Pumpkins

Solferie med baby

13 indlæg i dette emne

Vi skal på ferie til sommer, og Albert vil være lige omkring 3 måneder. Det er uendeligt lang tid siden jeg var ude at flyve sidst (2009), og er lidt grøn på det der med at have et spædbarn med ud og flyve og bo på hotel med pool og en (forhåbentligt en masse solskin). 

 

Det bliver en afbudsrejse med et charterbureau, vi ikke har besluttet os for endnu. 

 

Hvad er need to have, og hvad er ikke nødvendigt? Skal vi fx investere i en uv dragt, eller er det fint med solcreme og badebukser? 

 

Og hvordan takler man bedst en flyvetur med sådan en størrelse, som tilmed får flaske? 

 

Nogle gode tips?

 

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Herman er lidt ældre, men jeg er også på bar bund, så følger lige lidt med.

Det er vigtigt man ammer når man letter pga trykket. Mon ikke det er det samme med flaske? De skal vel bare synke, tænker jeg?

Jeg har badebukser til Herman og har egentlig ikke tænkt han skal have andet. Det er alligevel så kort tid han bader og resten af tiden er vi i skygge med tøj på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i Thailand da R var 5 måneder. 

 

Til flyveturen gælder det om at have noget at drikke ved op og ned - og hvis han bruger sut, så hav den i baghånden hvis han ikke vil drikke, da det giver stort set det samme. Hvis han sover, så skal du bare lade ham sove, så får de heller ikke ondt i ørene. Det er en nem alder at rejse med dem! 

 

Jeg kan anbefale strækvikle til i lufthavnen. De fleste sikkerhedskontroller tillader nemlig at han sidder i viklen igennem kontrollen, fordi der ingen metal er i. Nogle kræver man tager baby ud, men tillader stadig viklen er på. Det er kun en gang jeg har skulle fjerne det hele. Personlig synes jeg i hvert fald det er meget nemmere end klapvogn, som skal klappes sammen og sendes igennem scanneren, samtidig med at man jo har baby i den ene hånd og håndbagagen i den anden. 

 

I må gerne have flydende modersmælkerstatning med i håndbagagen, tænker det måske er nemmest? Bare husk at have baby i nærheden af MME når i går gennem sikkerhedskontrollen, så de kan se den hænger sammen med en baby. 

 

Køb solcreme med hjemmefra, så i er sikre på at få uden parabener osv. Bleer og vådservietter har vi som regel købt på destinationen - mest fordi det virkelig kan betale sig at forsøge at pakke let, let, let! Trust me, man kommer sandsynligvis på et eller andet tidspunkt til at føle man står med alt for meget, når der er baby, håndbagage, kuffert osv, selv om man er to voksne. Tænk at hvis du har baby, så skal din kæreste/mand helst kunne have ALT det andet uden alt for meget besvær. Overvej om i har brug for at have vogn med eller ej. Vi synes det er besværligt, men der er mange der er glade for det. 

 

Jeg ville nok faktisk overveje UV dragt og i stedet spare på solcremen. Vi havde både UV dragt og badebukser med til Thailand, men var klart mest glad for dragten. Han var typisk i poolen to korte gange om dagen, og badebukserne tog nogle gange længere tid om at tørre. 

 

Du spørger bare hvis der er mere - vi har rejst meget med baby :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Afhængig af hvor I skal hen og hvor længe ville jeg tage bleer og vådservietter med hjemmefra. Vi kunne i hvert fald kun få bleer med parfume osv i den lokale by i Thailand, og umiddelbart ikke vådservietter der kunne bruges til at vaske numser..

Vi havde heldigvis selv taget det med hjemmefra og kunne så fylde op med nye køb ;)

Vi havde uv dragt med til A og det var super, at vi kun skulle smøre på arme, ben og ansigt! Men man kan sagtens undvære :)

Man må nærmest tage alt med, hvis bare det er til baby :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MME i brikker er et hit til flyveturen. Køb dem der kan åbnes uden saks.

Og tag også med så I har til hjemturen. Vi tænkte vi kunne købe det dernede (Frankrig), men der havde de kun halvliters, som jo skal på køl efter åbning = ikke lige et hit i varmen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg suger til mig. :D

Må man godt have mme med i uåbnede brikker på flyet? De kan jo i princippet ikke se, om jeg har tømt den for mme og fyldt den med kokain eller sprængstof.. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg suger til mig. :D

Må man godt have mme med i uåbnede brikker på flyet? De kan jo i princippet ikke se, om jeg har tømt den for mme og fyldt den med kokain eller sprængstof.. :unsure

Det må man godt! Der er dog den regel at de i sikkerhedskontrollen KAN bede dig åbne og smage på det du har med til baby af mad/drikke. Har imidlertid aldrig oplevet det. Jeg har fløjet en del med baby og tumling, men ikke til de varme lande (endnu). Vikle/bæresæle er genial til rejsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg suger til mig. :D

Må man godt have mme med i uåbnede brikker på flyet? De kan jo i princippet ikke se, om jeg har tømt den for mme og fyldt den med kokain eller sprængstof.. :unsure

Jep, det kan man godt, de er generelt lidt mere large når det kommer til baby mad. Bare husk at pak cirka det antal i regner med at bruge i håndbagagen og resten i kufferten, og hav baby i nærheden når de tjekker håndbagagen så de kan se hvem det er til. De scanner det typisk i en eller anden maskine og kan bede jer om at smage på det (vi har skulle smage på det i sutteflasken en gang, ellers aldrig).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde MME-brikker med og bleer. I Grækenland kunne man sagtens få fx libero i supermarkedet. Vi havde et oppusteligt pusleunderlag med, som vi var glade for, og så prioriterede vi ferielejlighed over hotel for at have bedre muligheder for at sterilisere flasker og have flasker klar på køl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har erfaring med MME (både brikker og pulver) og bleer i Frankrig? Jeg synes det bliver lidt voldsomt, hvis alt skal med hjemmefra. Og må M på 5 måneder drikke vandet fra hanen som os andre, eller er det bedre at holde sig til kildevand?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har erfaring med MME (både brikker og pulver) og bleer i Frankrig? Jeg synes det bliver lidt voldsomt, hvis alt skal med hjemmefra. Og må M på 5 måneder drikke vandet fra hanen som os andre, eller er det bedre at holde sig til kildevand?

Jeg har ikke kunne finde brikker, men kun søger flasker (på en halv liter mener jeg). Har man adgan til køleskab er det fint, men ikke så handy på flyveturen eksempelvis.

MME Pulver er nemt at finde synes jeg. Men pulvergrød eksisterer vist ikke.

Til gengæld har de et kæmpe udvalg af babymad på glas. Mange ting som vi ikke har herhjemme.

Mht hanevand kommer det nok lidt an på stedet. Jeg mener vi kogte det til N da han var 7 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har erfaring med MME (både brikker og pulver) og bleer i Frankrig? Jeg synes det bliver lidt voldsomt, hvis alt skal med hjemmefra. Og må M på 5 måneder drikke vandet fra hanen som os andre, eller er det bedre at holde sig til kildevand?

Bleer i Frankrig indeholder ofte parfume, det skal man lige være obs på.... MME kan man sagtens få og vi har også fundet pulvergrød samt mad på glas i Carredefour

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Alle

Har I nogle gode råd/erfaringer ift. de der helt dækkende badedragter til helt små børn? Jeg skal have købt en til lille S på 9 måneder, men aner ikke hvad jeg skal gå efter - det er jo ikke lige en man selv kan prøve og fornemme ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER