Familien-nielsen

1. Lægebesøg? Hvornår?

21 indlæg i dette emne

Sidst jeg var gravid (10 år siden) var det i uge 7 ca er det monstro stadig sådan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er meget forskeligt fra læge til læge. Jeg skal have taget blodprøver til vandrejournal på torsdag 5+0 og så tror jeg at første lægebesøg ligger torsdag-fredag i næste uge. Min læge gør det hurtigt, mens andre vil vente til uge 8-9

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var oppe og få bekræftet graviditeten ved 5+4, hvor jeg fik udleveret vandrejournal. Skal så udfylde den og til læge igen ved 8+0.

Men jeg har faktisk booket tid hos en privatklinik til en tidlig scanning. Skal scannes på onsdag. Grunden til jeg gør det er, at jeg kan få bekræftet at der er liv. Synes virkelig der er længe til nakkefoldsscanningen og tænk nu hvis fostret er dødt så vil jeg gerne vide det så snart som muligt. Og man siger, at er der hjerteblink i 7. uge så er der stor chance for at det overlever.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får min vandrejournal på torsdag 6+0 til første lægebesøg. Jeg havde oprindeligt bestilt tid til scanning på fredag 6+1, men jeg har aflyst aftalen. Det er mange penge for os i øjeblikket, så jeg tror jeg ser an om jeg føler jeg kan undvære den og ellers booker jeg en igen, måske bare lidt senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja forstår jeg godt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ikke tænkt mig at tage til læge før uge 8-9 stykker - hun ville ikke se mig før sidste gang :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har netop skrevet til lægen i dag omkring en tid - har selv foreslået d. 15. juli, det er slutningen af uge 8 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var hos lægen i går og fik udfyldt vandrejournal. Skal bestille tid til nakkefold mellem d. 10-19. juli. Og har valgt at jeg vil føde på Hvidovre hospital. Rigshospitalet er en del tættere på vores hjem men for det første er parkeringsmulighederne håbløse og for det andet kan faren ikke sove der. Men det kan man jo sltid ændre hvis man vil. Men Hvidovre hospital er også min tidligere arbejdsplads. Har arbejdet der i 5 år. Så det ville da være lidt sjovt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var hos lægen i går og fik udfyldt vandrejournal. Skal bestille tid til nakkefold mellem d. 10-19. juli. Og har valgt at jeg vil føde på Hvidovre hospital. Rigshospitalet er en del tættere på vores hjem men for det første er parkeringsmulighederne håbløse og for det andet kan faren ikke sove der. Men det kan man jo sltid ændre hvis man vil. Men Hvidovre hospital er også min tidligere arbejdsplads. Har arbejdet der i 5 år. Så det ville da være lidt sjovt

Jeg fødte på riget sidst, men tilmeldt Herlev den her gang. Jeg satser dog på en hjemmefødsel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemmefødsel! Spændende!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemmefødsel! Spændende!!!

Ja nu må vi se

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har netop skrevet til lægen i dag omkring en tid - har selv foreslået d. 15. juli, det er slutningen af uge 8 :)

Fik en tid d. 8. juli, så det er jo lige om lidt :)

Derudover fik jeg tid til NF, det bliver d. 9. august :>

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nu må vi se

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik en tid d. 8. juli, så det er jo lige om lidt :)

Derudover fik jeg tid til NF, det bliver d. 9. august :>

Hold da op... Får du tildelt tid til NF? Jeg skal selv logge ind og bestille. Men det går nok også lige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op... Får du tildelt tid til NF? Jeg skal selv logge ind og bestille. Men det går nok også lige

Ja, der er ekstra service :) Jeg bor i udlandet, så får også en scanning til den første undersøgelse :)

Har faktisk også allerede fået tid til 3. undersøgelse - det bliver d. 6. september.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi det gik sidst eller....?

Jeg ville dø af skræk hvis jeg skulle føde hjemme :-D skal helst være så tæt på så mange læger som overhovedet muligt. Men er jo også min første gang

Sidste gang blev jeg sat igang 38+0 pga leverkløe og det var forfærdeligt ! Amilia vejede 4808 g 38+3, så hvis den næste bliver ligeså stor eller at jeg får leverkløe igen må jeg ikke føde hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leverkløe?????? Whaaaat. Det lyder helt absurd ubehageligt. Hvad går det ud på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det begynder at klø meget på hele kroppen eller i hænderne og under fødderne, skal man sige det med det samme til sin jordmoder, så de kan få tjekket ens levertal.

Det er forhøjede levertal fordi kroppen er overbelastet af graviditeten. Det kløede frygteligt, men derudover er det ikke noget der gør noget for moderen, men barnet kan i værste tilfælde dø af det. Det er farligt for barnet efter 38+0 derfor sætter på man på riget som udgangspunkt igang 38+0. Jeg fik det 35+ og så får man medicin som gerne skulle få tallene til at falde, det gjorde mine også, men se steg igen selvom jeg blev sat op til dobbelt dosis. Det var meget ubehageligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja læst lige om det. Det er da vanvittigt ubehageligt :( håber du kommer bedre udenom denne gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja læst lige om det. Det er da vanvittigt ubehageligt :( håber du kommer bedre udenom denne gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har overhovedet ikke travlt men min læge har givet mig tid i den kommende uge som så bliver 8+5 ca. Det er nr 4. Barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER