Barbamama

Sikring på vindue og altandør

28 indlæg i dette emne

Det skal vi have :)

Men der er jo alt muligt, og jeg kan slet ikke gennemskue, hvad der er godt. Jeg tænker bare 1. Det skal være sikkert! 2. Vi skal stadig kunne åbne vinduet (dvs gerne en sikring, der tillader en lille sprække, men kan låses så kun voksne kan åbne den mere ) 3. Jo mindre, der skal bores og laves huller desto bedre, men det kan nok ikke undgås :rolleyes

Er der nogen, der har et godt bud? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lige sat den her type vinduessikring op på 2 af vores vinduer, og det var ret nemt. Man kan have vinduerne åbne på klem på 3 indstilinger, og man skal løfte pinden ud af hak for at kunne åbne eller lukke mere op eller i. Hvis vinduet står på klem skal man lukke vinduet helt i for at løfte pinden helt ud af beslaget først, og den skal være løftet, mens man åbner vinduet, da den ellers bare vil åbne til første hak og "låse" der.  Så jeg vil mene, at de lever op til alle krav om børnesikring. :)

 

 

 

B_PN-sikringsbeslag-med-sp%C3%A6rre_HVID

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige sat den her type vinduessikring op på 2 af vores vinduer, og det var ret nemt. Man kan have vinduerne åbne på klem på 3 indstilinger, og man skal løfte pinden ud af hak for at kunne åbne eller lukke mere op eller i. Hvis vinduet står på klem skal man lukke vinduet helt i for at løfte pinden helt ud af beslaget først, og den skal være løftet, mens man åbner vinduet, da den ellers bare vil åbne til første hak og "låse" der. Så jeg vil mene, at de lever op til alle krav om børnesikring. :)

B_PN-sikringsbeslag-med-sp%C3%A6rre_HVID

De ligner virkelig meget dem der var i en vuggestue hvor jeg har arbejdet. De var rigtig gode :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har de samme som Pumpkins :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for bud :) Er det egentlig ikke samme slags, I viser, Pumpkins og JustMe?

Og har en af jer måske et link til dem i hvid? :)

De er umiddelbart pænere, end det bud, jeg selv havde fundet, tænker jeg:

http://www.babysam.dk/vinduessikring-5705548824861

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm men hvor meget af det passer mon til vinduer, der åbnes sådan her? :chin:

rurw2f.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm men hvor meget af det passer mon til vinduer, der åbnes sådan her? :chin:

rurw2f.jpg

Dem Pumpkins viser passer til. Mine forældre har den slags på alle deres vinduer, som alle åbner på samme måde som dit :)

Edit: og et link til beslag (hvor du kan vælge en hvid variant) http://m.danzafe.dk/pn-vinduessikring-3800_10_4/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også sådan nogle og de er købt i Bilka. Dog har vi også en, der er endnu mere sikker (Erica på så godt som fem år kan ikke finde ud af den)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm men hvor meget af det passer mon til vinduer, der åbnes sådan her? :chin:

rurw2f.jpg

Vores vinduer åbner sådan, og der har jeg bare sat dem i siden (det gav mulighed for at åbne lidt mere op på klem)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har samme type vindue og sikring, men David på 3 år og 8 måneder kan godt finde ud af dem :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige købt dem du selv linker til Mette, har endnu ikke fået sat dem på dog.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har samme type vindue og sikring, men David på 3 år og 8 måneder kan godt finde ud af dem :unsure

Dem jeg linker til eller dem med stangen? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at dem til vinduer er nødt til at sidde forneden (= i børnehøjde) for at man kan have vinduet låst på klem. Så de skal nok være af en type, hvor man skal bruge to hænder på, sådan at det ikke kun handler om, at forstå, hvordan de virker, men også at have håndkraft til det.

Den til døren kan jeg jo sætte for oven, så de ikke kan nå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige købt dem du selv linker til Mette, har endnu ikke fået sat dem på dog.

Vil du give en anmeldese når de er på? :kiss Købte I dem i babysam?eller IKEA? Eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dem jeg linker til eller dem med stangen? :chin:

Dem med stangen :)

Dem du linker til, kender jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil du give en anmeldese når de er på? :kiss Købte I dem i babysam?eller IKEA? Eller?

Ja det kan du tro. Husk mig lige på det hvis jeg glemmer det! Købte i ønskebørn. Valgte dem da jeg synes de virkede sværere at åbne end de andre, selvom de er knap så elegante ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan du tro. Husk mig lige på det hvis jeg glemmer det! Købte i ønskebørn. Valgte dem da jeg synes de virkede sværere at åbne end de andre, selvom de er knap så elegante ;)

De er nemlig ikke så pæne som den det stang, nej :D Men de skal altså være svære at åbne. Så måske er det bare dem. Jeg ser frem til en anmeldelse :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan godt sætte dem på siden af vinduet i stedet for i bunden. Så kommer de da lidt højere op. Jeg har sat dem sådan her (mest for at kunne åbne mere på klem, men det er også længere væk fra pilfingre)

 

20160607_121250_zpskf7benca.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læser lige nysgerrigt med her. Har en pilfinger, der også er en klatretøs, så hun er jævnligt klatret op i vindueskarmen, og tænker at det er et spørgsmål om tid, før hun lærer at åbne et vindue, og den dag skulle vi meget gerne være kommet i forkøbet med sikring. Hmmm, tror de "grimme", som også fås i ikea, bliver vores løsning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er nemlig ikke så pæne som den det stang, nej :D Men de skal altså være svære at åbne. Så måske er det bare dem. Jeg ser frem til en anmeldelse :D

Så er de sat op og kan meget anbefale dem, de er svære at åbne. Kan "nemt" åbnes på klem og det kræver både teknik og lidt kræfter at åbne vinduet helt op, så det er perfekt. Er ikke spor nervøs for vigga skal kunne gøre det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er de sat op og kan meget anbefale dem, de er svære at åbne. Kan "nemt" åbnes på klem og det kræver både teknik og lidt kræfter at åbne vinduet helt op, så det er perfekt. Er ikke spor nervøs for vigga skal kunne gøre det :)

Fedt, tak! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan godt sætte dem på siden af vinduet i stedet for i bunden. Så kommer de da lidt højere op. Jeg har sat dem sådan her (mest for at kunne åbne mere på klem, men det er også længere væk fra pilfingre)

20160607_121250_zpskf7benca.jpg

Sådan sidder vores også. Og sidder så højt, at N ikke kan nå fra gulvet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har de sammes om pumpkins og de fungerer fantastisk. Andrea er kvik motorisk men der går noget før hun kan finde ud af dem. For at slå den fra skal vinduet lukkes, stangen drejes og føres ud af beslaget.

Jeg ville være bange for at et plastikbeslag ikke kunne klarer vægten af et barn som lænte sig op ad det åbne vindue inde fra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi endte med at købe dem fra IKEA, men de kommer ikke på altandøren, for de er så hårde at JEG ikke kan åbne dem :lol :lol :lol Så det bliver nok dem på vinduerne og så sådan en stang (højt) på døren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har de sammes om pumpkins og de fungerer fantastisk. Andrea er kvik motorisk men der går noget før hun kan finde ud af dem. For at slå den fra skal vinduet lukkes, stangen drejes og føres ud af beslaget.

Jeg ville være bange for at et plastikbeslag ikke kunne klarer vægten af et barn som lænte sig op ad det åbne vindue inde fra

Jeg kan godt følge dig, men hvis et barn på fx 15 kg i teorien kastede sig mod ruden, så tænker jeg at vinduet ville gå op uanset, fordi karmen slap sit tag. Uden at jeg dog ved noget om det :)

I øvrigt har jeg selvfølgelig ikke tænkt mig, at nogen børn nogensinde skal op i vores vindueskarm og på nogensomhelst måde teste låsene :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER