Charlotte - mig og mine

At flytte med børn

11 indlæg i dette emne

Vi skal flytte d.1/7, og jeg synes allerede Sofia på snart 4 år reagerer på det. Hvilket vel er naturligt, men jeg synes det er svært at vide hvordan vi bedst rummer hende.

For lige at gøre det hele lidt mere forvirrende for hende, så skal vi bo 2 1/2 måned i et lejet sommerhus, før vi kan flytte ind i vores nye hus.

Derudover har vi både barnedåb for lillebror og fødselsdag for børnehaven for Sofia i juni måned. Så altså riiiiigeligt et lille 4-årigt hoved skal forholde sig til.

Er der nogen der har prøvet at flytte med et barn i den størrelse? Som har nogen råd til hvordan vi kan gøre det nemmere for hende??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville prioritere at lave værelse til hende/et område der er hendes og med hendes kendte ting. Jeg ville ikke starte med at købe ny seng fx ;)

Og så handler det vel om at snakke om det? Og give plads til at synes det er træls.

Måske snakke om at i skal bo et nyt sted, men at i tager alle jeres ting med og i skal bo der alle sammen sammen.

Min nevø (3,5) er fornyeligt flyttet (med sin familie ;) ) og han blev sådan helt rørt/lettet da han fandt ud af at han godt kunne få morgenmad på sin gamle tallerken det nye sted ;)

Det er nok de helt små basale ting der betyder noget i den alder.

'Se vi pakker dine bamser ned i kassen så vi kan tage dem med i det nye hus og lege med dem der' måske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og måske give hende noget medbestemmelse og dermed noget forventningens glæde? Fx at hun vælger farven på hendes værelse, de nye gardiner, en eller anden loftslampe?

Og så kan i tage billeder af det nye hus og vise hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for råd Stephi og Justme. Jeg tror helt sikkert at i har ret i at vi skal lade hende være så meget med som muligt.

Jeg synes den helt store udfordring er at vi kommer til at bo et midlertidig sted, hvor hun får et midlertidigt værelse. Og her kan vi ikke gøre det så personligt, men hun skal stadig føle at det er hendes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi flyttede fra DK til Tyskland da Sebastian var lidt over 4 år og lige blevet storebror.

Vi flyttede fra hus til en noget mindre midlertidig lejlighed, imens vi ledte efter hus.

Sebastian fik sit eget værelse, som vi ikke ville gøre det store med, men vi sørgede for at han havde alt sit legetøj og prioriterede det kom med, selv om vi ikke havde meget plads. Vi havde en del opmarginseret men det meste af hans kom med.

Det var ikke nemt, men forsøgte at tage de sjove ting med, vi havde fx i lejligheden et badekar det havde vi ikke i vores gamle hus, så det blev lidt en fest og forsøgte at holde fast i de gode og sjove ting der var :)

Så snart vi havde fundet hus, så gik vi igang med at planlægge hvordan hans værelse skulle være og havde lidt fokus på den have vi fik.

 

Så må vi som forældre kunne rumme og forstå lidt ekstra frustration

Ellers enig med de andre damer :) Det er de små ting de tæller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi flyttede fra DK til Tyskland da Sebastian var lidt over 4 år og lige blevet storebror.

Vi flyttede fra hus til en noget mindre midlertidig lejlighed, imens vi ledte efter hus.

Sebastian fik sit eget værelse, som vi ikke ville gøre det store med, men vi sørgede for at han havde alt sit legetøj og prioriterede det kom med, selv om vi ikke havde meget plads. Vi havde en del opmarginseret men det meste af hans kom med.

Det var ikke nemt, men forsøgte at tage de sjove ting med, vi havde fx i lejligheden et badekar det havde vi ikke i vores gamle hus, så det blev lidt en fest og forsøgte at holde fast i de gode og sjove ting der var :)

Så snart vi havde fundet hus, så gik vi igang med at planlægge hvordan hans værelse skulle være og havde lidt fokus på den have vi fik.

Så må vi som forældre kunne rumme og forstå lidt ekstra frustration

Ellers enig med de andre damer :) Det er de små ting de tæller.

Tak for indspark. Ja det gælder nok om at finde alt det positive. Vi har også planer om at vi tager alle hendes ting med i sommerhuset. Også selvom det er fristende at sende bare noget af det til opmarganisering.

Og faktisk har vi allerede snakket om og glædet os lidt til det store boblebad der er i sommerhuset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det midlertidige hjem evt kaldes en slags ferie? A la "Først skal vi på ferie i sommerhus og så flytter vi"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kigger med:) vi skal først flytte til november og Theodors lille hoved er også allerede fyldt med tanker om det. Heldigvis er det et hus af mursten (vi har læst de tre små grise). Men vi snakker f.eks om at køkkenet er stort, så det bliver nemmere at lave mad sammen, selvfølgelig hans værelse og at han og Arthur skal have et sejt badeværelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og go flytning! Jeg håber det blir fedt for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det midlertidige hjem evt kaldes en slags ferie? A la "Først skal vi på ferie i sommerhus og så flytter vi"?

Ja vi griber det også lidt sådan an. Vi har boet i sommerhus de sidste 2 somre, så det er jo ikke ukendt. Men nu er det jo bare lige 2 1/2 måned, og hun skal starte i den nye børnehave imens vi er der. Så jo ikke helt ferie alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kigger med:) vi skal først flytte til november og Theodors lille hoved er også allerede fyldt med tanker om det. Heldigvis er det et hus af mursten (vi har læst de tre små grise). Men vi snakker f.eks om at køkkenet er stort, så det bliver nemmere at lave mad sammen, selvfølgelig hans værelse og at han og Arthur skal have et sejt badeværelse.

Godt det er af mursten ;-)

Her synes Sofia også at det er godt at huset er Hvidt... Hvorfor vides ikke..

Men vi prøver også at fremhæve de gode/seje ting. At vi flytter tæt på mormor og morfar, at vi flytter tættere på fars arbejde og at der er plads til trampolin i den nye have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER