Stella Nutella

Navnetråd

17 indlæg i dette emne

Er I også begyndt at tale om navne? 

 

Vi ved jo selvfølgelig ikke hvad kønnet er endnu, men vi har allerede en god fornemmelse af at vi er meget lidt enige i det med navne  -_-

 

Specielt når det kommer til drengenavne, så er den helt gal.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

manden og jeg er heldigvis meget enige eller så giver han mig bare ret :rolleyes :lolhit

vi har egentlig kun pigenavn på plads og drenge navne snakker vi en lille smule om

men det kommer nok når vi kender kønnet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har snakket meget om navne. Vi kan godt finde et par pigenavne, men af en eller anden grund tror de fleste at vi får en dreng. Min mor og søster er allerede begyndt at hækle og strikke med blåt garn...

Men vi kan overhovedet ikke finde et drengenavn vi kan lide. Problemet er at det skal fungere på engelsk for min kæreste er engelsk.... Det er umuligt! Han rynker på næse af alle mine gode forslag :D

Forslag modtages gerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi har talt lidt om navne men det ser lidt sort ud her, jeg er ikke sikker på at baby5 får sit eget navn men jeg håber da vi har tid til at finde på noget...

 

Jeg har i forvejen Alexander, Melissa, Mathilde og Lilly Luna  :kuller

 

Her er vi også begrænset af at min kæreste er hollænder, så navnet skal fungere både på dansk, hollandsk og engelsk. Det med hollandsk indebærer at bogstaverne V og G er udelukket, for dem kan de simpelthen ikke udtale, det blir til F og en tudse i halsen. 

 

Så jeg har navnene Liva og Vincent til salg :D

 

Ellers afslører vi ikke hvilke navne vi overvejer, men tager gerne mod forslag for jeg er i gang med en meget ukritisk liste med navne - man ved jo aldrig om et navn vokser for en med tiden. Babys navn blir afsløret efter fødslen. Den får nok et kælenavn når vi kender kønnet - Lillys kælenavn var Ninja Panda fra en liste over nyere godkendte navne, og det var hvad vi fortalte folk hun skulle hedde :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er slet ikke begyndt på navnesnakken endnu - vil godt lige være sikker på, der overhovedet er liv derinde først ;)

 

Men jeg forventer, at det bliver lige så svært som med vores datter. Manden og jeg har bare ikke samme smag i navne - han er til de navne, som vores egen generation er vokset op med (Mette, Rikke, Kristine og den slags), hvor jeg er til de mere specielle. Eksempelvis ville jeg gerne, at vores datter hed Madicken, men jeg tror aldrig, manden har set så forkert ud i hovedet, som da jeg foreslog det :) Men hva...vores datters navn blev vi først enige om, da hun var en uge gammel, så mon ikke vi når det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en del navne, men slet ikke noget fast endnu. Det eneste rimelig sikre (og fjollede) krav er at der skal være et A i, da der er A i både mor, far og de 2 storebrødres navne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste er også svensk / amerikansk så hans "krav" er også at det da helst skal kunne fungere i Sverige og USA  

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ikke begyndt at snakke om det endnu, men jeg har gjort mig lidt tanker.

 

Idag er der jo mange, som vælger et virkelig specielt navn. Jeg er vokset med både fornavn, mellemnavn og efternavn, som ingen kan stave til, at jeg vil gå efter et navn, som er rimelig ud af landevejen. Det må være nok, at baby skal have samme mellemnavn og efternavn, som ingen kan finde ud af.

Dog vil jeg gerne gå efter et navn, som ikke er blandt top 50 eller sådan noget for tiden. Vil gerne undgå, at der er flere i samme klasse med samme navn.

Så kort og kort - et navn som ikke alle har, men som er lige ud af landevejen at stave. Og så ville det være en bonus, hvis det også var forståeligt på engelsk.

 

Der er så også den detajle, at manden vil gerne, at baby får Anton til mellemnavn, hvis det bliver en dreng - det har både ham og hans far.

Det er jeg imod at to grunde:

1. Der skal ikke være forskel på piger og drenge - de skal have et fornavn, og så samme mellemnavn og efternavn.

2. Baby skal kun have tre navne.

 

Nå, nu må se, hvad det ender med... På et tidspunkt begynder vi nok på snakken, men det bliver nok ikke før MD scanning (der er jo kun en måned til... :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er på total bar bund :( det skal være bibelsk ;) og ikke top 50 navn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også kigget efter navne der ikke er i top 10 - da min kæreste som udgangspunkt lidt er imod det. 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg syns nu man skal vælge et navn man syns er flot og ikke bekymre sig om top 50. Man skal nærmest i top 10 eller måske endda 5 for at risikere at der er flere af de samme i klassen, for der er faktisk ret stor spredning i hvad børnene hedder. Og så syns jeg det må være en fordel for børn at have et navn som folk "forstår" og som ikke nødvendigvis skal staves og forklares hver gang. Men det er jo en smagssag hvad et flot navn er, og der er (heldigvis!) stor forskel. Men jeg ville ikke gå udenom top 50 hvis der var et navn jeg syns var flot.

 

Det er i øvrigt lidt sjovt det her med modenavne. Jeg hedder Sofie og det er der godt nok ikke mange på min alder som hedder, men der er VIRKELIG mange 5-10årige som hedder det. Lilly syns jeg var lidt specielt og gammeldags da vi valgte det, men jeg skal love for det også er på vej frem. For få år siden var Storm et usædvanligt navn men det syns jeg ikke rigtig det er mere.

 

Her er en liste over nogle af de mere usædvanlige nye navne: http://voresborn.dk/babynavne/her-er-danmarks-90-usaedvanlige-navne(Det var fra den liste vi fandt Ninja Panda som var Lillys kælenavn i maven). Jeg tror nu ikke der er noget  på den liste jeg ku finde på at bruge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har snakket meget om navne. Vi kan godt finde et par pigenavne, men af en eller anden grund tror de fleste at vi får en dreng. Min mor og søster er allerede begyndt at hækle og strikke med blåt garn...

Men vi kan overhovedet ikke finde et drengenavn vi kan lide. Problemet er at det skal fungere på engelsk for min kæreste er engelsk.... Det er umuligt! Han rynker på næse af alle mine gode forslag :D

Forslag modtages gerne :)

Årh! Jeg synes at der er SÅ mange søde engelske navne. Har I kigget navnebøger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi har talt lidt om navne men det ser lidt sort ud her, jeg er ikke sikker på at baby5 får sit eget navn men jeg håber da vi har tid til at finde på noget...

Jeg har i forvejen Alexander, Melissa, Mathilde og Lilly Luna :kuller

Her er vi også begrænset af at min kæreste er hollænder, så navnet skal fungere både på dansk, hollandsk og engelsk. Det med hollandsk indebærer at bogstaverne V og G er udelukket, for dem kan de simpelthen ikke udtale, det blir til F og en tudse i halsen.

Så jeg har navnene Liva og Vincent til salg :D

Ellers afslører vi ikke hvilke navne vi overvejer, men tager gerne mod forslag for jeg er i gang med en meget ukritisk liste med navne - man ved jo aldrig om et navn vokser for en med tiden. Babys navn blir afsløret efter fødslen. Den får nok et kælenavn når vi kender kønnet - Lillys kælenavn var Ninja Panda fra en liste over nyere godkendte navne, og det var hvad vi fortalte folk hun skulle hedde :D

Pragtfulde navne! De rammer fuldstændig min smag. Jeg har faktisk kæmpet lidt for Luna, men det er manden slet ikke med på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er slet ikke begyndt på navnesnakken endnu - vil godt lige være sikker på, der overhovedet er liv derinde først ;)

Men jeg forventer, at det bliver lige så svært som med vores datter. Manden og jeg har bare ikke samme smag i navne - han er til de navne, som vores egen generation er vokset op med (Mette, Rikke, Kristine og den slags), hvor jeg er til de mere specielle. Eksempelvis ville jeg gerne, at vores datter hed Madicken, men jeg tror aldrig, manden har set så forkert ud i hovedet, som da jeg foreslog det :) Men hva...vores datters navn blev vi først enige om, da hun var en uge gammel, så mon ikke vi når det :-)

Wow! Det er godt nok noget af en kløft i smag. Det bliver op af bakke! Blev I så enige om jeres datters navn eller måtte I gå meget på kompromis?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snakker meget om navne i perioder og er generelt ret enige. Derudover nævner vi navne for hinanden efterhånden som vi kommer i tanke om dem eller hører dem, så har så en liste liggende, hvor vi løbende skriver på og streger ud. Jeg vil også helst vælge et navn som alle andre børn ikke hedder, men samtidig er jeg meget enig i meget af navnemoden, da jeg synes at navnene er lige tilpas specielle til mine ører, så det bliver nok en udfordring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow! Det er godt nok noget af en kløft i smag. Det bliver op af bakke! Blev I så enige om jeres datters navn eller måtte I gå meget på kompromis?

 

Ha ha oh yes - det bliver heller ikke nemt denne gang ;-) Jeg vil ikke sige, vi gik meget på kompromis med datteren. Datterens navn var mit forslag i et forsøg på ikke at være alt for "moderne", og det vandt heldigvis indpas på ham efterhånden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER