tsecret

Hvilken vej skal bestikket vende?

22 indlæg i dette emne

For alle jer der ikke har en bestikskuffe, men i stedet sådan en dims her:

 

9939f72f-c255-4e61-a219-fabe4bc307b9.jpg

 

Hvilken vej vender i bestikket? 

 

Jeg har altid vendt det med "den beskidte" del op, så den kunne blive ren (ligesom på billedet her). Men nu er jeg begyndt at tænke, at så vender de skarpe knive jo også op, og med små børn i huset var det måske ikke så smart? Hvad gør i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi vender alle de beskidte ender opad - undtagen de skarpe knive, de vender nedad :) herhjemme er det mig der stikker mig på dem, hvis de vender opad :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vender den beskidte ende op, men lægger skarpe knive op i overskuffen, netop for de små børnefingres skyld.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bestikket vender opad. Skarpe knive, som i dem vi skærer grøntsager med, vaskes ikke i opvaskemaskinen, da det er en "synd" at gøre mod rigtig gode knive ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bestikket vender opad. Skarpe knive, som i dem vi skærer grøntsager med, vaskes ikke i opvaskemaskinen, da det er en "synd" at gøre mod rigtig gode knive ;)

Det gær vores 'gode' knive nu heller ikke! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gær vores 'gode' knive nu heller ikke! :D

:ditto her er 'de skarpe knive' vores grillknive :P resten vaskes kun op i hånden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bestikket vendes op af.

Vi putter ingen skarpe knive i opvaskemaskinen.

Magneterne i maskinen ødelægger stålet på kniven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vender alle de beskidte ender opad - undtagen de skarpe knive, de vender nedad :) herhjemme er det mig der stikker mig på dem, hvis de vender opad :P

Vi gør det samme :)

Og her kommer alt i maskinen - det er jeg ret kold overfor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gør det samme :)

Og her kommer alt i maskinen - det er jeg ret kold overfor :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vender alle de beskidte ender opad - undtagen de skarpe knive, de vender nedad :) herhjemme er det mig der stikker mig på dem, hvis de vender opad :P

:ditto vi har ingen "fine" knive, og det er mest urteknivene jeg bruger, hvis jeg bruger en stor kniv kommer den ovenpå i kurven

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Beskidt opad - billige urteknive i øverste skuffe, dyre, skarpe knive vaskes i hånden. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gær vores 'gode' knive nu heller ikke! :D

Godt, jeg var tæt på at blive chokeret! :):);)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vender alle de beskidte ender opad - undtagen de skarpe knive, de vender nedad :) herhjemme er det mig der stikker mig på dem, hvis de vender opad :P

:ditto :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vender alle de beskidte ender opad - undtagen de skarpe knive, de vender nedad :) herhjemme er det mig der stikker mig på dem, hvis de vender opad :P

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg havde haft en opvaskemaskine, ville jeg vende den beskidte del nedad. Tænker at det nok skal blive rent - skåle, glas osv vender man jo også med bunden i vejret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brugsanvisningen til vores helt nye opvaskemaskine viser, at bestikket skal vende nedad. Jeg har altid gjort det omvendt, men ikke længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var jeg arbejdede tidligere, fik vi af vide at det beskidte skulle nedad - fordi ellers ville man tage på den del man puttede i munden, når man tømte opvaskeren.

Ved ikke om det giver mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men i min opvaskemaskine er der huller i den der til bestikket, så det vil kun være knive, der kan vende nedad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal følge brugsanvisningen. Jeg læste i øvrigt for nyligt en artikel, der de store opvaskemaskineproducenterne understregede, at maskinerne vasker bedst hvis man IKKE skylder tingene af inden man sætter dem i opvaskeren! Med mindre det er tale om de mest genstridige ting, selvsagt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nedad og jeg vasker aldrig tingene af først :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vender det beskidte nedad... Det er egentlig en gammel vane efter jeg har arbejdet i forskellige børnehaver hvor børnene kunne gå ud i køkkenet - så de ikke snubler og slår sig... Og så synes jeg, det er ulækkert at man rører ved den del man putter i munden når man skal tømme opvaskemaskinen - også selvom jeg altså vasker fingrer før :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER