Mette

Manduca eller ergobaby

53 indlæg i dette emne

Overvejer at "investere" i en bæresele. Har en vikle som jeg dog ikke fik brugt så meget sidst og manden er bestemt ikke vikler ;) men hvilken skal man vælge? Har kig på to forskellige, en manduca eller ergobaby. Til ergobabyen skal der jo så tilkøbes en spædbarnsindsats - det slipper man for til manducaen så vidt jeg har forstået...

Kom gerne med erfaringer og anbefalinger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi lånte en ergobaby med babyindsats til R, og blev aldrig glad for den. Jeg syntes den var svær at tage på alene (og manden turde aldrig prøve...), så vi brugte den nærmest kun når vi alligevel var to voksne så vi kunne hjælpe hinanden. Den var dog meget behagelig når først den var på. Jeg overvejer selv om vi skal investere i en Manducca eller Mai Tai denne gang, som supplering til strækviklen som jeg (men ikke manden) blev meget glade for. I første omgang skal jeg dog lige have fundet strækviklen igen ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var meget glad for min Beco gemini som var nem at tage på selv, synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for ergobabyen. Den kan godt være bøvlet at tage på i starten, men når man lige lærer tricket (og ikke gør som der står i manualen, men i stedet som de viser i deres video på deres facebookside) er den ret nem at have med at gøre. Vi bruger den mest til længere ture, fx i Ikea eller i skoven. Spædbarnsindsatsen kan godt gøre den en kende varm, hvis man har en svedebaby som jeg har. 

Jeg er rigtig glad for at kunne knappe et stykke stof op, så han er skærmet for vejr og indtryk, og at der er lomme i foran, med plads til en stofble og pung, mobil og nøgler. Så kan jeg nemlig lade pusletasken blive i bilen, og kun hente den, hvis jeg får behov for det. 

 

Ergobaby har lavet en ny, hvor man ikke skal have spædbarnsindsats. Tror den hedder adapt. 

 

Du kan jo prøve at besøge Sneglehuset i Søborg, der kan du prøve begge, og ejeren er ret kompetent i forhold til babyudstyrsforretninger, der ikke nødvendigvis ved ret meget om ergonomi mm. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jon er rigtig glad for Manducaen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ELSKER, virkelig ELSKER min ERGObaby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en Ergobaby 360 og er rigtig glad for den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en Manduca. Brugte den nærmest ikke til den første, men her med nummer to har den været uundværlig. Min ældste fylder 3 om to uger og lillesøster er 6 mdr.

Vi har lige været på ferie og jeg var især glad for den i lufthavnen.

Den er let at bruge og indstille, så min mand og jeg bruger den begge uden at den er svær at indstille efterfølgende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rigtig glad for min Ergobaby, men kender ikke manduca, så jeg kan ikke sammenligne.

Livrig.dk har lavet nogle rigtig gode videoer, som jeg brugte da jeg skulle lære at bruge den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har manducaen, og den er god og nem. Både jeg og min mand har brugt den, og den kan nemt indstilles i højde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer det også meget - tror det vil kunne lette mange situationer - både ude og hjemme.. Men jeg vakler også mellem de to :)

Hvilken ergobaby har du i tankerne - 360?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har manducaen, og den er god og nem. Både jeg og min mand har brugt den, og den kan nemt indstilles i højde :)

Samme her! Manduca er rigtig god og nem. Jeg tror imidlertid vi ville have købt en Ergobaby 360 i dag, da vores ældste meget gerne ville kigge udad da vi gik rundt derhjemme. Men igen så har jeg hørt fra flere at spædbarnsindsatsen er meget bøvlet. Jeg er ikke til megen hjælp, kan jeg se. Hvis der findes en Ergobaby 360 hvor man ikke behøver spædbarnsindsats, så ville jeg gå for den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer det også meget - tror det vil kunne lette mange situationer - både ude og hjemme.. Men jeg vakler også mellem de to :)

Hvilken ergobaby har du i tankerne - 360?

Nej egentlig bare originalen. Så vidt jeg kan se er den eneste forskel at man kan vende barnet udad i 360'eren og det vil jeg alligevel ikke benytte tror jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samme her! Manduca er rigtig god og nem. Jeg tror imidlertid vi ville have købt en Ergobaby 360 i dag, da vores ældste meget gerne ville kigge udad da vi gik rundt derhjemme. Men igen så har jeg hørt fra flere at spædbarnsindsatsen er meget bøvlet. Jeg er ikke til megen hjælp, kan jeg se. Hvis der findes en Ergobaby 360 hvor man ikke behøver spædbarnsindsats, så ville jeg gå for den!

Ja det er nemlig den der lidt bøvlede indsats jeg ikke rigtig orker - ville være nemmere uden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg er megaglad for min manduca, men jeg droppede hurtigt den der nyfødt-anordning og ventede med at bruge selen, til hun var stor nok til at ryge almindeligt i den :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg er megaglad for min manduca, men jeg droppede hurtigt den der nyfødt-anordning og ventede med at bruge selen, til hun var stor nok til at ryge almindeligt i den :chin:

Hvad er det for en anordning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det for en anordning?

Et lille stykke stof indeni, der kan knappes fast, så baby kommer lidt højere op - jeg kunne ikke lide den, så jeg brugte vikle i starten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes personligt ikke indsatsen er et problem. Den er ret nem at sætte ordentlig, hvis man feks ser videoen om det på livrig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er forresten guld værd, at jeg lige kan lyne en lynlås op og så kan fidusen på næsten 3 sidde nok så fint i den - det er jo knap så ofte, man har det behov, men det kan nu være smart ind imellem, og junior eeeeeelsker det :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var meget glad for min Beco gemini som var nem at tage på selv, synes jeg.

:ditto Og A er også rigtig glad for at bruge den her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede ud med en manduca, men jeg blev aldrig fan af den. Den sad bare ikke godt på mig. Vi har efterfølgende købt en ergobaby (dog uden baby indsats) og det har jeg ikke fortrudt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vildt glad for vores ergo, den helt fantastisk. Da Henry var mindre brugte jeg den mest til små gåture eller hvis vi skulle noget hvor der var mange mennesker så han var lidt beskyttet, brugte den rigtig meget på vores ferie til Ghana og nu bliver den mest brugt hvor han sidder på ryggen imens jeg fx laver mad. Den er let at sætte godt og den babyindsats var også let man kunne se en video om hvordan man gjorde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm jeg syns virkelig ikke det blir lettere at vælge bæredims af at læse denne tråd :D selv om det er fint at høre de forskellige erfaringer så er der jo rigtig mange stemmer på begge samt et par andre forslag oppe  :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm jeg syns virkelig ikke det blir lettere at vælge bæredims af at læse denne tråd :D selv om det er fint at høre de forskellige erfaringer så er der jo rigtig mange stemmer på begge samt et par andre forslag oppe  :chin:

Jeg er alvorligt bange for, at man er nødt til at gøre én af to ting:

Luk øjnene og vælg (slå plat eller krone eller whatever) og vær højst sandsynlig glad for den, du får,

eller

Tag ud og prøv dem på, så du får en ide om, hvad der loge passer ens bygning bedst, og hvilken lukke- og instillingsmekanisme, du bedst kan lide ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er alvorligt bange for, at man er nødt til at gøre én af to ting:

Luk øjnene og vælg (slå plat eller krone eller whatever) og vær højst sandsynlig glad for den, du får,

eller

Tag ud og prøv dem på, så du får en ide om, hvad der loge passer ens bygning bedst, og hvilken lukke- og instillingsmekanisme, du bedst kan lide ;)

Jeg tror jeg prøver en 3. metode først: Jeg ser om jeg kan få min kære mand til at vælge, han er så bestemt med mange ting han kan lide eller ikke lide, så hvis det blir efter hans hoved er det sikkert det bedste :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER