Pumpkins

Vække eller lade sove?

6 indlæg i dette emne

Fra den tid, hvor Albert skulle have mad hver 3. Time for at tage på, har det været en fast ting, at jeg har taget ham op ved 23-24-tiden for at give ham en ren ble og en flaske.

Han sover som regel gennem skiftning, og hvis han vågner op, falder han i søvn igen, når han får flasken. Bleen er altid våd, så jeg tænker, at det også må være rart at få en tør ble at sove videre på. Han er ret god til at tisse igennem (og vi har prøvet mange mærker af), så det er også en af grundene til, at jeg har forsat, også selvom han tager helt fint på nu.

Men det virker alligevel forkert ikke bare at lade ham sove til han selv vågner og melder sin sult. De få gange jeg ikke har taget ham op er det gået ok - den ene gang var i ferien, hvor han havde sovet dårligt i løbet af dagen, og ham endte med at sove i 9,5 timer. Det tror jeg dog ikke vil være hverdagsscenariet :p

Nu hvor det ikke er nødvendigt at tage ham op længere, er jeg kommet i tvivl om, hvorvidt jeg skal forsætte. :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik at vide af hospitalet st jeg i starten skulle vække vigga til mad, så det gjorde jeg de første 5 uger hver 3. time og derefter de næste 3 uger hver 4-5. time. Det var først da SP'en sagde efter 8 uger at det måtte jeg gerne stoppe med for hin tog fiiiiint på at det fik op for mig hvor fjollet det egentlig var! Hun sagde at der ingen grund var til at vække dem hvis de fik nok om dagen, tog nok på og selvfølgelig ikke viste tegn på at noget ikke var ok. Så jer anden gang vil jeg klart priotere at lade baby sove igennem tidligere - hvis hun kan ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt sikkert lade ham sove og selv melde sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

enig med de andre :) de skal ha lov at sove hvis de kan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke vække :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der virker til at være enighed om bare at lade ham sove :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER