Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

58 minutes ago, Micka said:

Ej hvor vildt @Kia... - vi prøver også ihærdigt at få Chloé til at tage sutten, men endnu uden held.

 

Fedt at Thomas kan trøste Karoline @januar2017 - så kan han også bedre have hende en aften hvis du skal ud :)

 

Hun er da for god hende Ellie :gp Louie lærte først at kravle efter han havde lært at gå. Chloé skubber sig bare bagud og bliver irriteret over at hun ikke kan komme frem.

Ellie bliver generelt også rimelig tosset, når hun ikke lige kan det hun havde tænkt hun skulle. Hun vil bare så gerne afsted, fuldstændig modsat af Amilia. Hun var ligeglad med at komme fremad. Hun kravlede da hun var 10 mdr og gik da hun var 11 mdr. 

Hun gjorde slet ikke antræk til det før hun rent faktisk gjorde det. Ellie knokler for at komme fremad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er jeres babyer bare SEJE! :wub  

Melina vender sig fra ryg til mave, hun gjorde det første gang den dag hun blev 5 måneder :) Hun kæmper med hendes ben fremad, for at kravle - men vores trægulv er så glat at hun ikke kommer videre :D henter nogle "kravle knæ" på lørdag, med dutter på, så håber på at det vil hjælpe hende den vej som hun virkelig kæmper for :gp Hun kan støtte sig op ad (borde, stole og de andre store ting og holde fast og bare stå, det synes hun er så sjovt!! :wub Hun er så glad hver evig eneste dag, hun græder aldrig, hun kan godt brokke sig hvis hun ikke lige er tilfreds, men det er en sjov måde hun gør det på, for hun vil gerne lige vise at hun faktisk er lidt utilfreds, men kan så ikke lade vær at grine, så hvordan takler man lige den :D jow! En tilfreds og glad baby der hviler i sig selv og gerne vil være utilfreds engang imellem, men når det kommer til stykket så finder hun egentlig ud af at det er der ingen grund til. Føler mig virkelig heldig med den prinsesse vi har fået :kuller

 

og tillykke med dåben @Maj 2014

kanon gode billeder i har fået taget. Og hvor er Ellie bare smuk :kuller navnet passer så godt til hende (-: 

 

årh synes det er lidt op og ned med det mad. Har været så forvirret over hvor mange flasker Melina skulle have på en dag. Nu har jeg så fundet ud af at hun faktisk ikke rigtig gider flasken mere, så idag har hun fået en morgen flaske, grød til middag, eftermiddags flaske, kartoffel/gulerodsmos til aftensmad, og aften flaske til natten. Det er 3 flasker a 165 ml. Jeg har fundet ud af at man ikke skal gå efter sp's behov for hvad et barn SKAL have. Men hvad Melinas behov er. Så nu køre vi den rutine fremover, som vi har kørt den idag. Melina er så mad glad (vores mad). Så flasken betyder ikke meget for hende mere.. Så nu går vi over og giver noget mere af vores mad istedet for (-: 

 

nyder virkelig at læse om jeres babyer herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår ikke rigtigt. Har ondt i højre bryst. Kan ikke helt angive hvor præcis. Det gør bare rigtigt ondt. Føles som et blåt mærke. Det har stået på noget tid nu. Udvikler sig ikke til det værre. Ingen hævelse. Ingen rødme. Andet end ømhed. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da bare irriterende @januar2017 - kan det være en tilstoppet mælkegang? Kan du mærke om brystet stadig er hårdt et sted efter Karoline har spist?

 

Chloé blev vaccineret i formiddags og jeg frygtede det værste efter sidst, hvor hun fik 40 i feber - men der har (7-9-13) intet været endnu :)

Hun faldt i søvn kl. 19.30 og jeg har lige farvet mine øjenbryn og sidder nu med ansigtsmaske på - mega lækkert med lidt selvforkælelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ønsker ikke vores personlige sag står på nettet derfor den slettet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op sikke en rodet sag :( og synd for din mand. Elendig opførsel af "chefen". Øv!!! Men heldigt han har fået nyt job!!! Men der er simpelthen ikke noget værre end økonomiske skrupler. Jo hvis man er syg. Men ellers ikke. Det fylder alt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej for pokker @Kia... - det har da været total op ad bakke, og så lige midt i at Ida er kommet til Verden.

Godt at der efterhånden er lys for enden af tunellen.

 

Vi var inviteret til total hyggelig sommerfest med alle vores venner i dag, Louie er afsat hos farmor og Chloé måtte jo med. Hun var bare overhovedet ikke i festhumør, og blev ked hver gang en mand talte til hende. Så jeg blev kun lige til maden, og så måtte jeg hjem med hende. Det gør bare at jeg endnu mere håber hun snart vil tage flaske eller spise et helt måltid grød - jeg er ærlig talt træt af amningen nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gud @Micka tager hun ikke flaske???? Den var sgu gået over hovedet på mig. Damn mand. Det kan jeg så godt forstå du er træt af :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op hvor er det bare dejligt at komme hjem!!! Åhhh hjem i egne ting og egen rengøringsstandard :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh det forstår jeg så udemærket micka! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må være SÅ skønt @januar2017 :)

Lykkedes det din veninde og hendes familie at finde noget nyt?

 

@Kia... dejlig positiv indstilling I har til tingene :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der jo ikke så meget andet at gøre! Vi har heldigvis nogle gode familier! 

 

Uanset hvad der sker så har de lovet vi aldrig kommer til at stå uden tag over hovedet :wub

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ej @Kia... hun kunne godt liiiiige give dig lidt nattero. Træls!!! Men trøst dig med at tiden arbejder! Det bliver bedre. Det siger folk hvert fald 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må være så rart at ens barn tager sådan en stor omvæltning så pænt!!! Så

lan du  gå derfra med skuldrene nede

 og afslappet 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

EJ hvor jeg godt gad at Karoline sov mere om dagen. Synes det er så hårdt at vi ikke får nogle pauser. Dag og ud og dag ind. 

I dag tager vi en tur på Arken. Det ligger lige tre km. fra hvor vi bor. 

 

Og så har min mor tilbudt at passe hende på fredag så Thomas jeg skal i biografen og ud at spise. Ih jeg glæder mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå @januar2017, vi har også nogle dage hvor Chloé bare ikke vil sove i løbet af dagen og jeg bliver helt kvæstet :(

Dejligt at I skal have en kæresteaften - det glæder jeg mig til at vi kan igen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha 5. tigerspring og søvn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan sover I andre? Karoline har jo sovet hos mig i sengen i et par måneder nu og vil meget gerne have hende over i egen seng men hun græder og græder og græder og faldet ikke i søvn. Lige så snart hun bliver ammet ved siden af mig falder hun i søvn med det samme. 

 

Åh @Kia... lyder hårdt :( vores puttesituation var også presset i dag. Ej mand hvor bruger man meget tid på åndssvage ting!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Chloé sover som regel i sin lift oppe i sengen. Hun falder næsten aldrig i søvn i forbindelse med amning, nogle gange kan vi bare ligge hende i liften og andre gange skal vi vugge liften.

Hun vågner stadig 2-3 gange om natten for at få mad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. Karoline bliver bare helt opkørt hvis hun ligger for sig selv. Først er hun glad men så bliver hun mere og mere ked af det. Jeg ved ikke om jeg skal holde ved og ikke tage hende op. Eller tage hende op og trøste hende og lægge hende igen. Men så græder hun sig i søvn og set kan jeg ikke tillade. Men er så meget i tvivl om hvordan jeg skal gøre det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan heller ikke holde til at de græder sig i søvn, så hvis Chloé bliver meget ked af det, tager jeg hende altid op og trøster til hun er rolig igen og så prøver jeg at lægge hende ned igen. Men ellers vugger jeg hende i liften og det plejer som regel at virke efter 2-10 min.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Melina ligger i liften/vuggen ved siden af mig og vores seng. Vores putteritualer er ens hver dag. Jeg ligger hende ind, så sætter jeg baby lullabys natsang på (der er rigtig mange at vælge imellem) så ligger jeg i vores seng,  og så går der mellem 15-25 min så falder hun hen ligeså stille uden brok. Vi har kørt med den samme melodi hver gang. Igår skiftede jeg så til en ny, og der gik kun 10-15 min før hun faldte i søvn. Ved ik om det har noget med sangen at gøre. Jeg ligger inde ved hende til hun er faldet i søvn fordi hun har meget med at hun tar hendes putte kanin/klud over hovedet, og så er jeg der til at få den væk (-:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER