AS2014

Babymoon - hvor hen?

8 indlæg i dette emne

Vi har ikke bestilt noget ferie til i år endnu, da vi lige skulle have overblik over økonomien

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var på hyggetur ved grænsen mellem Frankrig og Italien, virkeligt lækkert område med meget at se uden at man har en masse transport og uden det bliver charter-agtigt (er lidt allergisk overfor "dansker hoteller")

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barcelona er også et godt bud, det er kombi af storby, strand, natur, kultur og lækker mad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på hyggetur ved grænsen mellem Frankrig og Italien, virkeligt lækkert område med meget at se uden at man har en masse transport og uden det bliver charter-agtigt (er lidt allergisk overfor "dansker hoteller")

Hvor boede i mere præcist? Er der et hotel du kan anbefale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske Sardinien?

Der var vi bl.a. da jeg var gravid med vores den første. Vi lejede bil og var flere steder. Distancerne er overskuelige og det er en skøn og smuk ø. Man kalder det ikke Europas Caribien for ingenting

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor boede i mere præcist? Er der et hotel du kan anbefale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller hvad med Korsika? Der er i hvert fald flot natur. Kan anbefale byen Calvi. Vi var der i 2010 og cyklede, men der er også fine endags vandre/gåture og bare en hyggelig afslappet stemning. Vi boede på camping, så kan ikke anbefale hotel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i Budapest da jeg var 32 uger henne sidste graviditet. Der var hedebølge mens vi var der, så meget varmere end vi umiddelbart havde planlagt (35-40 grader), men det var ikke noget problem for mig. Jeg har været præcis som jer inden børn, hvor der helst skulle ske noget vildt på ferier, men det duede jo ikke helt som højgravid. Så jeg gik op i at jeg fik et nyt land i stedet og at det i det mindste var en lidt anderledes storbyferie end man ellers hører om. Det var en rigtig fin tur - vi var i Zoo og lejede cykler på Margrethe øen og prismæssig er det i hvert fald meget fornuftigt (Ryan Air fly og hotel er altså billigt der).

 

Ellers ville jeg måske overveje Østrig eller Schweiz med vandreture og pool på hotellet - det drømmer jeg i hvert fald om som aktiv ferie på et tidspunkt. 

 

Dubai var også en mulighed, der er i hvert fald både strand, ørken og shopping man kan opleve - og masser af kultur i både den ene og anden retning. Og så kan man få luksushotel til rimelige penge :) Vi har dog kun været der i lidt over 24 timer, så kan ikke give så mange konkrete forslag, andet end at vi tænkte at der vil vi tilbage til på et tidspunkt. Hvordan vejret er i uge 30 har jeg heller ikke helt styr på. 

 

Men nu hvor i er så vilde med den slags ferier som jeg også elskede, vil jeg virkelig råde jer til at nyyyyde jeres babymoon! Selvom vi har rejst meget med baby og det sagtens kan lade sig gøre osv osv (vores søn fløj 35 gange inden han fyldte et år), så er det bare på helt andre præmisser og på barnets vilkår. Det første år oplevede jeg også at jeg blev mere bange af mig, og simpelthen havde mindre lyst til de ting jeg normalt ville elske - der var så mange hormoner i kroppen går jeg ud fra. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER