Pumpkins

Alberts dåb

42 indlæg i dette emne

En planlægningstråd skal der jo til ;)

 

Dato:

Kirke:

Feststed:

 

 

Vi har faktisk ikke kirke og feststed på plads endnu, da vi har 2 muligheder, som vi ikke er blevet enige om endnu. 

 

Mulighed 1: Den traditionelle.

C er døbt og konfirmeret i denne kirke, vi er blevet gift her, og Karla er døbt her. Skøn lille landsbykirke med godt 1000 år på bagen. Det er "vores" kirke. Men den ligger godt 45 minutter i bil herfra, og det lokale vi måske kan leje er pænt, nyere og lyst, men skal lejes gennem C's søsters svigermor (så ikke en, vi snakker ret tit med) og koster 500 kr. Lokalet ligger et par km væk fra kirken, så det er mest oplagt at køre fra kirke til feststed. Den lange afstand gør, at vi ikke lige kan vende hjem efter noget vi måtte glemme, og vi kommer nok til at gøre os klar i lokalet eller før vi tager hjemmefra - med risiko for at krølle kjoler og skjorte undervejs. 

 

Mulighed 2: Den nemme

Den lokale kirke, 1 km fra hvor vi bor, så vi kan være der på 3 minutter i bil og 20 minutter til fods. Moderne og stor (hvilket ikke er et plus i min verden). Festen vil vi kunne holde i lokalet her hvor vi bor. Det er af ældre dato med brune murstensvæge, der gør det svært at pynte pænt, og med slidte borde og stole, men det koster kun 200 kr. og der er kælder med, hvor der er bordtennis og bordfodbold, så de lidt større børn kan nemt underholdes, mens de voksne snakker. 

 

Vi skal ned og se den lokale kirke en dag, og så tager vi den derfra :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville helt sikkert gå efter den traditionelle - men nogle gange er man også nød til at vælge den nemme løsning. Især med små børn at tage hensyn til. Synes det er meget fornuftigt at i tjekker den lokale ud inden i tager en beslutning. Hvornår regner du med han skal døbes?

Vores valg med mht både dato og kirke blev hurtigt meget begrænset pga sommerferien.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt sikkert gå efter den traditionelle - men nogle gange er man også nød til at vælge den nemme løsning. Især med små børn at tage hensyn til. Synes det er meget fornuftigt at i tjekker den lokale ud inden i tager en beslutning. Hvornår regner du med han skal døbes?

Vores valg med mht både dato og kirke blev hurtigt meget begrænset pga sommerferien.

 

Vi regner med, at det bliver en gang i september, for så er vi ude over sommerferieperioden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville hælde meget til den traditionelle. Det eneste der ville få mig til at tvivle, er det der bordtennis bord :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv mest til den traditionelle, men C er mest til den nemme løsning. Et eller andet sted håber jeg nok lidt på, at den lokale kirke er virkelig grim inden i, og C godt kan se, at vi selvfølgelig skal tage den langt væk :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Temaer:

En dåb skal jo have et tema. Vi snakker ikke udklædning og selskabslege, men bare en rød tråd, der binder det hele sammen. Jeg bliver aldrig typen, der køber nogle mini-plastik-sutter og strøer dem ud over en hvid papirsdug og lader det blive ved det. Vi har ikke låst os fast, men her er nogle ideer:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den lille prins. 

Vi kørte "Peter Kanin" tema til Karlas dåb, så ideen om at tage udgangspunkt i en børnebog endnu engang kan jeg godt lide. Og Den Lille Prins er så sød en historie - og så har jeg "thi du er min rose" stående i min vielsesring, et citat fra bogen til minde om, at selv om kærligheden (eller ens partner) kan være temmelig besværlig og krævende nogle gange, så er den alligevel det værd, fordi man har passet og plejet den. Og selv om der er millioner af "roser" vil der kun være en, der er den rigtige :7himmel

 

Der er mulighed for at tænke i akvareltegninger, vintage, ræve, stjerner og flyvemaskiner og fine citater. 

 

67ec3197eb5fc6309d3d32d999b48e53.jpg

 

f75e1088d750bfc5d5547119251b4889.jpg

 

37be605b47e966249c94a27ee35c4399.jpg

 

671c8feb808cd00508f24882d4a1915e.jpg

 

5c1b0891f2922221da8509ffa2fadd94.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyseblå farver med et touch af vintage

 

Lidt nemmere, mere dæmpet og fint

 

4ee3cd2d6a00aa495694af1951e0b630.jpg

 

7b1950393e2ecf93596993e2f933f5ff.jpg

 

0108b1118464a02982cc475c739f5736.jpg

 

a3da2240f0634713f89256aedc3a2552.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rustikt 

 

Naturligt, råt og elegant

 

a10d9a24ec7745dff7f898f45b850f89.jpg

 

578ebd7a61a09232938c4e20f458c172.jpg

 

8ed284564fe1afa5615712625687e793.jpg

 

8064bc7ab454f6832367a302d506bb65.jpg

 

22f0e3b7b082b183aba3526394126559.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rejse/ eventyr (og lidt "up" )

 

Well, livet er jo lidt en rejse i sig selv :p

 

c90cdbda78324537b38778e557760de3.jpg

 

7f3242166163cee4bf4cdc6f601ef12d.jpg

 

e2c7837f79f2747ac8ca1d1ac1265d1d.jpg

 

faf375353e6d75a4800fa965ec93f776.jpg

 

b918cb2a20fcfaa17b0b7f8e2e136086.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Navy og guld

 

Elegant og klassisk

 

2d33e28706b29c748637ad40328970e0.jpg

 

6d247f08713a7d51947dc14a478027fa.jpg

 

567317ee5709d390078c687a8e0345dc.jpg

 

 

Kan også krydres med nogle Harry Potter-referencer (til minde om min temmelig nørdede teenagetid)

b03303f3b1ac4ac5139d998f4e580e27.jpg

 

49954e54f1e0ae23d3ecc30d0b465476.jpg

 

 

Og så passer det med min nyindkøbte kjole:

Soaked_01_18_april_2016.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Virkelig nogle spændende temaer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt vild med alle temaerne :O har I selv et af dem I foretrækker? Ellers synes jeg at kjole-match er er godt argument for at vælge tema :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Virkelig nogle spændende temaer ;)

 

Tak :)

 

Jeg er helt vild med alle temaerne :o har I selv et af dem I foretrækker? Ellers synes jeg at kjole-match er er godt argument for at vælge tema :P

 

Nah, kan se potentiale i alle temaerne. At kjolen matcher er både en god grund til at vælge noget med navy eller en undskyldning for at købe en ny kjole :D ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Nah, kan se potentiale i alle temaerne. At kjolen matcher er både en god grund til at vælge noget med navy eller en undskyldning for at købe en ny kjole :D ;)

Good point :lolhit

Edit: jeg tænker at nogle af temaerne kræver lidt mere indsats end andre, så hvis der er overskud hos jer, ville jeg nok vælge en af dem der 'kræver' lidt mere (feks lille Prins)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Good point :lolhit

Edit: jeg tænker at nogle af temaerne kræver lidt mere indsats end andre, så hvis der er overskud hos jer, ville jeg nok vælge en af dem der 'kræver' lidt mere (feks lille Prins)

 

Tror egentlig, at jeg vil lægge lige meget i hvert tema. Det bliver jo ikke overdrevet udførligt, men mere et spørgsmål om hvilken pynt, der skal på bordet, hvordan servietterne skal foldes, hvilke blomster vi skal bruge og hvordan invitationen skal se ud :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fine temaer! Spændende at se, hvad I vælger!

Er I kommet nærmere kirke/lokale? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg viste C mine ideer, og han var helt hooked på ideen om et rejsetema. Han kunne også godt lide billedet af servietten med bregnen, så bregner skal der til. Ellers står det mig fuldkommen frit for. 

 

Vi fik lavet en gæsteliste i dag, og er oppe på 35 gæster. Det betyder, at det lokale, der er på kollegiet, efter min mening bliver for småt. C holder dog på, at vi sagtens kan være der, og bare have nogle borde udenfor og håbe på godt vejr. Jeg er ikke helt enig, så han må vælge mellem at skære hans kammerater fra eller holde festen i ved den anden lokation, hvor der er plads nok. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, at håbe på godt vejr er da lidt risikabelt! Se bare i dag - koldt og regnfuldt!

Betyder det, I har besluttet jer for den lokale kirke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt: er vild med luftballoner! :) har selv lige købt sengetøjet fra konges sløjd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Farver: 

 

Indtil videre kører vi med disse farver :)

 

post-2308-0-67214100-1465935334_thumb.pn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt: er vild med luftballoner! :) har selv lige købt sengetøjet fra konges sløjd.

 

De er også skønne. Jeg håber vi kan få nogle luftballoner sneget ind på en eller anden måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dåben bliver i den lokale kirke. C ville ikke belemre hende vi kender, der kunne ligge lokale til, så det kunne ikke blive anderledes. Til gengæld virker det til at vi har fået en god præst, så det trøster jeg med med. 

 

I dag har jeg bestilt papirssugerør og papirguirlander. Servietter købte vi i Tyskland sammen med drikkevarer og en stor spand slik. 

 

s-l1600.jpg

 

34271_6_c.jpg

 

30444_9_c.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, hvor bliver det spændende. Har I fundet en løsning på lokalet så? Og har I fundet dato? :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, hvor bliver det spændende. Har I fundet en løsning på lokalet så? Og har I fundet dato? :kiss

Det bliver den 11. September og i det lokale, der hører til her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER