tazdiginez

Dilemma m. Hormoner.

8 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg holder pt. Minipille-pause, da min krop gik helt amok. Jeg fik smerter i underlivet, brunt udflåd, humørsvingninger kraftigere end en Texas storm osv.

Mit humør var den første uge, helt hen i vejret, men er nu begyndt at falde til ro igen.

Jeg har ikke nær så meget vand i kroppen, og mit system er "ved at rense ud".

Min sexlyst er tilbage, hvilket jeg nyder, for jeg har sådan savnet at dyrke sex af lyst.

Alt i alt, er alting godt udenfor pillen - men! Jeg er et utroligt humørsygt menneske.

Jeg bliver direkte hysterisk når jeg får pms. Dette er en af grundende til, at jeg skal være på prævention m. Hormoner.

Mine omgivelser er ikke tjent med, en kvinde som bliver hysterisk af det mindste.

Men! Når jeg så tager ppiller, så mister jeg totalt sexlysten - på den måde virker det jo efter hensigten :rolleyes

Jeg har fundet mig en utroligt tålmodig mand. For han vil kun have sex med mig, hvis han VED at jeg har lysten. Han gider ikke pligtsex, så derfor venter han.

Før i nat, havde han ventet i næsten 6 måneder. 6 alt for lange måneder :(

Hovedkernen i dilemmaet er: skal jeg bruge prævention som er 100% sikker, fordi vi rent faktisk kun dyrker sex hver 6. Måned så - som skærper min pms og gør mig mildere...

Eller skal jeg sige stop, få min lyst og krop tilbage og evt. Snakke med lægen om andre muligheder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kunne en minispiral være løsningen? Du får stadig nogle hormoner, men ikke nær så mange. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville til enhver tid finde en anden mulighed hvis det kunne betyde jeg fik noget sexlyst ( hilsen hende der har minus lyst og har en mega frustreret mand til følge)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mit eget vedkommende syns jeg det ødelægger rigtig meget for mig at få spoleret min lyst/evne til sex. Det prøvede jeg på "lykkepiller" og det holder jeg virkelig ikke ud - sammen med den oplevelse af at alt bare blir gråt og ligegyldigt hvis jeg tager dem, jeg syns heller ikke rigtig jeg kan blive glad, og det er virkelig ubehageligt. Så hellere svinge!

 

Altså, jeg tabte min kobberspiral... men inden da har jeg brugt kobberspiral som prævention i  mange år, og de blander sig jo ikke i ens cyklus. Det andet dur heller ikke for mig. Jeg tror trods alt det er ret sjældent at den svigter, men intet er vel 100% sikkert. 

 

Mht PMS så er det tegn på hormonel ubalance når den bliver så kraftig. Jeg har nogle forslag til hvad der kan hjælpe, men de er desværre ikke så billige. Zoneterapi er godt til at hjælpe ens hormoner i balance. Sund mad, dvs undgå tilsætningsstoffer og sukker og prefabrikeret mad i det hele taget. Lav alt af sunde råvarer selv. Endelig har jeg prøvet Bidro PMS som jeg også syns hjalp men det er også dyrt... og så skal man passe på ikke at blive gravid, for en sund hormonbalance = øget fertilitet :rolleyes 

 

Der er desværre ikke så mange oplagte, nemme løsninger her. Jeg skal helt sikkert steriliseres når bebse er født, og så satser jeg på at det er sikkert nok!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der sker vel ikke noget ved at tage en snak med lægen, tænker jeg? Så kan du jo se derfra :)

Måske har lægen også et bud på hjælp til "hysterisk under pms"? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal ikke tage p-piller igen. Jeg kan simpelthen ikke tåle det, og reagerer ligesom dig. Derfor overvejer jeg kraftigt at blive steriliseret efter fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar :)

Jeg er faktisk lettet over at læse, at min pms kan tæmmes, og at jeg ikke er helt ved siden af, med mine tanker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så bløder jeg endeligt!! Det har godt nok været længe undervejs!

Var begyndt at blive helt bekymret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER