Tullemor86

Erfaringer med Pergotime søges

26 indlæg i dette emne

Jeg har i denne cyklus for første gang taget Pergotime, og det er såmænd også gået rigtig fint uden de store bivirkninger. Jeg får normalt lidt stik og jag ved ægløsning, så jeg er ikke i tvivl, hvornår den har været der. Det plejer normalt at vare et par timer. Den her gang har jeg haft voldsomme smerter i underlivet, hvor jeg har været nødt til at lægge mig, og det kører nu på 3. dagen. Er det normalt at have så mange smerter, når man tager Pergotime?

Desuden har jeg læst mig til, at man normalt bliver scannet omkring 11. cyklusdag for at følge op på, hvor mange æg der har modnet sig. Det er jeg ikke blevet, så jeg har ingen anelse om, hvordan situationen ser ud for mig, og det gør mig lidt urolig. Godt nok er det voldsomt karikeret, men jeg kan ikke slippe det her billede af, at æggene bare fosser ud, nu hvor ægløsningssmerterne bliver ved :lol Jeg ved selvfølgelig godt, at sådan fungerer det ikke. Men jeg bliver bare lidt utryg ved den her ukendte situation.

Er der evt. nogen, der har nogle erfaringer, de vil dele?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er blevet gravid med begge mine børn på pergotime, og jeg er aldrig blevet scannet i midten af cyklus, det plejer som regel at skulle være på 3-5 dagen :) jeg tænker at man kun bliver scannet på 11. dagen hvis man skal have taget æg ud :)

Jeg plejer at få taget blodprøver på dag 22 og 24, for at tjekke om jeg har haft ægløsning, og om jeg evt. Skal nedjusteres/opjusteres i pergotime.

Og så tror jeg ikke du skal være bange for at æggene fosser ud :D Der er 10% større risiko/chance for tvillinger når man tager 2 x pergotime og den chance stiger så til 15% hvis man tager 3 x pergotime dagligt.

Hvis du har meget ondt i underlivet i flere dage, så synes jeg du skal kontakte din klinik. Du kan have fået væske i bughulen, og det kan være rigtig ubehageligt og er ikke helt ufarligt :)

Det beroliger mig meget at læse din besked. Tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal du insemineres eller skal I klare det selv derhjemme?

Begge mine piger er også lavet på Pergotime og jeg blev scannet på CD 10-14 fordi jeg havde uregelmæssig ÆL og for bare at følge med I at alting forløb som det skulle. Yngstebarnet er lavet ved insemination.

Har dit behandlingssted slet ikke snakket om scanning? Jeg synes helt ærligt det er lidt mystisk, at de ikke lige følger med første gang de giver dig hormoner :unsure

Jeg ville ringe og snakke med dem og fortælle om smerterne :Kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal du insemineres eller skal I klare det selv derhjemme?

Begge mine piger er også lavet på Pergotime og jeg blev scannet på CD 10-14 fordi jeg havde uregelmæssig ÆL og for bare at følge med I at alting forløb som det skulle. Yngstebarnet er lavet ved insemination.

Har dit behandlingssted slet ikke snakket om scanning? Jeg synes helt ærligt det er lidt mystisk, at de ikke lige følger med første gang de giver dig hormoner :unsure

Jeg ville ringe og snakke med dem og fortælle om smerterne :Kiss

Vi skal bare klare den herhjemme, og så skal jeg tage kontakt, hvis jeg bliver gravid. Jeg er ikke startet på pergotime pga uregelmæssig ægløsning, men derimod fordi jeg har aborteret inden uge 6 fire gange på et halvt år. Måske det kan være årsagen til, at jeg ikke skal scannes?

Men tak for dit svar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge hvorfor de tror at pergotime vil hjælpe dig til ikke at arbotere? :unsure

Jeg er slet ikke gynækolog, så jeg skal ikke gøre mig klog i, om de har en grund... Men pergotime hjælper udelukkende på ægløsning, som du jo ikke har problemer med :unsure jeg har hørt om mange der har haft flere aborter bag sig, som er blevet behandlet med progesteron med rigtig god effekt, men jeg har aldrig hørt om at pergotime er blevet brugt som forebyggelse mod ufrivillig abort :unsure

:ditto

Pergotime indeholder hormoner der modner æg, men det lyder det da som om du ikke har problemer med, så jeg ville da tænke, at de giver risiko for at modne flere (for mange) æg. Så smerterne kunne være overstimulering. Ej, jeg synes det lyder meget mystisk :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge hvorfor de tror at pergotime vil hjælpe dig til ikke at arbotere? :unsure

Jeg er slet ikke gynækolog, så jeg skal ikke gøre mig klog i, om de har en grund... Men pergotime hjælper udelukkende på ægløsning, som du jo ikke har problemer med :unsure jeg har hørt om mange der har haft flere aborter bag sig, som er blevet behandlet med progesteron med rigtig god effekt, men jeg har aldrig hørt om at pergotime er blevet brugt som forebyggelse mod ufrivillig abort :unsure

Jeg er startet på pergotime, da jeg mangler progesteron, og pergotime kan åbenbart få mit progesteron niveau til at stige. Jeg skal så begynde at teste for graviditet tidligt, og med det samme jeg ser hentydningen af en positiv test, skal jeg starte på Lutinus, som hjælper til at holde mit progesteron niveau oppe.

Men jeg bliver da frygtelig i tvivl, når jeg nu får så ondt. Jeg prøver at kontakte klinikken i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Pergotime indeholder hormoner der modner æg, men det lyder det da som om du ikke har problemer med, så jeg ville da tænke, at de giver risiko for at modne flere (for mange) æg. Så smerterne kunne være overstimulering. Ej, jeg synes det lyder meget mystisk :unsure

Nej jeg har regelmæssig mens og ægløsning. Kan nærmest sætte uret efter min cyklus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom ikk igennem til klinikken i dag, så nu har jeg skrevet en mail, og håber hun svarer. Men jeg var lige på vægten, da jeg føler mig så tung. Jeg har taget 3 kg på siden mandag morgen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom ikk igennem til klinikken i dag, så nu har jeg skrevet en mail, og håber hun svarer. Men jeg var lige på vægten, da jeg føler mig så tung. Jeg har taget 3 kg på siden mandag morgen :unsure

Jeg syns det høres ud som overstimulering. Specielt med tanke på de 3kg..

Drikk godt med vand (eller eplejuice tror jeg noen her inde skrev)

Håber du får svar snart!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres gode råd :kiss Jeg har lige bundet en 1 liter vand og skal ned og hente noget æblejuice :D Jeg går hos Kvindeklinikken i Silkeborg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja åbenbart. Jeg fik ellers et godt indtryk, da jeg var der første gang. Men tak for nummeret til sygeplejersken. Jeg vil prøve at ringe i morgen. Til min første konsultation fik jeg besked på at kontakte hende via lægevejen, så al kommunikation har foregået over mail siden da.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har Britt endelig svaret via lægevejen, og hun mener ikke, det var overstimulering, men bare nærmere at jeg har frigivet 2-3 æg :huh Det synes jeg ikke lyder helt betryggende :unsure Så nu glæder jeg mig til testdag på søndag. Lige nu er der laaang tid til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har Britt endelig svaret via lægevejen, og hun mener ikke, det var overstimulering, men bare nærmere at jeg har frigivet 2-3 æg :huh Det synes jeg ikke lyder helt betryggende :unsure Så nu glæder jeg mig til testdag på søndag. Lige nu er der laaang tid til.

Jeg synes de burde undersøge dig hvis du mistænker overstimulering! Alt andet er da at gamble :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes de burde undersøge dig hvis du mistænker overstimulering! Alt andet er da at gamble :unsure

:ditto!

Jeg har flere gange modnet og frigivet flere æg, når jeg var på Pergotime, men det har ALDRIG gjort ondt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været øm, men at du har taget 3 kg på på få dage, er bare en stor alarmklokke synes jeg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og er du nervøs, så ring evt til vagtlægen og sig du mistænker overstimulering. Måske de kan hjælpe så :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det var overstimulering, var det i hvert fald en mild udgave. For her en lille uge efter er jeg nogen lunde ovenpå igen og er næsten kommet af med de ekstra 4 kg, som det endte med at blive. Jeg er stadig øm og føler mig oppustet, men nu kan jeg lave noget igen og har ikke bare lyst til at ligge på sofaen.

Nu er jeg mere spændt/nervøs for antallet af æg, jeg har frigivet. I mine ører lyder 3 æg voldsomt. Men nu er det jo slet ikke sikkert, der er gevinst. Synes godt nok det her projekt baby er svært for tiden :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det var overstimulering, var det i hvert fald en mild udgave. For her en lille uge efter er jeg nogen lunde ovenpå igen og er næsten kommet af med de ekstra 4 kg, som det endte med at blive. Jeg er stadig øm og føler mig oppustet, men nu kan jeg lave noget igen og har ikke bare lyst til at ligge på sofaen.

Nu er jeg mere spændt/nervøs for antallet af æg, jeg har frigivet. I mine ører lyder 3 æg voldsomt. Men nu er det jo slet ikke sikkert, der er gevinst. Synes godt nok det her projekt baby er svært for tiden :(

Projekt baby er en tung dans at danse :kram Men det hele værd. Det lover jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Projekt baby er en tung dans at danse :kram Men det hele værd. Det lover jeg :)

Det må man sige. Men det ser faktisk ud til, at der er gevinst denne gang :kuller

Nu håber jeg bare, den bliver siddende :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må man sige. Men det ser faktisk ud til, at der er gevinst denne gang :kuller

Nu håber jeg bare, den bliver siddende :blush

Nej, hvor fint! :wub

Har du taget en test?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, hvor fint! :wub

Har du taget en test?

Ja jeg kunne ikke lade være, for har så ømme bryster og hud som en teenager :P og der kom også en fin streg (taget i betragtning af jeg kun var 3+2 igår) :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder spændende :glad

Jeg har kun prøvet Pergotime én gang, da jeg var heldig at blive gravid ved første inseminering. Der blev jeg scannet på 11.dagen, så de var sikre på det rigtige tidspunkt, jeg skulle have ægløsningssprøjten. På det tidspunkt havde jeg to ægblærer, der var ved at være klar og en 3. der var på vej. Jeg blev så scannet igen dag 14., da jeg skulle insemineres, og der fik jeg at vide, at der var 2 æg klar. Jeg var ikke i tvivl om hvilken side, de sad i, for jeg havde virkelig haft ondt i venstre side (men til at udholde). Da jeg så blev gravid, der var jeg MEGET nervøs for, om der så var mere end én, men det var heldigvis kun én, og hun er skøn :wub Pøj pøj og :bd herfra :)

 

Du har ikke fået ægløsningssprøjte? For der må man nemlig ikke teste før 4+0, da man risikerer en falsk positiv. Men det lyder ikke til, at du har fået andet end Pergotime :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder spændende :glad

Jeg har kun prøvet Pergotime én gang, da jeg var heldig at blive gravid ved første inseminering. Der blev jeg scannet på 11.dagen, så de var sikre på det rigtige tidspunkt, jeg skulle have ægløsningssprøjten. På det tidspunkt havde jeg to ægblærer, der var ved at være klar og en 3. der var på vej. Jeg blev så scannet igen dag 14., da jeg skulle insemineres, og der fik jeg at vide, at der var 2 æg klar. Jeg var ikke i tvivl om hvilken side, de sad i, for jeg havde virkelig haft ondt i venstre side (men til at udholde). Da jeg så blev gravid, der var jeg MEGET nervøs for, om der så var mere end én, men det var heldigvis kun én, og hun er skøn :wub Pøj pøj og :bd herfra :)

Du har ikke fået ægløsningssprøjte? For der må man nemlig ikke teste før 4+0, da man risikerer en falsk positiv. Men det lyder ikke til, at du har fået andet end Pergotime :)

Dejligt det lykkedes for jer i første omgang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt det lykkedes for jer i første omgang Jeg har kun taget Pergotime og nu her efter positiv gt tager jeg lutinus, som skal hjælpe ægget til at blive siddende. Jeg tør dog ikke tro for meget på det inden 7. uge, da jeg har mistet meget tidligt 4 gange på et halvt år :(

Men den her gang føles anderledes og stregen var mere tydelig, så jeg krydser fingre :wub

 

Ja, det var dejligt. Æv, det lyder ikke sjovt. Forhåbentlig er det en blivende spirre denne gang :glad :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi krydser for blivende baby :goodluck

Stort tillykke :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER