MrsMom

Gode råd til øjendråber...

6 indlæg i dette emne

Sigrid har jo fået øjenbetændelse... og i den forbindelse skal hun jo have øjendråber...

 

Havde der stået nogen udenfor huset her til morgen, havde de ment at vi udøvede vold mod vores barn, og det føles sku også lidt sådan...

 

Nogen gode råd til at give dem, når barnet bare overhovedet ikke vil og kniber øjnene helt i og græder og skriger 

 

Føj det er godt nok en MEGA træls tjans som forældre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ved ikke hvor gammel hun er - men vi er også pt igang med projekt øjenbetændelse herhjemme.. og vi er endt ud med at Elliot får lov at ligge på vores seng med hovedet ned mod fodenden så vi kan stå dernede og så får han allernådigst lov til at sidde med iphone eller ipad med ynglingsprogrammet på og så kan vi hurtigt få lov at dryppe og så som belønning får han lov lige at se 10 min mere..  han er snart 2 år så vi kan lige forberede ham lidt på hvad der skal ske og det er ikke så tit han får lov at rende rundt med de to ting så det er meget spændende at få dem stukket i hånden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er 1½ år... har prøvet at forklare osv, men tror ikke det er alderen hvor hun helt forstår det endnu...

... må ligge hovedet i blød med hvad vi kan distrahere og bestikke med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Liff i sin tid var det også en kamp men Vi lagde hende på sofaen. Far holdt hovedet og jeg dryppede. Havde en finger på øjenlåget og en nedenunder, så kunne jeg forsigtigt, men bestemt lige sprede øjenlågene lidt fra hinanden og hurtigt dryppe ned i "hulningen" under øjet.

Giver det mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme udøver jeg også vold mod både den store og lille når det gælder de øjne...der er ikke noget at gøre og det er endnu værre hvis far gør det såå...

Men prøver at distrahere med noget legetøj

..musik...fjollerier eller hvad vi nu kan finde på...heldigvis går det hurtigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Liff i sin tid var det også en kamp men Vi lagde hende på sofaen. Far holdt hovedet og jeg dryppede. Havde en finger på øjenlåget og en nedenunder, så kunne jeg forsigtigt, men bestemt lige sprede øjenlågene lidt fra hinanden og hurtigt dryppe ned i "hulningen" under øjet.

Giver det mening?

Meget det samme her med Mie. De første 2 dage var slemme. Så havde jeg hende selv en aften og ja det gik faktisk derefter super nemt. Nu sidder hun i lænestolen helt stille mens jeg giver dem og på et halvt minut er det overstået. Fortæller hende at hun skal have sine øjendråber, at jeg godt ved det ikke er så rart, men at det er nødvendigt så øjnene ikke gør ondt og snasker. Og hvis hun sidder pænt er det hurtigt overstået.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER