Guest

Dit bedste råd til eksamen(-snerver)

28 indlæg i dette emne

I så fald dumper du ikke ;)

:D :kiss eller også dumper jeg netop fordi jeg ikke kan finde fejlene :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:D :kiss eller også dumper jeg netop fordi jeg ikke kan finde fejlene :lol

 

Hvis du ikke kunne finde dine egne teorifejl var du næppe nået til bacheloren ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det behøver ikke at være sådan, at man nødvendigvis har lavet deciderede fejl, men det kan altid være en god øvelse at overveje, hvad ens valg og fravalg i stof/metode har betydet for projektet, og om der kunne være nogle andre vinkler/materialer/metoder, der kunne være interessante at inddrage, hvis man skulle arbejde videre med projektet. Og så må man også godt påpege, hvis der er noget, men mener kunne styrkes. Når det er sagt, så skal du selvfølgelig også tage udgangspunkt i din opgave og ikke kun snakke om de ting, der ikke står i den :) Det lyder ret oplagt at sige et par ord om den retning, du blev inspireret af men som ikke blev fokus i opgaven, som en afrunding af dit oplæg :)

 

Helt lavpraktisk plejer jeg at bede mine gymnasieelever strukturere eksamensoplæg med først en bred introduktion og så en indsnævring, hvor de går ned i teksten og gerne har nogle gode citater klar, der illustrerer gode pointer, som de så forklarer. Herefter kan man tage helikopterperspektiv igen og tale om emnet i en bredere sammenhæng, og her kan du jo fx tale om hvad der ellers er af muligheder indenfor emnet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER