JosephinePN

Hvornår er det billigst at bestille ferie?

8 indlæg i dette emne

Min mand og jeg har pludselig fået mulighed for at komme på sommerferie, hvilket vi selvfølgelig gerne vil udnytte.

Vi vil gerne have mest mulig ud af vores penge og lurer pt. på, hvad der bedst kan betale sig ift. bestilling osv.

Vi er åbne for at bestille en afbudsrejse, men vil gerne høre andres erfaringer, da ingen af os har prøvet det før.

 

Vi har følgende "krav":

 

- Vi vil gerne rejse i september

- Jeg vil gerne til sol og strand, mens min mand hælder lidt mere til Berlin

- Vi har selvfølgelig vores datter med, som på det tidspunkt vil være omkring syv måneder.

- Vi har en idé om, at ville holde rejseudgifter (transport + hotel) på omkring 5.000,- (ekskl. lommepenge)

 

Hvad tænker I?

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker Barcelona.

Blanding af storby og strand.

Vi havde selv Simon med i klapvogn da han var omkring et år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke forstand på det, men jeg hørte fra en, der rejser meget, at det optimale tidspunkt at booke ferie på, er 6 uger inden afrejse. Altså at der skulle det generelt være billigst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder skønt med mulighed for at rejse.. Umiddelbart vil jeg sige, at det kommer lidt an på, hvordan I er som personer, og hvor meget is I har i maven. Men vi har før gjort dét, at vi har ventet til allersidste øjeblik, og var heldige i september måned at få en uges charter til Cypern for 1250 kr. pr. mand. Men det kræver, at man kan holde ud ikke at vide noget før i sidste øjeblik. Vi bestilte onsdag eftermiddag og fløj lørdag morgen.. Så man kan være heldig.. Mht. bud på gode feriesteder afhænger det lidt af jeres temperament, men Barcelona, som er blevet foreslået, er ikke et dårligt bud, hvis der skal være lidt af både storby og strand..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker Barcelona.

Blanding af storby og strand.

Vi havde selv Simon med i klapvogn da han var omkring et år.

Enig.... Barcelona er lidt det hele og man kan komme derned for billige penge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle

Jeg har til gengæld hørt, at Barcelona skulle være lidt stressende, hvis man har en lille baby med, da du skal sørge for at finde et roligt sted til at amme osv. Der er rigtig mange mennesker inde i midtbyen selv udenfor industriferien og det er varmt. Desuden er der mange gadetyverier, så når du stavrer rundt med taske, ammetaske, indkøbsposer osv. så er du det perfekte offer.

Selvom jeg godt kan se pointen i, at der er vand og storby, så er byen så stor, at det tager en god portion tid at komme fra det ene til det andet. Du smutter ikke bare ned til en morgendukkert. Men der er også gode muligheder for at tage til en af de lidt mindre byer omkring BCN, som f.eks. Sidges - en charmerende badeby, hvor du både får strandferie, men samtidig hurtigt kan tage toget ind til BCN for at udforske byen.

Der er gode muligheder for at lade sig friste af last-minute tilbud i ugen optil - her tror jeg, det er nemt nok at få smidt gode tilbud i nakken bl.a. på tilbudsrejser.dk. Jeg har faktisk aldrig bestilt ferierejser - altid selv arrangeret, da jeg tror det er billigere. Jeg finder som regel på en af de mange søgeportaler. Her er billetterne billigere, end hvis man går ind på flyselskabernes hjemmesider og søger i deres kalender. Desuden kan du finde hoteller med virkelige gode besparelser på på afgang.

God rejselyst...

Superbruger-Edit: jeg har fjernet links, mvh Barbamama :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare sige at Berlin er super med små børn. Masser af steder man kan skifte baby og restauranter hvor de er vant til man har små børn med. Men jeg har også tabt mit hjerte til byen og har været der mere end 20 gange.:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tag et tur til Malta. Der er virkelig lækkert og stadig varmt i september. I kan flyve direkte med Ryanair fra Billund eller Norweigan fra København. Vi endte med at betale omkring 700kr for en retur med Ryanair, men kommer an på hvor fleksibel man er. De har dog ofte rigtig gode priser. Der er et fint danskerhotel i Mellieha som er lige på den anden side af en meget børnevenlig strand og fint med restauranter. Jeg mener det er dansk folkeferie der styrer hotellet. Det kan også være de har nogle pakkeløsninger. 

 

God tur! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER