Levinsky

Vægttab

5 indlæg i dette emne

Har I andre også oplevet at tabe jer i starten af graviditeten?

 

Jeg vejede 81 kg, da jeg startede og nu vejer jeg 78,8... (er lige gået i 14 uge) og jeg har kun kastet op én gang.

Jeg har småspist men ikke sådan rigtigt, da jeg har været plaget af sådan en konstant småkvalme som dog lagde sig for en 14 dage siden.

 

Min bryster er vokset mindst 1 skål størrelse, så tænker at jeg nok har tabt mig lidt mere en 2,2 kg, da de jo vejer mere.

 

Jeg føler mig egentlig ikke bekymret, men spekulerer bare på om jeg er den eneste?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg gik fra 54,5 til 49,0 de første uger :) Nu vejer jeg 64 kg og er i uge 36+2

Jeg ved ikke hvorfor jeg tabte mig i starten for kastede ikke rigtig op og spiste normalt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 10+2 og har tabt ca 2 kg siden 4+0. Men jeg er også overvægtig, og mit slutmål for vægtøgning er max 6 kg. Det er ikke hensigtsmæssigt at tabe sig meget mens man er gravid, men et lille vægttab skulle ikke betyde noget, det vigtige er at man spiser sundt og varieret og tager sine vitaminer, så ens vitamindepoter ikke blir drænet. Baby skal nok tage hvad den skal bruge. Jeg har altid taget mest på i 2. trimester så det er der jeg skal passe på hvad jeg spiser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tabte mig også lidt i starten, pga. Dårlig apetit. Jeg har siden taget lidt på igen og vejer nu nogenlunde det jeg startede ud med.

Jeg tror at det er ret normalt at tabe sig lidt.(selvom der selvfølgelig er flere der tager et par kilo på) Jeg har også hørt om nogen der har tabt sig 5-7 kilo i den første del af graviditeten.

Dog skal man prøve at spise normale mængder, sundt og varieret.

Hvis du er bekymret for at tabe dig yderligere kan du prøve at spise flere sunde fedtstoffer, eks. Avocado, æg, mandler osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tabte mig igennem hele graviditeten. Stille og rolig af sig selv. Jeg var overvægtig, og bassen havde rigelig mad tilbage i 'madpakken' da han kom ud. Mener at jeg tabte mig 5-6 kilo inden jeg havde født. Så alt i alt omkring 10-12 kg lige efter fødsel. Jeg var hverken dårlig eller kastede op. Det var bettemanden der tog hvad han skulle bruge fra mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER