Forunderligt

NF scanning

94 indlæg i dette emne

Det lyder som en dejlig oplevelse med scanning Finemor. (Jeg syns det blir næsten endnu vildere ved 20 ugers scanningen så den glæder jeg mig til - der kan man virkelig se mange detaljer!)

Jeg fik jo også taget NIPT prøven for 13 dage siden og har lige fået svar i dag. I det materiale jeg fik udleveret står man får svar indenfor 10 arbejdsdage, så jeg tror I må have en anelse mere tålmodighed end 9 dage endnu desværre. Krydser fingre for I får lige så godt et svar som jeg gjorde i dag :glad Når I havde besluttet at få barnet uanset hvad er NIPT testen nok også den bedste løsning da der ingen risiko er for baby med den. Jeg er i hvert fald glad for jeg ikke skulle igennem en biopsi eller fostervandsprøve.

Okay, vi har overhovedet ikke fået noget materiale.

Kæmpe tillykke med det positive resultat :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak. Det var dejligt at læse om. Men vildt at din kun skulle til Århus. Min skal til USA

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

^ Jeg ved at de private klinikker sender blodprøverne til USA, men troede faktisk at alle sygehusene i DK fik dem analyseret her?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en dejlig oplevelse med scanning Finemor. (Jeg syns det blir næsten endnu vildere ved 20 ugers scanningen så den glæder jeg mig til - der kan man virkelig se mange detaljer!)

 

Jeg fik jo også taget NIPT prøven for 13 dage siden og har lige fået svar i dag. I det materiale jeg fik udleveret står man får svar indenfor 10 arbejdsdage, så jeg tror I må have en anelse mere tålmodighed end 9 dage endnu desværre. Krydser fingre for I får lige så godt et svar som jeg gjorde i dag :glad Når I havde besluttet at få barnet uanset hvad er NIPT testen nok også den bedste løsning da der ingen risiko er for baby med den. Jeg er i hvert fald glad for jeg ikke skulle igennem en biopsi eller fostervandsprøve.

 

 

Fik I så også svar på om det var en dreng eller pige? :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik I så også svar på om det var en dreng eller pige? :kuller

Så vidt jeg kunne læse i det link, Saga lagde ind, kan denne test ikke bruges til at kønsbestemme. Men her på tlf kunne jeg ikke få lov at scrolle ned så forklaringen på hvorfor ikke, fangede jeg ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor ærgerligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak. Det var dejligt at læse om. Men vildt at din kun skulle til Århus. Min skal til USA

Det var så lidt. Jeg ved faktisk ikke hvor de laver prøverne  :chin:

 

^ Jeg ved at de private klinikker sender blodprøverne til USA, men troede faktisk at alle sygehusene i DK fik dem analyseret her?

Aner det ikke :)

 

Fik I så også svar på om det var en dreng eller pige? :kuller

Nej, prøven undersøger udelukkende for de 3 mest alvorlige/almindelige trisomier. I princippet kan man sagtens finde kønnet baseret på en blodprøve, men jeg tænker ikke det er så vigtigt at der bruges ressourcer på det. Vi må pænt vente til MD scanningen og se om det kan ses der :)

 

Så vidt jeg kunne læse i det link, Saga lagde ind, kan denne test ikke bruges til at kønsbestemme. Men her på tlf kunne jeg ikke få lov at scrolle ned så forklaringen på hvorfor ikke, fangede jeg ikke :)

Man undersøger det simpelthen ikke, fordi det jo ikke er vigtigt ifht om der er noget alvorligt galt med barnet.

 

Åh hvor ærgerligt!

Jeps :D men jeg er nu lykkelig for at vide at de 3 trisomier nu er udelukket og jeg ikke skal tænke mere på det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tillykke finemor med en vellykket scanning! Hvor er det dejligt at høre med massere af liv i baby :loveshower

 

stort tillykke med det positive resultat saga :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

^ Jeg ved at de private klinikker sender blodprøverne til USA, men troede faktisk at alle sygehusene i DK fik dem analyseret her?

Fra efteråret af skal blodprøverne i Thisted bare sendes til Aalborg, men indtil videre er det USA.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man undersøger det simpelthen ikke, fordi det jo ikke er vigtigt ifht om der er noget alvorligt galt med barnet.

Det var så vidt jeg kunne læse heller ikke præcist nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tillykke finemor med en vellykket scanning! Hvor er det dejligt at høre med massere af liv i baby :loveshower

stort tillykke med det positive resultat saga :loveshower

Tak. Det var virkelig fantastisk, og super dejligt at det giver os noget andet at fokusere på end det forbandede svar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 stk NF skanning

+

1 sprællevende baby med flot hjertelyd, to arme, to ben, mavesæk og blære, 6.1 cm fra hoved til rumpe

+

1 tynd, fin nakkefold, flot blodprøve, en alder der trak ned men alligevel en lav risikovurdering (vi fik ikke det præcise tal)

+

1 termin rykket med en dag, så den nu hedder 26/1-2017

=

1 styk meget, meget glad, lykkelig og lettet mig, der skal være mor for anden gang  :loveshower  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 stk NF skanning

+

1 sprællevende baby med flot hjertelyd, to arme, to ben, mavesæk og blære, 6.1 cm fra hoved til rumpe

+

1 tynd, fin nakkefold, flot blodprøve, en alder der trak ned men alligevel en lav risikovurdering (vi fik ikke det præcise tal)

+

1 termin rykket med en dag, så den nu hedder 26/1-2017

=

1 styk meget, meget glad, lykkelig og lettet mig, der skal være mor for anden gang  :loveshower  :kuller

:loveshower fantastisk god nyhed! Tillykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 stk NF skanning

+

1 sprællevende baby med flot hjertelyd, to arme, to ben, mavesæk og blære, 6.1 cm fra hoved til rumpe

+

1 tynd, fin nakkefold, flot blodprøve, en alder der trak ned men alligevel en lav risikovurdering (vi fik ikke det præcise tal)

+

1 termin rykket med en dag, så den nu hedder 26/1-2017

=

1 styk meget, meget glad, lykkelig og lettet mig, der skal være mor for anden gang :loveshower :kuller

Yay! Stort stort tillykke! ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay! Stort stort tillykke! ❤️

 

 

Tillykke :loveshower

 

 

:loveshower fantastisk god nyhed! Tillykke!

 

Tak, vi er så glade  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 stk NF skanning

+

1 sprællevende baby med flot hjertelyd, to arme, to ben, mavesæk og blære, 6.1 cm fra hoved til rumpe

+

1 tynd, fin nakkefold, flot blodprøve, en alder der trak ned men alligevel en lav risikovurdering (vi fik ikke det præcise tal)

+

1 termin rykket med en dag, så den nu hedder 26/1-2017

=

1 styk meget, meget glad, lykkelig og lettet mig, der skal være mor for anden gang :loveshower :kuller

Ihhhhh hvor dejligt! Stort tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhhhh hvor dejligt! Stort tillykke :)

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER