20 indlæg i dette emne

Hva laver i og har en graviditet betydning for hvordan i kan varetage jeres arbejde? Jeg selv arbejder som SSH og tænker at det ikke er holdbart i længden men er ikke helt inde i hvor længe man arbejder mht graviditet endnu....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hva laver i og har en graviditet betydning for hvordan i kan varetage jeres arbejde? Jeg selv arbejder som SSH og tænker at det ikke er holdbart i længden men er ikke helt inde i hvor længe man arbejder mht graviditet endnu....

Som SSH går du fra 8 uger før termin. Jeg selv er studerende, så det har ingen betydning for mig. Har du sagt på jobbet at du er gravid? Det ville jeg nok gøre i din situation, så du ikke tager noget tungt alene og passer på dig selv og spiren. Det er et hårdt job for en gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sygeplejerske inde i vestre fængsel hvilket er værre lort da hjem bliver udsat for MASSIV passiv rygning. Vi tilser de indsatte på deres celler og der er ikke andet at gøre. Og de må

Jo ryge derinde. Det er ikke skide godt. Men ud over det er det et godt job at være gravid i. Ingen tunge løft. Og den slags

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fortalt det til min allernærmeste kollega som godt viste vi har prøvet længe.... Men ja kan da godt være man bare skulle melde det ud med det samme..... Tænker bare det var rart at have set liv først..... Skal til scanning d 28. Juni så det er jo også lige om hjørnet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok stadig sige det nu, så du ikke risikerer at gøre noget dumt. Tænk hvis der ikke var liv, så risikerer du at bebrejde dig selv, hvis du ikke passer nok på dig selv og spiren. Det er ikke for at være hård, men jeg ved hvor hårdt jobbet kan være og det er jo nu, at spiren er skrøbeligst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er hjemmegående kunstner, med en frivillig job i Norge. Så nu for tiden er det meget job med ansøgningsbehandling. Er ferdig i slutten af juni, så er det lidt arbejde i Norge i oktober. Har vert førtidspensioneret siden jeg var 21. :) Så styrer det hele selv, No problems med graviditet med andre ord. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ansat i en bank og går fra 4 uger før termin, men sidst var det godt nok hårdt for min ryg at sidde/stå så meget af dagen - kunne kun ligge til sidst. Så ved ikke om jeg holder. Bed det i mig sidste gang og havde pause hvor jeg lå ude på toiletgulvet for at komme igennem dagen fordi jeg gerne ville afslutte mine ting ordentligt. Prøver at gemme lidt ferie denne gang så jeg kan gå fra før og så få trænet ryg allerede fra nu af så den forhåbentlig kan klare det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fortalte det på personalemøde i går så er den ude af skabet! Bagefter tog jeg hjem og fortalte min datter at hun måske skal være storesøster, har tidligere mistet og haft graviditeter udenfor livmoderen så vi ved godt at vi ikke skal glæde os for tidligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også ansat i en bank, og kan derfor gå fra 4 uger før.

Sidste gang gik det fint, så håber på det samme forløb denne gang :)

Jeg håber at kunne vente med at sige det til efter min og chefens sommerferie, men så er det først i begyndelsen af september, så tvivler på at jeg kan skjule det så længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er pædagog og har ikke kunne holde tiden ud ved nogen af de andre tre. Blev sygemeldt fire uger før barsel startede. Jeg blev gravid for to år siden med den der skulle være nr 4 men blev smittet med lussingesyge og måtte få en abort dagen før abortgrænsen udløb. Det er noget af det jeg tænker mest på lige nu som gravid i en institution med 60 børn.. Smittefaren for alverdens børnesygdomme. Stressniveau og alle de løft der er med de små under tre år. Men nu er jeg oppe tæt på de 40 år og gravid igen. Tror ikke min krop kan følge med til at barslen starter 8 uger før fødsel... Men prøver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tog fat i min chef for tre uger siden og fortalte hende. Det var lige inden d. 1. juli så hun var hundrede procent sikker på at jeg ville sige op. Så kunne sige "nej nej jeg er bare gravid".... Hun tog det så pænt og jeg er så lettet! Nu skal jeg om en uge sige det til mine øvrige kolleger. Det er jeg til gengæld lidt nervøs for. Der er nemlig nogle lidt ...... specielle typer imellem. Men de skal satme ikke få mig til at føle dårlig samvittighed så op i røven med dem! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad siger I, når I fortæller at i er gravid ?

Jeg har log skrevet under på en kontrakt for 2 uger siden, men fandt først ud af at jeg er gravid i lørdags ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad siger I, når I fortæller at i er gravid ?

Jeg har log skrevet under på en kontrakt for 2 uger siden, men fandt først ud af at jeg er gravid i lørdags ..

Det var da sent du opdagede at du var gravid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da sent du opdagede at du var gravid?

Jae, sådan kan det ske jo. Der var gået kludder i de sidste par cyklusser og vi lå i flytterod, jobstart, bachelor forsvar osv. Så tankerne var andetsteds ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jae, sådan kan det ske jo. Der var gået kludder i de sidste par cyklusser og vi lå i flytterod, jobstart, bachelor forsvar osv. Så tankerne var andetsteds ;)

Det sker jo for nogen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det sker jo for nogen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg også. Og særligt ved graviditeten med vores første. Men jeg havde skudt den hen og tænkt at det var stress symptomer ifbm at vi tod i flytning osv. Meeeen, der blev vi glædelig overrasket. Vi havde nemlig snakket om, at vi gerne vil ønske os en 2'er. Så vi var ikke til at skyde igennem af glæde alligevel :-)

Det er jo dejligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nemlig. Men da jeg testede positiv kom alle symptomerne sjovt nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bitikschef i en sandwich biks, så står og går hele dagen. Har fortalt ejer og nogle enkelte af de ansatte at jeg er gravid, resten får det at vide efter NF d.15/8. Er spændt på om jeg kan holde til det frem til barsel. Har heldigvis trænet en del op til, og hvis jeg bare kan komme igang igen håber jeg det nok skal gå det hele

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER