Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

Jeg er 24 og gravid med nr 2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Maj2014 jeg skal også nakkefoldscannes d. 26/7 kl. 8:30 :-D hvor skal du scannes henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maj2014 jeg skal også nakkefoldscannes d. 26/7 kl. 8:30 :-D hvor skal du scannes henne?

På Herlev. Gud hvor sjovt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også scannes på Herlev! Haha skægt :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne føde på Hvidovre men fordi jeg bor på Frederiksberg hører jeg til Herlev. Er lidt ked af at jeg skal derud og ikke bare kan tage på Hvidovre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik dog af vide at jeg skulle scannes mellem 10.-19. juli. Men Herlev siger at det er fint at det først bliver d. 26. Håber det er rigtigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede man hørte til riget når man bor på Frederiksberg? Det gjorde man da jeg fødte sidst. Ej hvor sjovt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja men åbenbart hører lige min adresse til Herlev. Ikke til at finde ud af :-/ jeg er 12+6 den dag så det går vel nok...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja men åbenbart hører lige min adresse til Herlev. Ikke til at finde ud af :-/ jeg er 12+6 den dag så det går vel nok...

Jeg tror de har ændret det siden jeg var gravid sidst. Der hørte man til Hvidovre når man boede i Vanløse. 12+6 er helt fint. Det bedste tidspunkt skulle være 12+

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak :)

Ja jeg kan ikke finde ud af det. Men det vigtigste er bare at jeg kan føde på Hvidovre. Men man kan selvfølgelig aldrig være helt sikker. Synes bare det er irriterende at jeg også skal til Herlev ugen inden og have taget en doubletest. Men det går jo nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak :)

Ja jeg kan ikke finde ud af det. Men det vigtigste er bare at jeg kan føde på Hvidovre. Men man kan selvfølgelig aldrig være helt sikker. Synes bare det er irriterende at jeg også skal til Herlev ugen inden og have taget en doubletest. Men det går jo nok

Herlev ligger jo ikke længere væk end Hvidovre, så det går nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen skal scannes på Herlev fordi jeg egentlig hører til der og Hvidovre kan ikke nå at omdirigere mig til dem. Det var forklaringen hvert fald.

Har fået en ekstra scanning i dag , da hende der scannede mig da jeg var der forrige gang, jo ikke var helt sikker på om der var kun var een. Så fik en ekstra gratis scanning.

Der er kun een. Og alt ser meget fint ud. Ift størrelsen er jeg længere henne end hvad jeg havde regnet med men det passer ikke for ved præcist hvilke dage det er undfanget. Men det må jo bare betyde at det vokser godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen skal scannes på Herlev fordi jeg egentlig hører til der og Hvidovre kan ikke nå at omdirigere mig til dem. Det var forklaringen hvert fald.

Har fået en ekstra scanning i dag , da hende der scannede mig da jeg var der forrige gang, jo ikke var helt sikker på om der var kun var een. Så fik en ekstra gratis scanning.

Der er kun een. Og alt ser meget fint ud. Ift størrelsen er jeg længere henne end hvad jeg havde regnet med men det passer ikke for ved præcist hvilke dage det er undfanget. Men det må jo bare betyde at det vokser godt

Det oplevede jeg også med min datter. En privat scanning rykkede mig en uge og til nf blev jeg rykket 5 dage. Hvor meget rykkede de din termin? Du skal jo være lidt obs på det, i forhold til om nf bliver for sent.

Dejligt at alt er godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun rykkede mig fra 8+6 til 9+2. NF bliver ikke for sent d. 26/7 men det er lige oppe over. Ved ikke om jeg kan stole på den måling og bare regne med jeg så er længere.

Kan godt forstå du gerne vil have en scanning mere. Jeg ville få een hver uge hvis jeg havde råd. Men det koster alligevel 500 kr. og det er ikke penge jeg hvert fald har lyst til at prioritere. Har fået tre scanninger indtil nu og det må være fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun rykkede mig fra 8+6 til 9+2. NF bliver ikke for sent d. 26/7 men det er lige oppe over. Ved ikke om jeg kan stole på den måling og bare regne med jeg så er længere.

Kan godt forstå du gerne vil have en scanning mere. Jeg ville få een hver uge hvis jeg havde råd. Men det koster alligevel 500 kr. og det er ikke penge jeg hvert fald har lyst til at prioritere. Har fået tre scanninger indtil nu og det må være fint

Jeg har fået to. En selvbetalt. Tænker også at nf ligger om 4 uger, så burde kunne vente, alt er jo fint med den lille derinde. Det er jeg sikker på. Man kan ikke regne 100% med tidlige scanninger, så jeg ville holde fast i oprindelig termin indtil nf, der ændre de den jo til den der bliver gældende. Vi gav 400 i Kbh, men det er mange penge for to studerende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det som om jeg er højgravid. Jeg bliver stakåndet af ingenting, jeg er helt færdig og min mave er i vejen, så jeg må sove med pude mellem benene ellers føles det som om livmoderen ikke kan være der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt nok!! Håber da det bliver bedre for dig.

Jeg har haft en mega travl vagt på job. Arbejder jo inde i vestre fængsel og puha der er lange afstande når man skal gå frem og tilbage mellem cellerne. Er helt færdig. Skal sove nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt nok!! Håber da det bliver bedre for dig.

Jeg har haft en mega travl vagt på job. Arbejder jo inde i vestre fængsel og puha der er lange afstande når man skal gå frem og tilbage mellem cellerne. Er helt færdig. Skal sove nu.

Det må være fordi det er nr 2, for sådan havde jeg det slet ikke med A.

Puh det lyder også hårdt. Håber du fik sovet godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik sovet rigtigt godt :-) også nødvendigt for skal arbejde hele weekenden. Håber bare der bliver roligt i fængslet. Folk må gerne holde igen med at lave forbrydelser weekenden over. Bare for min skyld

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I taget på endnu? Læste et sted at ens blodvolumen allerede er øget med 25 procent. Jeg har ikke taget et eneste gram på. Vejer præcis det samme som jeg gjorde for snart 10 uger siden. Er det normalt mon??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke taget på, synes at have læst at mange taber sig de første uger, ganske uvidenskabeligt men bare gravides egne erfaringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med den første tog jeg rigtig meget på tror ogsåjbeg var lidt doven og mente jeg skulle slappe rigtig meget af og spise for to og måtte allerede i uge 16 købe graviditetsbukser, med nr to tog jeg næsten ingenting på, og med nr tre gik der også lang tid, nærmest uge 24 før man kunne se det. Mine børn er blevet mindre og mindre fra den første på 5 kgtil 4,2 kg og den 3. På 3700 gram. Store børn men stadigvæk mindre og mindre så spændt på nr 4. Nu kan jeg godt mærke jeg er blevet ældre men jeg kan ikke slappe af og tror også jeg tænker mere på hvad jeg spiser og hvor meget. Går fem km om dagen med hunden (glad format vi har hund så jeg kommer ud og gå) cykler til og fra arbejde som er en tur på 18 km. Træner to-tre gange om ugen. Jeg bliver nød til at holde mig igang for kroppen er blevet gammel. Ryg og knæ er sku ikke hvad de har været og hvis jeg skal holde på arbejde frem til barsel så kræver det vist en indsats.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke taget på endnu, men det er nok pga. Kvalme. Med vores datter begyndte min vægt først at stige fra uge 20. Jeg vil gerne tage mindre på den her gang, så jeg prøver at stramme mig an.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spørgsmål til jer der allerede har børn:

Jeg hører tit om veninder, der ikke kommer i bad eller må gå ud af badet med shampo i håret da babyen græder.

Jeg forstår det slet ikke? SKAL man føje babyen hver gang den græder? Kan den ikke vente de 10 min. det tager for et bad?

Dømmer ingen men det er noget jeg oprigtigt har undret mig over

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spørgsmål til jer der allerede har børn:

Jeg hører tit om veninder, der ikke kommer i bad eller må gå ud af badet med shampo i håret da babyen græder.

Jeg forstår det slet ikke? SKAL man føje babyen hver gang den græder? Kan den ikke vente de 10 min. det tager for et bad?

Dømmer ingen men det er noget jeg oprigtigt har undret mig over

Jeg ville aldrig lade et barn græde. Det kan være noget af det allermest skadende for små børn, så jeg ville klart føje barnet som du kalder det, dog ville jeg ikke kalde det at føje barnet. En baby er 100% afhængig af, at nogen tager sig godt af det og det vil jeg sige er ens pligt som forældre. En baby kan ikke vente og behovsudsætte. De er egoistiske og kan kun se deres egne behov, sådan er det. Jeg ville vente med bad og hårvask til faren var hjemme. Du kan jo vaske hår om aftenen og så tage et hurtigt bad uden hårvask ved behov.

10 min for en baby der græder fordi den har behov for noget er meget lang tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER