig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har altid fået mens ret hurtigt efter fødslen, efter ca 8 uger +/- og været rimelig regelmæssig. Jeg syns min mens er blevet kraftigere med årene men om det har med fødsler at gøre ved jeg ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid fået mens ret hurtigt efter fødslen, efter ca 8 uger +/- og været rimelig regelmæssig. Jeg syns min mens er blevet kraftigere med årene men om det har med fødsler at gøre ved jeg ikke

Okay efter første fødsel fik jeg ret hurtigt mens og en cyklus med det samme og blev så gravid efter 3. Mens...

Men Sys godt nok jeg indtil videre har blødt meget denne uge i forhold til hvad jeg er vant til...håber det snart stopper igen da...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik først min første mens efter 8 måneder - men jeg fuldammede også indtil 6 måneder.

Den var uændret og regelmæssig med det samme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første mens efter 8,5 måned (har ammet meget og gør det stadig, min søn er nu 10,5 md). Første cyklus var lidt længere end gennemsnittet (42 dage mod normale 35 dage). Men næste cyklus ser allerede ud til at rette sig ind, da jeg har haft ÆL på vanligt tidspunkt. Mens har været uændret i styrke med lidt færre smerter end før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu også ammet mine unger. Men desværre ingen pause fra mens af den grund her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter min første fødsel fik jeg mens efter ca 10 måneder. Den første cyklus derefter var lidt længere end normalt (36 dage tror jeg?) og så var det ret almindeligt derefter, også i forhold til blødningemængde.

Det er ca 12 måneder siden jeg fødte anden gang, og jeg har ikke fået mens endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik mens 5 uger efter!!!! Ret kraftigt, så blev faktisk undersøgt og scannet på sygehuset for at sikre, at det ikke var en rest moderkage.

Jeg fuldammede til 6 mdr og ammede til 11 mdr. Havde regelmæssig mens indtil jeg fik lagt hormonspiral..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså den første mens jeg havde i april var helt normal Sys jeg....

Nå men giver det lige til næste uge og ser om det fortsætter ellers må lægen ha et kald....plejer ikke at bløde kraftigt andet end et par dage og efter 5 dage plejer det at være ret meget på retur igen nemlig...

Men samtidig kan det jo os bare være kroppen der lige renser ud...

Men irriterende det er det godt nok da

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå mens er stoppet henover weekenden så skulle åbenbart bare bløde rigtig meget i 5 dage denne gang...håber det retter sig ind næste gang da. Mystiske krop ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har LIGE haft min første mens, 11 måneder efter fødsel, har så godt nok også ammet rigtig meget.

 

MEN... Jeg følte virkelig jeg var ved at forbløde, gik og åd jerntabletter og drak krauterblut (staves)

Og der gik så lige 7 dage inden det var ovre igen  :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge gange 8-9 uger efter fødslen og cyklus Stort set med det samme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her havde Albert lige rundet 3 måneder. Blødte også temmeligt meget. Mindes også, at det var sådan efter første gang, og det normaliserede sig da :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft en omgang mens mere her for et par uger siden som var mere normal med kraftig blødning de første 2/3 dage...så tror og håber på kroppen er ved at finde tilbage til normalen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

første mens efter 5 mdr ved  første barn. Ved anden barn fik at jeg spiral da hun var tre mdr gammel = ingen mens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter min første fødsel fik jeg mens efter ca 10 måneder. Den første cyklus derefter var lidt længere end normalt (36 dage tror jeg?) og så var det ret almindeligt derefter, også i forhold til blødningemængde.

Det er ca 12 måneder siden jeg fødte anden gang, og jeg har ikke fået mens endnu.

Og nu 14 måneder, og stadig ingen mens... Hvor pokker bliver den af :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og nu 14 måneder, og stadig ingen mens... Hvor pokker bliver den af :chin:

Hehe hold da helt op, er virkelig spændt på hvor længe der går efter min fødsel, nu havde jeg jo ingen cyklus inden graviditeten hehe. Men 14 mrd det godt nok længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER