Barbamama

Brexit

72 indlæg i dette emne

Jeg kan se, det pibler lidt frem i brokketråden, og jeg tænkte at det måske var så hot et emne at det fortjente egen tråd? :) Både til brok og jubel og forklaring og bekymring og hvad der måtte være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Personligt fatter jeg helt ærligt ikke ret meget af det. :blush Men udsigten til told på tøj fra Next er jeg ikke vild med <_< Og jeg synes at mange skriver at det er noget møg for det danske aktiemarked og det kan da godt bekymre mig lidt, eftersom mine børns børneopsparinger står i sådan noget pulje-værk :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Så vidt jeg kan se, er pundet steget :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

John Oliver kom med en god kritisk fremstilling af problemet med Brexit i den seneste udgave af sit ugentlige show Last Week Tonight

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Så vidt jeg kan se, er pundet steget :help

Pundet er i frit fald. Det var faldet 8% i morges.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heller ikke helt med på hvad der foregår her i min barselsbobbel. Men jeg er mega ked af udsigten til måske ikke at handle hos next mere :( Jeg køber nærmest alt til drengene der og er også lige begyndt at købe til mig selv også. Øv bøv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt fatter jeg helt ærligt ikke ret meget af det. :blush Men udsigten til told på tøj fra Next er jeg ikke vild med <_< Og jeg synes at mange skriver at det er noget møg for det danske aktiemarked og det kan da godt bekymre mig lidt, eftersom mine børns børneopsparinger står i sådan noget pulje-værk :unsure

Du skal ikke være bekymret. Aktiemarkedet stiger igen. Det handler om psykologi og folk går i panik. De skal nok ramme samme niveau som tidligere, når det hele lige bundfæller sig lidt. Så længe i ikke sælger nu taber i jo ikke noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pundet er i frit fald. Det var faldet 8% i morges.

Måske det så stiger igen allerede? Det var 9,2 i alle de kurser jeg har kunnet finde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er vi glade for, at uk har forladt EU. Min mand spekulerer i aktier og der er rigtig mange penge at tjene, ved at gå ind når det hele er faldet rigtig meget, så kan man være med på opstigningen og der er virkelig penge at hente.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske det så stiger igen allerede? Det var 9,2 i alle de kurser jeg har kunnet finde :)

Det hele er meget usikkert og der vil altid komme en stigning hvor der har været et fald, men den vil primært falde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke være bekymret. Aktiemarkedet stiger igen. Det handler om psykologi og folk går i panik. De skal nok ramme samme niveau som tidligere, når det hele lige bundfæller sig lidt. Så længe i ikke sælger nu taber i jo ikke noget.

Tak det lyder godt :) De bliver tidligst hævet om 14 år så det går jo også nok :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme, at jeg også er glad for det blev et nej :) jeg tror slet ikke, at det bliver så slemt som det er forudsagt (jeg husker stadig euro debatten). Jeg tænker at det jo nok ender med at blive et EØS samarbejde og det er jo ikke skidt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hele er meget usikkert og der vil altid komme en stigning hvor der har været et fald, men den vil primært falde.

Enig :) men lige nu stiger den i hvert fald igen, jeg tror faktisk at euroen får det værre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig :) men lige nu stiger den i hvert fald igen, jeg tror faktisk at euroen får det værre :)

Det gør den måske, det er i hvert fald spændende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak det lyder godt :) De bliver tidligst hævet om 14 år så det går jo også nok :lol

Så kan i tage det helt roligt. Den stiger igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme, at jeg også er glad for det blev et nej :) jeg tror slet ikke, at det bliver så slemt som det er forudsagt (jeg husker stadig euro debatten). Jeg tænker at det jo nok ender med at blive et EØS samarbejde og det er jo ikke skidt ;)

Jeg tror også at det bliver blæst op på er niveau, som er helt unødvendigt. Det er jo i alles interesse, at man fortsætter handlen med uk. De er sikkert bange for, at andre lande vil følge efter og så bliver de nødt til at true lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan i tage det helt roligt. Den stiger igen.

Ja jeg ved det godt :blush

Jeg er i øvrigt heller ikke den store EU fan, så min første indskydelse var egentlig også, at deres exit var en god ting. Men som sagt synes jeg ikke, at jeg har alt for god forstand på det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også at det bliver blæst op på er niveau, som er helt unødvendigt. Det er jo i alles interesse, at man fortsætter handlen med uk. De er sikkert bange for, at andre lande vil følge efter og så bliver de nødt til at true lidt.

Kunne ikke være mere enig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg ved det godt :blush

Jeg er i øvrigt heller ikke den store EU fan, så min første indskydelse var egentlig også, at deres exit var en god ting. Men som sagt synes jeg ikke, at jeg har alt for god forstand på det...

Et eller andet sted forstår jeg dem godt og hvis vi skulle stemme i dk ville jeg nok også stemme at vi skulle ud af EU. EU bestemmer for meget synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er rablende vanvittige - men modig.

Meget sigende at leave siden allerede trækker i land og siger at man ikke vil melde sig ud lige nu, men i stedet forhandle.

Meget "sjovt" at det er land befolkning der har stemt leave, for deres landbrug får det svært uden EUs støttekroner.

Og ja røv, at det nok er slut med at net handle i England, til gengæld bliver ferie derover nok billigere.

Det bliver samtidig spændende om dette var enden på Storbritannien, da både Skotland og Nordirland giver udtryk for at de vil blive i EU.

Men uanset hvad kommer der til at gå flere år inden de er ude af EU. Det er 43 års medlemskab det skal opløses. De skal finde ud af hvad de vil, der skal laves handelsaftaler og deres lovgivning skal måske ændres (de har over 100.000 siders love, der bygger på EU-lovgivning), det er ikke bare klaret på et år eller to.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg kan slet ikke overskue konsekvenserne af det.. Men jeg kan høre i nyhederne at renterne på boliglån falder, og det passer os ret godt eftersom vi lige har købt hus :glad men derudover holder jeg vejret og følger med :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er muligt der kommer told på varer købt via netshopping, men til gengæld står priserne til at falde, så det ender nok med at være nogenlunde det samme ;)

Jeg forstår dem ikke. Jeg synes det er rablende vanvittigt og som at tisse i bukserne, når man fryser <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste et sted, at det var det værste valg at blive.. Bortset fra alternativet, og det er jeg egentlig ret enig i... Jeg er ikke vild med EU, men jeg tror det er bedre end at stå alene!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke EU fan og har mange gange stemt nej. Ved sidste afstemning herhjemme gav jeg mit første rungende ja, dog.

Min allerførste tanke - og jeg er overhovedet heller ikke inde i alle mulige regler og love - men der har ikke været krig i Vesteuropa i 70 år. Det er altså usædvanligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pundet er pt faldet ca 6% overfor DKK og 8,5% overfor USD. Det er altså meget på een dag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER