cellemus

Dumt spørgsmål om søvnrytme

20 indlæg i dette emne

Når nu man har et barn der først sover sent hver aften, kommer rytmen så nogensinde til at ændre sig?

 

Kommer der et tidspunkt hvor han faktisk kan blive puttet ved 19-19:30 tiden eller kan jeg godt vinke farvel til det ?

 

C's søvn rytme har fra start været noget rod.

Små lurer om dagen.

 

Efter vi er flyttet til spanien, er det h ertfaæd ikke blevet bedre.

Tværtimod.

Det kan så lykkes ham at sove endnu mindre end før.

Fatter slet ikke at det var muligt. 

Ved godt at flere ting spiller ind,, så det vil jeg ikke brokke mig over.

 

Men gud hvor kunne jeg godt trænge til en aften hvor man kan putte tidligt  (uden drama)

Og at ham så sover hele natten. 

 

Hvis jeg putter ved 19 tiden så vågner han med garanti om natten.

 

Er ham bare en dreng der ikke har behov for mere søvn?

 

Kan det ændre sig senere hen ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Beklager stavefejl.

Kan sgu ikke ramme tasterne rigtigt ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville kigge på lurene om dagen! Jeg kan ikke huske, hvor gammel han er, men tjek evt Helens forslag til dagsrytme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han blir 9 mdr om 5 dage.

Ok vil jeg gøre :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eigil sover faktisk kun en lur om dagen nu - ellers så vågner han og har en fest om natten. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eigil sover faktisk kun en lur om dagen nu - ellers så vågner han og har en fest om natten.

Præcis det samme med J - plus han er en milliard gange lettere at putte om aftenen efter han skar ned til en lur dagligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla droppede 2. middagslur, da hun var omkring de 8-9 måneder, så hvis han sover mere end en lur, ville jeg starte med at skære en fra og prøve at se om det kunne hjælpe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft tanken, men han kan simpelthen ikke holde en dH med kun 1 lur.

Han blir vildt overtræt og super umulig.

Så længe han få sine små 10 min. lur i løbet af dagen , så kan han klare det.

Så er det bare aftenen det går ud over :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DH skulle så betyde en hel dag ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eigil var også træt da vi først startede op på en lur kun, men det gik hurtigt over

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes bare at det er lidt tidligt at droppe lur.

Men måske det kunne hjælpe lidt på længere nattesøvn. 

Gjorde det så også det ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eigil sover fra 19-7.30 som regel. Nogle dage vågner han tidligere og andre dage sover han senere.

Men det hjalp så meget.

han sover lur fra klokken 11-14 cirka

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Jeg tænker mad.. Er han fyldt godt op til natten? Her får min søn på 10 mdr en gang tung god-natgrød lige inden sengetid..det gør at han sover tungt.. De få gange han ik har fået en gang grød inden sengetid der vågner han en del om natten..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naya har altid sovet rigtig dårligt om natten - været svær at putte, og vågnet MANGE gange for at spise. Jeg snakkede med min sp ordet, og hun sagde at vi skulle rykke puttetidspunktet til senere, for man kan slet ikk forvente at så små børn er klar til at sov for natten allerede kl 19.. Hvis de falder hurtigt i søvn og sover godt, så er det rigtig fint at putte kl 19, men hvis ikk, så er det fordi det er for tidligt. Så vi har rykket det, og putter nu Naya alt mellem 20 og 21.30, alt efter hvornår hun er træt, og efter vi har gjort det, sovet hun meget bedre. Hun kan pludselig tage lange stræk om natten, hvilket hun aldrig har gjort før :) Jeg spurgte om jeg så skulle forvente at det bare var sådan det ville blive ved med at være, og der svarede hun, at når det bliver efterår og mørkere igen, så kan vi prøve at rykke puttetidspunktet, så hun kommer tidligere i seng, for om efteråret og vinteren bliver man naturligt tidligt træt :)

Så måske du også har et barn der bare ikk er træt nok til at sove hele natten fra kl 19 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vigga var omkring 9 mdr startede hun også på kun at få en lur. Hun sov nu fint om natten og blev puttet ved 19 tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså E på 11 måneder har ofte stadig brug for 2 lure, men er til gengæld også ofte oppe til 22-23 tiden. Det er lidt irriterende nogle gange, men vi har valgt at acceptere det og lade hende følge sin egen rytme så længe det er praktisk muligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C får som regel tilbudt aftensmad 2 gange.

Ved 5-6 tiden og ved 19:30 tiden.

Det er stort set hvad vi spiser.

Problemet er jo at han ikke altid gider at spise  det, så måske kan der være en sammenhæng.

Føler ikke at han er klar til at droppe en middagslur.  Det er han for træt til.

Måske er det bare varmen og maden der driller 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C får som regel tilbudt aftensmad 2 gange.

Ved 5-6 tiden og ved 19:30 tiden.

Det er stort set hvad vi spiser.

Problemet er jo at han ikke altid gider at spise det, så måske kan der være en sammenhæng.

Føler ikke at han er klar til at droppe en middagslur. Det er han for træt til.

Måske er det bare varmen og maden der driller

Prøv at lav ham en gang havregrød m fedtstof i og en klat mos.. Eller køb en pulvergrød.. Noget der ligger tungt i mavsen.. Og giv ham det og se om det hjælper..ofte får min søn nemlig ik spist så meget til selve aftensmaden fordi han skal holde godt øje med storebrors skører fjollerier

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt normalt.

Magnus havde samme mønster i den alder. Det er først, da han blev omkring 11 mdr. at han fandt en rytme med at komme i seng 19.30.

Magnus har også først droppet nr. 2 lur omkring 13 mdr.

Det bedste råd, jeg kan give, er at lytte til dit barn. Hvis han trives med at gå sent i seng, så lad ham om at styre det. Han skal nok vise vej.

Man anbefaler iøvrigt ikke søvntræning til børn under 1 år. (Ikke fordi jeg læser, at du vil det, men fordi mange kan finde på ar anbefale det..)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de gode råd. 

Vil prøve med noget grød og så må han selv styre hvornår han vil l seng. 

Eller rettere sagt? Mor må mærke efter ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER