Guest

Putning (2 år)

75 indlæg i dette emne

Vi prøvede Kanin-bogen da N var omkring 2,5. Han begyndte at lytte i stedet for at skrige, men faldt ikke i søvn. Tror han var lidt for lille.

Ja, min tanke er nemlig også at han er for lille :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan putter I hende, søde?

Hun bliver lagt i sengen og Vi sidder i en stol og er kedelige indtil hun falder i søvn. Pt. Tager det +/- 2 timer hvilket bare ikke er holdbart.

Hun rejser sig og kalder/ skriger/ er hidsig/ vælter rundt/ roder med sengrand/ tager benene ud mellem tremmerne osv. Og har meget svært ved at finde ro.

Nogle dage ender det MEF at Vi må sidde og holde en fast hånd på maven af hende, for at hun overgiver sig.

Suk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, uden at have læst tydeligt hvad de andre skriver, så bider jeg mærke i at du siger at sengen indbyder til sjov og ballade.

Her tænker jeg måske at en omrokering i hans værelse kunne være en idé. Måske tage ham med ud og købe 2 sæt "sove -sengetøj" hvor i forklarer at når det er på dynen så skal man sove i sengen osv - Altså inddrage ham i det :)

Jeg ved ikke om det virker men det er en idé? :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun bliver lagt i sengen og Vi sidder i en stol og er kedelige indtil hun falder i søvn. Pt. Tager det +/- 2 timer hvilket bare ikke er holdbart.

Hun rejser sig og kalder/ skriger/ er hidsig/ vælter rundt/ roder med sengrand/ tager benene ud mellem tremmerne osv. Og har meget svært ved at finde ro.

Nogle dage ender det MEF at Vi må sidde og holde en fast hånd på maven af hende, for at hun overgiver sig.

Suk!

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, uden at have læst tydeligt hvad de andre skriver, så bider jeg mærke i at du siger at sengen indbyder til sjov og ballade.

Her tænker jeg måske at en omrokering i hans værelse kunne være en idé. Måske tage ham med ud og købe 2 sæt "sove -sengetøj" hvor i forklarer at når det er på dynen så skal man sove i sengen osv - Altså inddrage ham i det :)

Jeg ved ikke om det virker men det er en idé? :kram

Jeg har lige lavet en mindre omrokering på værelset, der er desværre ikke så mange muligheder pga skråvægge og dør/radiator på dumme steder.

Til det med at tage ham med ud og købe sengetøj. Det tror jeg slet ikke han ville fatte noget som helst af. Han er kun lige blevet to :unsure

Og så har vi egentlig enormt meget sengetøj allerede :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige lavet en mindre omrokering på værelset, der er desværre ikke så mange muligheder pga skråvægge og dør/radiator på dumme steder.

Til det med at tage ham med ud og købe sengetøj. Det tror jeg slet ikke han ville fatte noget som helst af. Han er kun lige blevet to :unsure

Og så har vi egentlig enormt meget sengetøj allerede :P

Ups ja, jeg glemte lige alderen :D

Havde en tanke om at han var 4-5 år!

Så kan jeg godt se at det ikke giver mening :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups ja, jeg glemte lige alderen :D

Havde en tanke om at han var 4-5 år!

Så kan jeg godt se at det ikke giver mening :D

:lol hvis han var så stor havde det forhåbentlig også været nemmere at forklare ham at han skal ligge ned og lukke øjnene :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

Tak! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sidder ved Liam til han sover, fordi det har han brug for, men der er regler:

1) ingen snak

2) ingen tumlen rundt

3) hovedet på puden

4) ingen larm (banken på sengen mm.)

Tester han på reglerne tæller vi til 3 og er han ikke stoppet inden da, så siger vi: "jeg går ud nu!" Og går ud! Her bliver han ofte ked af det og jeg kommer ind igen og spørger: "er du klar nu?"..

Jeg putter han på puden siger godnat og mor elsker dig og sætter mig i stolen..

Det er dog sjældent jeg når at tælle til mere end 1 nu, da han kender konsekvensen..

Forud for dette har vi læst bog, drukket vand, sagt godnat og elsker dig.

Det tager typisk 30 min fra vi kommer ind på værelset til jeg sidder i stuen og min søn sover.. Men oftere er vi nede på 15-20 min - hvilket er inkl læse bog, vand og putning..

Men da vi startede på løsningen her tog det min 40 min og nogengange halvanden time..

Det er bare den tid vi vælger at investere i at vores søn får en rolig putning med tryghed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De sidste par aftener har vi kunnet sidde og holde Tobias i hånden og så gå ud cirka 10 min senere...

1. Aften var fordi farmand skulle putte begge drenge og blev nødt til at give lillebror natflaske på Tobias værelse...og så prøvede han metoden....

Så prøvede jeg det samme igår blot uden lillebror og det virkede sq igen ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv! Lorte-putning med ulykkelig Adam, der blev mere og mere ulykkelig for hver gang jeg gik og kom tilbage og som endte med at falde i søvn i mine arme, helt udmattet :boo føler mig som verdens dårligste mor lige nu :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv! Lorte-putning med ulykkelig Adam, der blev mere og mere ulykkelig for hver gang jeg gik og kom tilbage og som endte med at falde i søvn i mine arme, helt udmattet :boo føler mig som verdens dårligste mor lige nu :(

:ditto :(

Tror hun var fyldt op på indtryk i dag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto :(

Tror hun var fyldt op på indtryk i dag!

:kram2

Jeg er bange for at jeg bare greb det helt forkert an i dag. Den skal vist lige genovervejes til i morgen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

Jeg er bange for at jeg bare greb det helt forkert an i dag. Den skal vist lige genovervejes til i morgen :rolleyes

Hvordan gjorde du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gjorde du?

Jeg gik ind med ham og puttede ham i sengen med bamse og dyne og sagde at nu skulle han sove, godnat, sov godt, vi ses i morgen og møs på panden og kinden (alle de ting jeg plejer at sige og gøre når vi sidder med ham) og så gik jeg ud og lod døren stå lidt på klem og puslede rundt inde i stuen. Første gang gik der ret lang tid inden han sagde noget og lidt længere før han blev ked af det.

Da han blev ked gik jeg selvfølgelig derind og trøstede og krammede og møssede. Sagde han skulle lægge sig ned, sagde godnat, sov godt igen og gik ud. Det gentog jeg så 7-8 gange hvor der gik kortere og kortere tid før han blev ked og blev mere og mere ked hver gang.

De sidste to gange sad jeg ved sengen mens han lå ned, og prøvede så at gå ud når han var liiiige ved at falde i søvn. Sidste gang blev han bare så ulykkelig at jeg tog ham op for at trøste, fordi han også begyndte at forsøge at komme ud af sengen (for første gang nogensinde!) og så gik han omkuld på to sekunder :(

Så det mislykkedes at han ikke skulle falde i søvn hos mig OG han var ulykkelig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik ind med ham og puttede ham i sengen med bamse og dyne og sagde at nu skulle han sove, godnat, sov godt, vi ses i morgen og møs på panden og kinden (alle de ting jeg plejer at sige og gøre når vi sidder med ham) og så gik jeg ud og lod døren stå lidt på klem og puslede rundt inde i stuen. Første gang gik der ret lang tid inden han sagde noget og lidt længere før han blev ked af det.

Da han blev ked gik jeg selvfølgelig derind og trøstede og krammede og møssede. Sagde han skulle lægge sig ned, sagde godnat, sov godt igen og gik ud. Det gentog jeg så 7-8 gange hvor der gik kortere og kortere tid før han blev ked og blev mere og mere ked hver gang.

De sidste to gange sad jeg ved sengen mens han lå ned, og prøvede så at gå ud når han var liiiige ved at falde i søvn. Sidste gang blev han bare så ulykkelig at jeg tog ham op for at trøste, fordi han også begyndte at forsøge at komme ud af sengen (for første gang nogensinde!) og så gik han omkuld på to sekunder :(

Så det mislykkedes at han ikke skulle falde i søvn hos mig OG han var ulykkelig :(

Jeg tror jeg ville prøve igen.. Og hvis du føler at ind/ud går i kage, så sæt dig ved siden af sengen som du også gjorde.. Men lad ham falde i søvn, inden du går ud :kiss

Det er jo en kæmpe omvæltning for ham.

Det skal nok gå søde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg ville prøve igen.. Og hvis du føler at ind/ud går i kage, så sæt dig ved siden af sengen som du også gjorde.. Men lad ham falde i søvn, inden du går ud :kiss

Det er jo en kæmpe omvæltning for ham.

Det skal nok gå søde!

Ja, jeg tror også jeg er nået frem til at han jo lige skal lære at forstå at det sker på en ny måde, og jeg vil ikke forvirre ham endnu mere ved at skifte tilbage igen, så vi prøver igen i aften og fuld opbakning fra manden (han var ikke hjemme i går), og så får han alle de kram og møs og trøst han har brug for, men samtidig skal han forstå at han skal blive i sin seng og sove.

Puha, jeg er ked af at vi har givet ham så dårlige vaner, at det skal være så svært nu. Lesson learned til næste barn :rolleyes

:kiss tak søde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis han kan falde i søvn i sengen mens du sidder ved siden af er det da super flot i forhold til hvad han plejer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis han kan falde i søvn i sengen mens du sidder ved siden af er det da super flot i forhold til hvad han plejer :)

Det kunne han heller ikke <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg tror også jeg er nået frem til at han jo lige skal lære at forstå at det sker på en ny måde, og jeg vil ikke forvirre ham endnu mere ved at skifte tilbage igen, så vi prøver igen i aften og fuld opbakning fra manden (han var ikke hjemme i går), og så får han alle de kram og møs og trøst han har brug for, men samtidig skal han forstå at han skal blive i sin seng og sove.

Puha, jeg er ked af at vi har givet ham så dårlige vaner, at det skal være så svært nu. Lesson learned til næste barn :rolleyes

:kiss tak søde

Vi har jo gjort akkurat det samme - bortset fra at Liff kun er 20mdr OG Vi har gået rundt.

Men ja, man bliver klogere.. Forhåbentligt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag to:

Putte med bamse og dyne og sov godt og alt det der og gik ind i stuen. Lod døren stå halvt åben, så han fik lys inde fra stuen (ud fra en ide om at mørket måske var en del af hans ked-af-det-hed i går).

Han kaldte hurtigt, men undlod at gå derind. Efter 10 min kaldte han stadig og jeg gik derind og sagde 'du skal lægge dig ned, mor og far sidder lige inde i stuen, bla bla bla' så satte han sig ned og jeg sagde godnat og sov godt og møssede en masse, og lod igen døren stå halvt åben. Så lå han og sang lidt og talte en masse med sin bamse "karlo, karlo, karlo, sover du, sover du?" :biglove

Nu er det 15 min siden jeg sidst hørte noget derinde fra og jeg tror skisme han sover :O (kæmpe antijinx!!!!)

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har jo gjort akkurat det samme - bortset fra at Liff kun er 20mdr OG Vi har gået rundt.

Men ja, man bliver klogere.. Forhåbentligt! :)

Forhåbentlig :P

Eller også er man (igen) til den tid så desperat at man gør hvad som helst, bare det virker og dropper at tænke langsigtet :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare fedt, Anja :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare fedt, Anja :yay

Åh, tak for jubel søde! Dejligt at have nogle at glædes med :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, tak for jubel søde! Dejligt at have nogle at glædes med :kiss

Du jubler helt sikkert tilbage, hvis det en dag lykkes for os :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER