FruOvervejelse

Rygestopstråden

90 indlæg i dette emne

Jeg er i gang med røgfri dag nummer to! Jeg synes egentlig det går ok, men jeg er frygteligt rastløs og samtidig mega træt :rolleyes har sovet på sofaen det meste af formiddagen (farvel døgnrytme) og nu sidder jeg bare og prøver at komme i tanke om noget jeg kan lave, som jeg reelt gider <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er i gang med røgfri dag nummer to! Jeg synes egentlig det går ok, men jeg er frygteligt rastløs og samtidig mega træt :rolleyes har sovet på sofaen det meste af formiddagen (farvel døgnrytme) og nu sidder jeg bare og prøver at komme i tanke om noget jeg kan lave, som jeg reelt gider <_<

Men hvor er du bare sej, du ikke har røget! :respekt Det skal nok blive bedre alt sammen :yay :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvor er du bare sej, du ikke har røget! :respekt Det skal nok blive bedre alt sammen :yay :kiss

Tak søde!

Dag tre og jeg er simpelthen så trææææææt. Vågnede for to timer siden efter knap 8 timers søvn og har nu svært ved at holde mig vågen :rolleyes jeg mistænker at det også er fordi jeg ikke får min kaffe. Den gemmer jeg lige et par dage, til mere af trangen er væk <_< men selv om jeg sov 2,5 time i går formiddags, var jeg stadig ved at dø af træthed kl. 21 i går aftes :O jeg er normalt frisk kl. 6-22 uden problemer. Kan rygestop virkelig gøre en SÅ træt? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde!

Dag tre og jeg er simpelthen så trææææææt. Vågnede for to timer siden efter knap 8 timers søvn og har nu svært ved at holde mig vågen :rolleyes jeg mistænker at det også er fordi jeg ikke får min kaffe. Den gemmer jeg lige et par dage, til mere af trangen er væk <_< men selv om jeg sov 2,5 time i går formiddags, var jeg stadig ved at dø af træthed kl. 21 i går aftes :O jeg er normalt frisk kl. 6-22 uden problemer. Kan rygestop virkelig gøre en SÅ træt? :chin:

Hmm, umiddelbart vil jeg sige nej. Jeg har i hvert fald aldrig oplevet træthed. Tværtimod har jeg mere haft følelsen af at være mere frisk om morgenen :chin:

Hvordan går det ellers? Er det svært for dig?

Jeg er ikke stoppet :( Det var ellers planen, at jeg ville stoppe nu sammen med dig, men det skete så lissom bare ikke :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, umiddelbart vil jeg sige nej. Jeg har i hvert fald aldrig oplevet træthed. Tværtimod har jeg mere haft følelsen af at være mere frisk om morgenen :chin:

Hvordan går det ellers? Er det svært for dig?

Jeg er ikke stoppet :( Det var ellers planen, at jeg ville stoppe nu sammen med dig, men det skete så lissom bare ikke :(

Hmm, sært. For jeg er virkelig smadret, har aldrig oplevet noget lignende <_<

Jeg synes faktisk det går godt! Jeg har lyst en gang i mellem, især efter mad og inden sengetid ( :blink ), men det er slet ikke så slemt som jeg havde forestillet mig.

Så gør du det bare på et andet tidspunkt, søde :kiss jeg havde planlagt det ned til mindste detalje, men har flere gange tænkt 'argh, det kan også være jeg skal gøre det på et andet tidspunkt' (når trangen overvælder mig) - men nu er jeg i gang, så nu holder jeg ved! Ellers er de sidste to dage jo bare spildt. Og jeg har smidt alle askebægre ud, så det ville også være alt for besværligt at skulle starte igen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, sært. For jeg er virkelig smadret, har aldrig oplevet noget lignende <_<

Jeg synes faktisk det går godt! Jeg har lyst en gang i mellem, især efter mad og inden sengetid ( :blink ), men det er slet ikke så slemt som jeg havde forestillet mig.

Så gør du det bare på et andet tidspunkt, søde :kiss jeg havde planlagt det ned til mindste detalje, men har flere gange tænkt 'argh, det kan også være jeg skal gøre det på et andet tidspunkt' (når trangen overvælder mig) - men nu er jeg i gang, så nu holder jeg ved! Ellers er de sidste to dage jo bare spildt. Og jeg har smidt alle askebægre ud, så det ville også være alt for besværligt at skulle starte igen :P

Mon ikke det er den manglende kaffe så? Eller en graviditet :D

Hvor er drt fedt, det går så godt :super Jeg syntes heller ikke, det var særlig svært, da jeg stoppede sidst. Det er bare det der med at få det gjort :rolleyes Og jeg har ikke engang nogen askebægre, jeg kan smide ud :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke det er den manglende kaffe så? Eller en graviditet :D

Hvor er drt fedt, det går så godt :super Jeg syntes heller ikke, det var særlig svært, da jeg stoppede sidst. Det er bare det der med at få det gjort :rolleyes Og jeg har ikke engang nogen askebægre, jeg kan smide ud :lol

Åh, det må du ikke engang sige for sjov! Har været så forvirret over min cyklus at jeg ikke engang ved hvornår jeg skal teste/forvente mens :rolleyes det er nok den manglende kaffe :lol

Jeg hepper på dig, når du vælger at gøre det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det må du ikke engang sige for sjov! Har været så forvirret over min cyklus at jeg ikke engang ved hvornår jeg skal teste/forvente mens :rolleyes det er nok den manglende kaffe :lol

Jeg hepper på dig, når du vælger at gøre det :)

Jeg satser stadig på, I er lidt tid om det ;)

Tak, søde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg satser stadig på, I er lidt tid om det ;)

Tak, søde :kram2

Haha, ja det gør du vel :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hep hep hep hvor er du god Anja. Øv med træthed. Mon ikke også din krop generelt er overmandet af al det du har fokuseret på med eksamen, opgaver og jobsøgning og nu den i mangel af bedre ord, ikke er i alarmberedskab, falder helt sammen. Sådan reagere jeg selv efter hårdt pressede perioder. Så skal der lige soves en uges tid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hep hep hep hvor er du god Anja. Øv med træthed. Mon ikke også din krop generelt er overmandet af al det du har fokuseret på med eksamen, opgaver og jobsøgning og nu den i mangel af bedre ord, ikke er i alarmberedskab, falder helt sammen. Sådan reagere jeg selv efter hårdt pressede perioder. Så skal der lige soves en uges tid ;)

Det kan godt være det er derfor. Jeg synes i hvert fald det er mystisk :P

Tak for hep søde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well, det varede lige præcis tre dage :(

Går lige i tænkeboks! Om det virkelig er nu, det kræver jo for helvede noget motivation, som åbenbart ikke har været stor nok.

Synes det er så flovt at jeg ikke engang kan stoppe med at ryge, tag dig dog sammen kvindemenneske! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså bare skide svært, moranja. Det må du ikke slå dig selv i hovedet. Jeg er ret sikker på, at mange af os der er stoppet har brugt mange forsøg på det.

Hvad gik galt? Abstinenser? Kedsomhed? Vane? Andet?

Motivationen er klart vigtig. Den skal altså være der. Kan du finde den frem igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså bare skide svært, moranja. Det må du ikke slå dig selv i hovedet. Jeg er ret sikker på, at mange af os der er stoppet har brugt mange forsøg på det.

Hvad gik galt? Abstinenser? Kedsomhed? Vane? Andet?

Motivationen er klart vigtig. Den skal altså være der. Kan du finde den frem igen?

Det er et godt spørgsmål. Hvad gik der galt. En tanke om at jeg ikke var klar til at opgive det, tror jeg. Måske udløst af en kop kaffe. Savnet af min morgenkaffe og morgencigaret :( og så den følelse af nærmest depression der har været total altoverskyggende de sidste tre dage :( det holder jeg simpelthen ikke til... <_<

Det lyder bare som dårlige undskyldninger, og det er det vel egentlig også. Jeg kunne bare ikke denne gang :unsure

Kan nok godt finde motivationen igen, men er i den grad slået ud, så tror ikke den kan findes frem lige nu. Hold kæft jeg føler mig sølle!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Op på hesten igen. Det gik bare ikke denne gang.

Måske du lige skal tage en pause, komme over denne her omgang og så varme op til den næste kamp. Forbered det, køb ind til det og hvad du ellers har brug for.

Det er mega svært at stoppe, men jeg er sikker på du kan! Det var ikke rigtigt denne gang, og sådan er det. Næste gang gør du det :glad

Og så væk med den dårlige samvittighed :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Op på hesten igen. Det gik bare ikke denne gang.

Måske du lige skal tage en pause, komme over denne her omgang og så varme op til den næste kamp. Forbered det, køb ind til det og hvad du ellers har brug for.

Det er mega svært at stoppe, men jeg er sikker på du kan! Det var ikke rigtigt denne gang, og sådan er det. Næste gang gør du det :glad

Og så væk med den dårlige samvittighed :kiss

:kiss næste gang gør jeg det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil det hjælpe at tænke på det sådan her:

 

Du ER stoppet!!! Også selvom du snuppede en cigaret. Det var kun en enkelt, og en engangsforestilling.

 

 

Da jeg stoppede med at ryge (i forbindelse med en indlæggelse, hvor jeg fik konstateret astma), sagde sygeplejeskerne til mig, at hvis min trang blev for stor, var det ok, at ryge en halv smøg - bare jeg ikke fortsatte efter den. Det hjalp mig helt vildt, og gjorde faktisk, at jeg aldrig kom til at ryge den halve smøg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Anja!

Jeg står selv i samme situation!

Jeg vil SÅ gerne stoppe, men når det kommer til stykket, så magter jeg bare ikke at fuldføre det! Jeg mangler i den grad motivation. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres gode råd piger!

Det er vist bare en helt igennem dum dag. Jeg er vildt ked af det, uden at kunne sætte en finger på hvorfor - var det vist også inden cigaretten (og de efterfølgende).

Har røget fem cigaretter og får det faktisk lidt dårligt hver gang, men ryger alligevel en til, en time senere :prik

Det skal ikke være i dag jeg skal tilbage på hesten, jeg er simpelthen for mentalt nede til at kunne mønstre noget som helst andet end dårlig samvittighed og selvynk.

Hold kæft jeg er træt af, at jeg er så ked af det, uden at vide hvorfor :( bare sådan en grundked dag, der skal skrives ud af kalenderen.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, stakkels dig! Sådanne dage er dumme :klap Og hvor er det synd, det rammer dig lige nu, hvor dig rygestop ikke var mere etableret :(

:kram Jeg håber, du snart bliver glad igen :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, stakkels dig! Sådanne dage er dumme :klap Og hvor er det synd, det rammer dig lige nu, hvor dig rygestop ikke var mere etableret :(

:kram Jeg håber, du snart bliver glad igen :kiss

Tak søde :kiss

Det var i høj grad dårlig timing :( og den dårlige timing understøttes af, at jeg bare har brug for at dele med min mand, hvordan jeg har det, men han er SÅ presset på jobbet i netop denne uge, at jeg ikke vil bebyrde ham yderligere... Er det snart weekend? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe kram MorAnja! Som en, der aldrig har haft en cigaret i munden, skal jeg nok passe på med at blande mig, men for what it's worth, så tænker jeg at hver dag tæller, og at tre dage også er sejt :kiss

Kunne man se det sådan, at næste gang går der måske 6 dage, så 12, så 24, så 48 osv? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe kram MorAnja! Som en, der aldrig har haft en cigaret i munden, skal jeg nok passe på med at blande mig, men for what it's worth, så tænker jeg at hver dag tæller, og at tre dage også er sejt :kiss

Kunne man se det sådan, at næste gang går der måske 6 dage, så 12, så 24, så 48 osv? :)

Tak for opbakningen :kiss

Ja, det er faktisk sådan jeg var prøvet at tænke når jeg har banket mig selv i hovedet i dag <_< jeg satser dog på at jeg kan klare det på et, max to, forsøg mere. Hvornår de så bliver, har jeg ikke lige besluttet. Skal lige have styr på mig selv først, der er vist sket for meget på det sidste, så jeg er blevet helt bims og tudefjæs :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ikke du har læst "endelig ikke ryger", kan jeg anbefale den. Du kan ryge mens du læser den, og sandsynligheden for at du har lyst til at fortsætte er lille. Han kommer med gode bud på, hvordan man kan tænke anderledes, og det er ekstremt hjælpsomt. Det er mere hjælp til vende tankerne og bryde vanerne end en skræmmebog. Den er en god hjælp!

En anden vigtig pointe: hver gang du har været røgfri og faldet i igen, har du fået noget nyttig viden om dig selv som kan hjælpe ved næste rygestop. Hvad er din trigger, hvad giver cigaretten dig som du skal erstatte med noget andet (måske bare øget omsorg til dig selv). Den viden kan du bruge næste gang, og dine chancer for at holde dig røgfri øges fir hver gang.

Det skal nok gå! Du kan godt! Nogle gange skal man bare øve sig en masse gange, men pludselig så er den der :)

Hilsen ex-rygeren som måtte øve sig en del gange før det lykkedes,- men det endte med at lykkedes!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ikke du har læst "endelig ikke ryger", kan jeg anbefale den. Du kan ryge mens du læser den, og sandsynligheden for at du har lyst til at fortsætte er lille. Han kommer med gode bud på, hvordan man kan tænke anderledes, og det er ekstremt hjælpsomt. Det er mere hjælp til vende tankerne og bryde vanerne end en skræmmebog. Den er en god hjælp!

En anden vigtig pointe: hver gang du har været røgfri og faldet i igen, har du fået noget nyttig viden om dig selv som kan hjælpe ved næste rygestop. Hvad er din trigger, hvad giver cigaretten dig som du skal erstatte med noget andet (måske bare øget omsorg til dig selv). Den viden kan du bruge næste gang, og dine chancer for at holde dig røgfri øges fir hver gang.

Det skal nok gå! Du kan godt! Nogle gange skal man bare øve sig en masse gange, men pludselig så er den der :)

Hilsen ex-rygeren som måtte øve sig en del gange før det lykkedes,- men det endte med at lykkedes!

Jeg har læst den - op til flere gange! Jeg synes bare han er så amerikansk at den hænger mig laaaangt ud af halsen. Det eneste jeg rigtig bruger fra ham er 'nikotin-monsteret' i maven.

Jeg tager mine erfaringer med mig til næste gang. Tak for dine råd :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER