Guest

Fødselsforberedelse?

8 indlæg i dette emne

Ja, hvordan forbereder I jer?

Sidste gang gik jeg til yoga og vi fik tilbudt fødselsforberedelse på hospitalet, altså små hold (hvor partneren også skulle deltage!)

Denne gang har jeg "glemt" det meste, og i går fik jeg hjemmekurset "smertefri fødsel" af min mand. Så øver vi den teknik sammen. Vil gerne have en naturlig fødsel igen, hvis det kan lade sig gøre. Men tanken om at skulle igennem en fødsel igen skræmmer mig lidt, så glæder mig til at komme igang med dette kursus.

Hvad gør I jer af overvejelser?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm ja jeg ved jo at jeg ikke skal føde selv, så jeg gør intet :)

Med nr 2 gik jeg til gravid yoga, der var der også mange afslapningsøvelser, vejrtrækningsøvelser og visualisering, synes det gav noget rigtig godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eftersom jeg ikke er afklaret omkring kejsersnit/fødsel endnu, aftalte vi med jordemoderen at tage til fødselsforberedelse på Riget... Det er jo bare en enkelt session...

Hun snakkede så også om noget andet, hvor manden kunne lære at hjælpe med smertelindring, så det kunne jeg godt overveje hvis vi går efter en vaginal fødsel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laver stadig mine øvelser med smertefri fødsel dagligt. (Næsten da ;) )

Håber det gør jeg ikke panikker alt for meget!

Altså havde egentlig en okay fødsel sidst, fødte naturligt, som jeg gerne ville, men pga hendes stilling (dyb tværleje) træk fødslen ud, og jeg husker ikke meget fra de sidste mange timer. Det ærgrer mig! (Og skræmmer mig lidt!)

Dog har min JM denne gang rådet mig til at "tage det som det kommer", altså udgangspunket er stadig naturlig fødsel, gerne i vand, men vi ser hvordan det udvikler sig. Det har jeg det fint med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er præcis også sådan jeg har det bedst... Bare tage det som det kommer... :) Så længe der er fagpersonale til stede, så har jeg det egentlig fint... Nok også derfor jeg ikke rigtig går op i "fødselsforberedelse"...

Håber at Smertefri Fødsel hjælper dig denne gang... Det er da dejligt hvis du kan træne noget, som kan gøre dig mere tryg... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er præcis også sådan jeg har det bedst... Bare tage det som det kommer... :) Så længe der er fagpersonale til stede, så har jeg det egentlig fint... Nok også derfor jeg ikke rigtig går op i "fødselsforberedelse"...

Håber at Smertefri Fødsel hjælper dig denne gang... Det er da dejligt hvis du kan træne noget, som kan gøre dig mere tryg... :)

Præcis, altså jeg vil ikke bare fuldt ud kunne "tage det som det kommer", altså uden forberedelse :D tror netop det er godt for mig, at jeg føler jeg har nogle redskaber.. Dem jeg havde lært sidst fra yoga var ikke helt nok ;)

Men det føles omvendt godt ikke at have lagt en plan over fødslen, altså det kan man selvfølgelig heller ikke, men normalt er jeg meget til planer-lister mv, selv ved småting :D så er glad for jeg på den måde føler jeg kan "give slip" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis, altså jeg vil ikke bare fuldt ud kunne "tage det som det kommer", altså uden forberedelse :D tror netop det er godt for mig, at jeg føler jeg har nogle redskaber.. Dem jeg havde lært sidst fra yoga var ikke helt nok ;)

Men det føles omvendt godt ikke at have lagt en plan over fødslen, altså det kan man selvfølgelig heller ikke, men normalt er jeg meget til planer-lister mv, selv ved småting :D så er glad for jeg på den måde føler jeg kan "give slip" :)

Jeg er normalt også kontrolfreak... Men det er nok fordi jeg ved at det er total ukontrollerbart - så har jeg det bedst med ikke at tænke for meget over det... Min Jordemoder syntes også det var helt fint, at vi ikke laver en fødselsplan...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er normalt også kontrolfreak... Men det er nok fordi jeg ved at det er total ukontrollerbart - så har jeg det bedst med ikke at tænke for meget over det... Min Jordemoder syntes også det var helt fint, at vi ikke laver en fødselsplan...

Ja, det tror jeg nemlig er rigtigt, man kan jo nemt blive skuffet, hvis det ikke lige går som man ønsker.. Men ihh, hvor er det spændende!!!!! :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER