Jensen86

Sol på maveskind?

15 indlæg i dette emne

Hej

Jeg har netop fået sommerferie og jeg satser derfor på at det danske vejr snart bliver helt fantastisk:-)

Jeg har engang hørt at det ikke er så heldigt at få sol på sin gravide mave, men jeg kan ikke huske hvorfor. Jeg ved heller ikke om det bare er en myte.

Er der nogen af jer der ved noget om dette?

Bonusinfo: jeg er 16 uger henne, så babybulen er synlig, men ikke så stor endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er noget med at alle de der hormoner der er i kroppen kan give pigment forandringer og sammen med solen give nogle mørke pletter...

Eller også er det noget med varmen...

Er faktisk ikk sikker.. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det den første.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Solen kan rigtig nok give pigmentpletter - men skadet hud er også mindre elastisk = større risiko for strækmærker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt vil jeg bare sørge for masser af solcreme og lidt sund fornuft... :)

Hvis der opstår pigment forandringer, så tager jeg mine forbehold... Man skal være opmærksom på at de højst sandsynligt ikke forsvinder efter graviditeten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Under hedebølgen fik jeg en mail fra min -mave om at det altså også var pga varmen.... Men ja, evidens har jeg ikke :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke det er rart for babyen derinde at blive så varm umiddelbart... Og ja pigmentforandringer osv er man meget mere modtagelig overfor når man er gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min jordmoder sagde at man ville blive dårlig længe inden baby ville mærke varmen. Det er pga. Pigment forandringer, som kan blive permanente.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, så det er altså overvejende af skønhedsmæssige årsager. Jeg vil være ekstra opmærksom på at søge skygge og bruge solcreame denne sommer.

Mange tak for jeres svar og god sommer til jer alle:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået det samme at vide :) Der skal alligevel en del til, før varmen påvirker vores kropstemperatur, og så længe vores kropstemperatur er normal så kommer baby jo slet ikke til at mærke det :)

Også jeg :)

Jeg havde termin 8. Juli i 2012. Sommeren var varm og gavmild med sol, jeg kunne snildt holde ud at ligge i solen og nyde den- jeg vidste jo, at fremover blev det nok så som så med tiden til at flade den i en lækker sommervarme :P Jeg sørgede for rigeligt væske og Sun Lollys ;)

Ved nr. 2 var jeg nygravid hen over sommeren, altså de der 12-20 uger og jeg kunne slet ikke med varmen. Jeg blev så skidt tilpas hvis ikke jeg var i skygge. Så tror også kroppen og graviditeten selv fortæller hvad der er godt for den.

Og som flere siger, så er det pigmentpletterne man skal være obs. På.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvor obs skal man så være? Vi skal nemlig til Cypern hvor jeg vil være imellem 13 og 15 uger henne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvor obs skal man så være? Vi skal nemlig til Cypern hvor jeg vil være imellem 13 og 15 uger henne.

Ville bare tage solcreme på som vanligt. Ville ikk gøre noget anderledes. Dog ved har jeg nemmere ved at blive rød her under graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvor obs skal man så være? Vi skal nemlig til Cypern hvor jeg vil være imellem 13 og 15 uger henne.

Jeg ville bare holde øje med huden... Opstår der pletter, ville jeg dække huden til eller opholde mig i skygge... Virkelig ærgerligt på en ferie, men også super ærgerligt at få permanente pigmentforandringer...

Altså der er jo ikke noget farligt ved det medmindre du bliver forbrændt... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bruge en mega høj faktor solcreme og så smørre mig mere end jeg plejer :) og så ville jeg drikke meget mere vand og spise lidt flere chips :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bruge en mega høj faktor solcreme og så smørre mig mere end jeg plejer :) og så ville jeg drikke meget mere vand og spise lidt flere chips :D

Det lyder som en plan

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER