SaSS

Hjælp til drengenavn!

20 indlæg i dette emne

Terminen er om to uger, og jeg føler ikke vi har fundet det helt rigtige navn endnu til vores basse.

På listen lige nu er

Johan

August

Alexander

Axel

Nyfødte fætter hedder Hjalte, er ellers glad for navnet Malthe, men ligger det ikke for tæt?

Johan kan lyde lidt "hårdt" (ligesom Axel), men er nemt at udtale.

August tænker jeg er lidt svært at udtale for fætre og kusiner samt ham selv?

Alexander er så flot et navn, men er det for langt?

Har i bud på navne a la Alexander, men med kun to eller tre stavelser? Jeg tænker der går lang tid før han kan udtale sit eget navn ved at det har fire stavelser (og stave sit navn til den tid).

Jeg stiger mig blind på de samme navne på navnelisterne, så piger, inspirer mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Alexander  :kuller

 

Ok jeg er ikke neutral for jeg har selv en Alexander - de skal nok få lært både at udtale og stave deres navn, og det er jo ikke så usædvanligt at de hele tiden skal forklare sig. Da han var bette kaldte han sig selv for "Asajer" :D Tja jeg syns ikke det gør noget at det er langt, det er jo et flot navn. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Alexander i mødregruppen, og han kunne sige sit navn selv som den næst-første ud af 5 :) Jeg synes det er et meget fint navn, og ville ikke være bekymret over længden.

 

Jeg er også vild med navnet Johan, og de Johan'er jeg kender er bare de sødeste og rareste. Jeg synes slet ikke navnet er hårdt.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes de navne i har på listen er rigtig gode faktisk....er dog personligt ikke til for lange navne selvom de stadig kan være fine :-)

Hælder nok til Johan eller August...og uanset hvad i vælger skal han nok lære at sige sit navn før eller siden ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

August er så flot, eller bare Alex? :) eller Sander/Zander :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alexander :kuller

Ok jeg er ikke neutral for jeg har selv en Alexander - de skal nok få lært både at udtale og stave deres navn, og det er jo ikke så usædvanligt at de hele tiden skal forklare sig. Da han var bette kaldte han sig selv for "Asajer" :D Tja jeg syns ikke det gør noget at det er langt, det er jo et flot navn.

Årh jeg synes det lyder helt nuttet med "Asajer". Jeg er vidst også bare smask (ny)forelsket i navnet Alexander

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Alexander i mødregruppen, og han kunne sige sit navn selv som den næst-første ud af 5 :) Jeg synes det er et meget fint navn, og ville ikke være bekymret over længden.

Jeg er også vild med navnet Johan, og de Johan'er jeg kender er bare de sødeste og rareste. Jeg synes slet ikke navnet er hårdt..

Jeg er nok også selv mest til Alexander eller Johan lige nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes de navne i har på listen er rigtig gode faktisk....er dog personligt ikke til for lange navne selvom de stadig kan være fine :-)

Hælder nok til Johan eller August...og uanset hvad i vælger skal han nok lære at sige sit navn før eller siden ;-)

Tak for dit input.

Jeg kan godt lide Johan er kort og ligetil i udtale og stavemåde ift August, det fylder mere i munden, synes jeg ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke bekymre mig om lange navne. :) - Sagde moderen til "Lallemar" og "Lisserbeth" (Valdemar og Elisabeth, hvis du skulle være i tvivl ;)).

Ellers kunne det måske være Sander/Xander for at gøre Alexander kortere?

Jeg er vild med Axel, og synes ikke, det lyder hårdt. :) Er også glad for navnet Bertram :) Eller måske Jakob? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jonathan? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alexander er SÅ flot, men ellers så Xander/Sander/Zander?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er I kommet frem til en beslutning? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

August er så flot, eller bare Alex? :) eller Sander/Zander :)

Sander og Alex er søde, men vi synes ikke de passer til vores basse ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke bekymre mig om lange navne. :) - Sagde moderen til "Lallemar" og "Lisserbeth" (Valdemar og Elisabeth, hvis du skulle være i tvivl ;)).

Ellers kunne det måske være Sander/Xander for at gøre Alexander kortere?

Jeg er vild med Axel, og synes ikke, det lyder hårdt. :) Er også glad for navnet Bertram :) Eller måske Jakob? :)

Vi kender en sød hund der hedder Bertram, så det vil manden ikke, selvom det er så sødt. Jakob har manden dårlig associationer til, desværre.

Sikke nogle døde udtalelser af Valdemar og Elisabeth ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jonathan? :)

jeg kan godt lide Jonathan, men manden synes ikke det passer til vores baby ☹️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alexander er SÅ flot, men ellers så Xander/Sander/Zander?

Ja, det er nemlig! Sander er sødt, jeg ved bare ikke om det Passer til vores dreng ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er I kommet frem til en beslutning? :)

Ikke helt, men næsten. Jeg afslører det når jeg har født lige rundt om hjørnet.

Det bliver højst sandsynligt August eller Johan ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også super søde navne begge to :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han hedder August

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh august er osse rigtig sødt ;-) og tillykke med han

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER