Deva

Tips til udflugter for små penge

22 indlæg i dette emne

Er der mon nogen der har nogle gode ideer til udflugter/aktiviteter i sommerferien som enten er gratis eller ikke er for dyrt? Vi bor lidt uden for Kbh. Min datter er tre år og elsker at der sker noget. Midlerne denne sommer er lidt små pga det sidste års begivenheder. Men vil jo gerne give hende nogle dejlige oplevelser + at det sker lidt andet end hvad vi fx laver i weekenden.

Min egne ideer:

-Min datter elsker "skovtur" med madpakke på legepladser, stranden og skoven, så det skal vi. Det gør vi så også i weekenderne, men hun elsker det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

God idé med en tråd - den skal jeg også holde øje med :)

 

Der er gratis dukketeater i Kongens Have :) Der er også jævnligt arrangementer på de lokale biblioteker, så det er værd at holde øje med. Der er også lige åbnet et børnekulturhus på Amager (Børnekulturhus Ama'r), så der kunne måske også være noget for jer der, der var værd at tjekke ud. Der er sikkert også noget i nogle af de andre kulturhuse rundt omkring, og det plejer at være meget rimelige billetpriser, hvis det ikke er gratis, når de arrangerer børnehalløj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode ideer du kommer med Snublefod,- super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode ideer du kommer med Snublefod,- super

Dukketeater vil hun elske, og jeg vil helt sikkert tjekke biblioteker og kulturhuse + børnekulturhus ud for arrangementer. Fantastisk, - tak :)

 

Velbekomme :kram Satser selv på en sommer med gratis/billige glæder ;) Forresten, så er jeg medlem af børnibyen, og de har en del rabataftaler og også nogle gange nogle gratis forpremierer på diverse ting. Har fx været til gratis forpremiere med Ronja Røverdatter med en veninde og hende datter. Min datter er lige lille nok til det meste, men jeg tænker, at der måske kunne være mere for dig, når din datter lige er lidt ældre end min :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er fine legepladser rundt omkring - jeg har ikke selv fæet dem brugt, men har hørt meget om både trafiklegeplads, vandlegepladsen og bondegårdslegeplads :)

Har du bil? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velbekomme :kram Satser selv på en sommer med gratis/billige glæder ;) Forresten, så er jeg medlem af børnibyen, og de har en del rabataftaler og også nogle gange nogle gratis forpremierer på diverse ting. Har fx været til gratis forpremiere med Ronja Røverdatter med en veninde og hende datter. Min datter er lige lille nok til det meste, men jeg tænker, at der måske kunne være mere for dig, når din datter lige er lidt ældre end min :)

Tak Snuble :kram2. Det skal nok blive godt, selvom det bliver en sommer på low budget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er fine legepladser rundt omkring - jeg har ikke selv fæet dem brugt, men har hørt meget om både trafiklegeplads, vandlegepladsen og bondegårdslegeplads :)

Har du bil? :chin:

Legepladser er vi storforbrugere af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender ikke til Sjælland - men her har vi valgt at kæbe årskort til Odense zoo. Det giver gratis indgang til andre steder, så vi skal fx en tur i Givskud, og i Reepark.

Tænker der måske er nogen ting på Sjælland som kører samme koncept :)

Vi elsker zoo, fordi der er mange legepladser, og der er altid nyt at se og prøve derinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slet ikke kendt i området, men generelle forslag:

- Svømmehal

- Tag forbi en Falck-station og kig de store køretøjer hvis de står ude

- Er der mon heste et sted i nærheden? Ellers evt en tur i en god dyrhandel og kigge dyrere der, og måske må man holde dem?

- Lokale (små) museer?

- Tag evt forbi banegården og find flyers, der kan inspirere. Måske er der et sted, hvor du kan få et kort, hvor nogle steder er markeret (det brugte jeg selv meget, da jeg rejste rundt i Europa uden egentlig at vide, hvad jeg skulle lave)

- Tag ud og find nogle flotte sten og mal på dem derhjemme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På mødrehjælpens Facebook ligger de ofte inspiration til gratis eller næsten gratis aktiviteter op....

Museer har ofte gratis adgang (endnu) fx zoologisk museum, geologisk museum eller et af de mange kunstmuseer, Nationalmuseet osv... I kan gøre det spændende ved at have papir og farveblyanter med og selv lave kunst....

Her i Sverige er der åbne 4H gården hvor man kan kæle med heste, geder, kaniner osv, måske er der også det i Danmark

Strandture hvor I kan samle fine ting som senere kan laves til sjove figure med maling og limpistol

Hold øje med storcentrene, mange plejer at have noget børneunderholdning, feriebiletter eller lign, det kan man godt få en dag ud af

Børneloppemarkeder

Biografen (formiddags tiderne plejer at være billigere)

Svømmehallen

Tag en endagstur til Sverige, Malmö er fuld af tema legepladser

Pluk selv jordbær

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På mødrehjælpens Facebook ligger de ofte inspiration til gratis eller næsten gratis aktiviteter op....

Museer har ofte gratis adgang (endnu) fx zoologisk museum, geologisk museum eller et af de mange kunstmuseer, Nationalmuseet osv... I kan gøre det spændende ved at have papir og farveblyanter med og selv lave kunst....

Her i Sverige er der åbne 4H gården hvor man kan kæle med heste, geder, kaniner osv, måske er der også det i Danmark

Strandture hvor I kan samle fine ting som senere kan laves til sjove figure med maling og limpistol

Hold øje med storcentrene, mange plejer at have noget børneunderholdning, feriebiletter eller lign, det kan man godt få en dag ud af

Børneloppemarkeder

Biografen (formiddags tiderne plejer at være billigere)

Svømmehallen

Tag en endagstur til Sverige, Malmö er fuld af tema legepladser

Pluk selv jordbær

De der temalegepladser i Malmø, kan man finde en oversigt eller kort over dem et sted? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom lige i tanker om havnebusserne og baadfarten omkring Lyngby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I gode. En masse brugbare foreslag :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mamawise kører også tema om det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget vores piger elsker er at tage til stranden/ havnen og fange krabber. Man skal bare bruge en pind men snor og en klemme i enden. I klemmen kan du montere et stykke spegepølse eller en musling. Så mangler du bare en spand... Det kan underholde vores børn i timevis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De der temalegepladser i Malmø, kan man finde en oversigt eller kort over dem et sted? :)

Jeg har sådan en folder med dem, mon ikke den også fås i turistinformationen ellers må du sige til så kan jeg tage billeder af den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget vores piger elsker er at tage til stranden/ havnen og fange krabber. Man skal bare bruge en pind men snor og en klemme i enden. I klemmen kan du montere et stykke spegepølse eller en musling. Så mangler du bare en spand... Det kan underholde vores børn i timevis :)

Fantastisk ide :) Det skal vi prøve. :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget vores piger elsker er at tage til stranden/ havnen og fange krabber. Man skal bare bruge en pind men snor og en klemme i enden. I klemmen kan du montere et stykke spegepølse eller en musling. Så mangler du bare en spand... Det kan underholde vores børn i timevis :)

Det elsker vores søn også. Vi bruger bare en stål skuresvamp i enden af snoren. Spørg mig ikke hvorfor, men det virker! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er både legeplads og soppebassin i Valbyparken og i Fælledparken. Stort hit for de små. Så kunne man altid tage tæpper og madpakker med og bare hygge.

Bondegårdslegepladsen på Amager er også fedt!

Karensminde som ligger i Sydhavn (København sv) hvor der både er heste, kaniner, høns, geder. Biblioteket ligger lige ved siden af hvor de har en stor børneafdeling. Og en lækker prisvenlig cafe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er både legeplads og soppebassin i Valbyparken og i Fælledparken. Stort hit for de små. Så kunne man altid tage tæpper og madpakker med og bare hygge.

Bondegårdslegepladsen på Amager er også fedt!

Karensminde som ligger i Sydhavn (København sv) hvor der både er heste, kaniner, høns, geder. Biblioteket ligger lige ved siden af hvor de har en stor børneafdeling. Og en lækker prisvenlig cafe.

Super ideer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis cirkus arena er i nærheden, kan jeg anbefale at smutte forbi!

Man kan se dyrene ret tæt på, få en træk tur på pony(20kr), prøve at rutsje osv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis cirkus arena er i nærheden, kan jeg anbefale at smutte forbi!

Man kan se dyrene ret tæt på, få en træk tur på pony(20kr), prøve at rutsje osv..

Tak :) Det lyder som en hyggelig ting at gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER