NSEllekilde

Ren /pæn hud -tråd

26 indlæg i dette emne

I forbindelse med et andet emne har jeg googlet løs efter gode metoder til at få en pæn hud. Og rådene er mange -men hvilke virker?

Så jeg har oprettet denne tråd så vi kan dele erfaringer med hinanden om ting der virkede -og ting der ikke virkede :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For år tilbage prøvede jeg den mest berømte vandkur ;)

Jeg skulle konfirmeres og ca 2 måneder før drak jeg 2 liter vand om dagen indtil selve dagen = jeg var totalt bumset på dagen :( Jeg fortsatte dog den gode vane og efter 3-4 måneder var min hud fejlfri -selv ar var blevet flotte.

Siden hen har jeg jævnligt startet på "kuren" men opgiver ret hurtigt fordi at (min egen teori i øvrigt) vandet først udrenser og gør huden værre før den bliver god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan også tilføje at alkohol er min værste fjende ift bumser!

Og når jeg keder mig holder jeg mit hoved oppe ved en hånd på hagen -og hagen er sjovt nok mit problemområde. Så jeg tror at det ville hjælpe hvis jeg ikke keder mig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været igennem en af de medicinske og ret heftige kure.

På baggrund af at hverken cremer, medicinske månedskure, kosmetolog-behandlinger for en formue og diverse hormon-præparater virkede og at det var det man kalder slem acne med ar-dannelse til følge.

I et halvt år skulle jeg tage to piller om dagen. De tørrede ALT ud. Mine læber var et stort sår i samtlige seks måneder og jeg behøvede nærmest aldrig vaske hår :rolleyes endvidere kan man risikere leverpåvirkning, så jeg fik taget blodprøver hver fjerde uge før jeg fik go til at fortsætte. Til gengæld har jeg ikke set skyggen af acne siden (jeg afsluttede kuren i oktober).

Edit: jeg gruer til gengæld for hvad der sker når jeg bliver gravid igen. Om jeg skal starte forfra bagefter. Det er der vist en risiko for :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har relativt sjældent bumser. I hvert fald så sjældent at det ikke er noget, jeg tænker over i det daglige og jeg kan ikke på stående fod huske, hvornår jeg sidst havde en virkelig grim en. :chin: Jeg ved ikke, hvad der virker, men kan fortælle om, hvordan jeg sådan lever ;)

Jeg spiser alt for meget slik, drikker for meget cola og for lidt vand, tænker ikke synderligt over hvad jeg spiser og motionerer ikke udover daglig bevægelse.

Til gengæld tror jeg, jeg lever renere i mit hjem end gennemsnittet (ikke at der aldrig er snavs her, men jeg synes vi holder det sådan ret ok) og jeg drikker nærmest aldrig alkohol.

Her hvor jeg har haft barsel/været arbejdsløs kan der godt gå 3-4 dage mellem at jeg går i bad (:blush), jeg kan ikke helt vurdere om det er godt eller skidt i forhold til bumser. Jeg tror min hud (og hår) trives med ikke at blive spulet og smurt ind i sæbe alt for tit, men snavs sidder muligvis lidt længe på mig :D

Jeg bruger clinique ansigtscreme som skulle passe til min hud og jeg bruger sjældent andet på huden i mit ansigt. En sjælden gang en rens eller natcreme, også fra clinique, men det er virkelig sjældent.

Jeg bruger begrænset makeup: mascara og lidt farve på brynene sådan hver 4.-7. dag-agtigt og så en farvet dagcreme måske hveranden uge.

Jeg kan huske 3 gange i mit voksne liv, hvor min hud gik (relativt) amok i bumser:

- Begge graviditeter

- Dengang jeg stoppede med at spise slik. Det var klart den værste. Jeg mistænker, at min krop "holder på" braset fra slik, og når jeg så kvitter det fuldstændig, så renser den ud.

Så mine bud på væsentlige faktorer må være:

- Hormoner (måske også gener?)

- Undgå at stresse huden udefra med (for meget) sæbe, makeup

- Lev "rent" både udvendig og indvendig

Jeg tror også at psyke spiller ind (altså stress) men jeg kan ikke lige huske at have gjort mig erfaringen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vask, rens, luk porer og tilfør fugt!

JA! Huden vil næsten altid "blomstre" ifb. Med opstart, da den lige skal vænne sig til det nye, men så skulle det også gerne blive bedre.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis den urene hud skyldes hormonelle ubalancer, så hjælper det at begrænse indtaget af høj-GI-fødevarer (=undgå store udsving i blodsukkeret) og at motionere (det øger insulinfølsomheden) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg benytter mig af pudderdåserne.dk's rækkefølge på hudplejerutine, og gør det hver aften. Jeg har en hud, der har en meget rødlig undertone og rødmer generelt let.

 

Deres rutine hedder: rens, eksfolier, korrigerende pleje, fugt.

 

Korrigerende pleje er ikke nødvendig for alle, men her bruger jeg en creme fra La Roche-Posay, der afhjælper de rødlige tendenser i min hud. Alt efter hvilke problemer, man har med sin hud, er det her, man skal bruge et produkt, der retter sig mod det.

 

Til rens bruger jeg min makeupfjerner fra Garnier, der netop også fungerer som det, og til eksfoliering og fugt bruger jeg pudderdåsernes egne produkter, som fungerer glimrende til min hud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hat mest tør og irriteret hud og den har bare været supersart ifm graviditet og efterfølgende. Men så købte jeg the body shops nye natcreme Drops of Youth, og uden pis, efter to dage og lige siden hat jeg kunnet se og mærke ar min hud har det markant bedre! Min søster kommenterede endda på det, og udbrød "shit" da jeg bad hende mærke mig på kinden :D i kan sikkert få en prøve i en butik og se om I får samme succesoplevelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er en sucker for Lancôme og bruger denne i badet. Derefter er det på med dejlig dagcreme/natcreme, også fra Lancôme.

 

Jeg slår faktisk sjældent ud i bumser, men kan da få lidt i hårgrænsen, men ved at det er fordi jeg er lidt for dårlig til at komme derop med cremen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik for mange år siden uren hud ved brug af P-piller. Stoppede med brugen af dem og det forsvandt - men derefter fik jeg ALTID uren hud 3-4 dage op til menstruation.

Det fortsatte læææænge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har prøvet 3 trins systemet fra clinique men desværre blev min hud rigtig slem af det. Der må være noget i de produkter jeg ikke tåler

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg benytter mig af pudderdåserne.dk's rækkefølge på hudplejerutine, og gør det hver aften. Jeg har en hud, der har en meget rødlig undertone og rødmer generelt let.

Deres rutine hedder: rens, eksfolier, korrigerende pleje, fugt.

Korrigerende pleje er ikke nødvendig for alle, men her bruger jeg en creme fra La Roche-Posay, der afhjælper de rødlige tendenser i min hud. Alt efter hvilke problemer, man har med sin hud, er det her, man skal bruge et produkt, der retter sig mod det.

Til rens bruger jeg min makeupfjerner fra Garnier, der netop også fungerer som det, og til eksfoliering og fugt bruger jeg pudderdåsernes egne produkter, som fungerer glimrende til min hud :)

Du må ikke peele hver dag. Det kan huden ikkr holde til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som uddannet kosmetolog vil jeg sige at det meste kommer inde fra. Og ellers rens morgen og aften, og påfør dag eller natcreme.

Peel huden cirka 2 gange om ugen, og brug gerne en maske i den forbindelse.

Som doven person som jeg - påfør creme efter bad :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som uddannet kosmetolog vil jeg sige at det meste kommer inde fra. Og ellers rens morgen og aften, og opgør dag eller natcreme.

Peel huden cirka 2 gange om ugen, og brug gerne en maske i den forbindelse.

Som doven person som jeg - påfør creme efter bad :D

:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D

Jeg er virkelig doven hvad angår hudpleje:D Men jeg døjer så heldigvis heller ikke med noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må ikke peele hver dag. Det kan huden ikkr holde til!

Det gør jeg heller ikke mere - jeg kommer lidt for ofte til at komme senere ud på badeværelset, end det var meningen, og så bliver det bare til en hurtig gang rens og fugtighedscreme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør jeg heller ikke mere - jeg kommer lidt for ofte til at komme senere ud på badeværelset, end det var meningen, og så bliver det bare til en hurtig gang rens og fugtighedscreme :)

Det var godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt bruger jeg sukker eller kaffegrums til at peele med. Jeg bruger det 'rent' i ansigtet og krop og blander med olie til hænder og fødder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt bruger jeg sukker eller kaffegrums til at peele med. Jeg bruger det 'rent' i ansigtet og krop og blander med olie til hænder og fødder :)

Tager du bare en håndfuld sukker/kaffegrums og Kværner rundt eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager du bare en håndfuld sukker/kaffegrums og Kværner rundt eller?

Jeps :) på våd hud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Salt kan også bruges ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps :) på våd hud.

Det skal sq prøves! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal sq prøves! ;)

Nemt og billigt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nemt og billigt ;)

Ja lige præcis!

Og noget man altid har i huset!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER