Tullen

Hud mod hud - hvor længe?

8 indlæg i dette emne

Hvor længe har baby godt af hud mod hud?

Vi har glemt det efter far begyndte på arbejde igen og hverdagen begyndte. Men igår da hun var meget urolig forsøgte vi igen og hun faldt rimelig meget til ro inden alt for længe. Så tænker vi måske skal til at prioritere det lidt igen - hvis ikke andet er det super hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til de ikke gider mere, tænker jeg. Selv os voksne har jo gavn af et kram engang imellem. Tror ikke at den gavnlige effekt af kropskontakt sådan lige forsvinder, dog uden at jeg kan komme med noget videnskabeligt belæg for det. Så hav du bare hud til hud så længe I gidder :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn på 2,5 er stadig glad for hud til hud og kropskontakt, især i forbindelse med at falde til ro om aftenen og hygge om morgenen. Det skal jo være godt for oxytocsin (staveplade) som er "lykkehormonet" også for voksne, så ser ingen grund til at begrænse det :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også bare mest fordi jeg ikke kan huske at have fået noget at vide om hvor længe - kun at det var super vigtigt fra start

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker frem til de er minimum 20 år :yay :lol

 

Alexander er lige straks tre, og jeg tager ham stadig hud mod hud, hvis han er syg, overtræt, ked af det eller bare har brug for det. Vi kraver ind i vores seng, jeg beholder trusser på og han beholder bleen - og så krammer vi bare... Hvornår jeg begynder at insistere på noget tøj ved jeg ikke. Lige nu er han stadig så meget "baby" at han ikke forbinder mine bryster med andet end blødhed, varme og tryghed.

 

Mine bonustøser sov jævnligt i arm med mig frem til de var en 11-12 år, når far ikke lige var hjemme. Dog med nattøj på :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hud mod hud har ingen alder :loveshower:

Det udløser hormonet oxytocin, som giver velvære, ro og øger tilknytningen. Det sker også, når vi voksne giver hinanden et kram.

Jeg gør tit det, at jeg tager tøjet af bebs og mig selv og så smider ham i en vikle <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn på 2 år og 9 mdr får gerne massage 2-3 gange om ugen, hvor han ligger helt uden tøj, hvor han bliver masseret fra top til tå.. Det er vores helt særlige stund! Men ellers nusser og krammer vi meget :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER